Informace o kvalifikační práci Prehľad metód a techník rozvoja kognitívnych kompetencií u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami
syntéza zahraničných poznatkov
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Přehled metod a technik rozvoje kognitivních kompetencí u dětí a dospívajících s pervazivních vývojovými poruchami - syntéza zahraničních poznatků
Hlavní téma v angličtině
An overview of methods and techniques of developing cognitive competencies of children and adolescents with pervasive developmental disorders - a synthesis of international knowledge
Název dle studenta
Prehľad metód a techník rozvoja kognitívnych kompetencií u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami
syntéza zahraničných poznatkov
Název dle studenta v angličtině
An overview of methods and techniques of developing cognitive competencies of children and adolescents with pervasive developmental disorders - a synthesis of international knowledge
Diplomová práca je napísaná formou prehľadovej štúdie. Hlavným cieľom bola syntéza zahraničných poznatkov týkajúcich sa metód a techník rozvoja kognitívnych kompetencií u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami. Ďalším cieľom bolo popísať aktuálne problémy, ktoré zasahujú do kognície detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami. Poznatky boli získavané v rôznych medzinárodných databázach, najčastejšie išlo o Web of Science a ScienceDirect. Štúdie z týchto databáz, boli podrobne skúmané, analyzované a spracované pre účely práce a stanovených cieľov. Zistenia poukazujú na to, že nie je jediný všeobecne akceptovaný spôsob, ako rozvíjať kogníciu u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is written in the form of an overview study. The main objective was the synthesis of foreign knowledge on methods and techniques for the development of cognitive competences in children and adolescents with pervasive developmental disorders. Another aim was to describe the current problems affecting the cognition of children and adolescents with pervasive developmental disorders. Knowledge has been gained in various international databases, most notably the Web of Science and ScienceDirect. Studies from these databases have been thoroughly investigated, analyzed and processed for the purposes of the work and set by the targets. The findings indicate that it is not the only generally accepted way to develop cognition in children and adolescents with pervasive developmental disorders.
Klíčová slova
deti, dospievajúci, autizmus, pervazívne vývinové poruchy, kognitívne schopnosti
Diplomová práca je napísaná formou prehľadovej štúdie. Hlavným cieľom bola syntéza zahraničných poznatkov týkajúcich sa metód a techník rozvoja kognitívnych kompetencií u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami. Ďalším cieľom bolo popísať aktuálne problémy, ktoré zasahujú do kognície detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami. Poznatky boli získavané v rôznych medzinárodných databázach, najčastejšie išlo o Web of Science a ScienceDirect. Štúdie z týchto databáz, boli podrobne skúmané, analyzované a spracované pre účely práce a stanovených cieľov. Zistenia poukazujú na to, že nie je jediný všeobecne akceptovaný spôsob, ako rozvíjať kogníciu u detí a dospievajúcich s pervazívnymi vývinovými poruchami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is written in the form of an overview study. The main objective was the synthesis of foreign knowledge on methods and techniques for the development of cognitive competences in children and adolescents with pervasive developmental disorders. Another aim was to describe the current problems affecting the cognition of children and adolescents with pervasive developmental disorders. Knowledge has been gained in various international databases, most notably the Web of Science and ScienceDirect. Studies from these databases have been thoroughly investigated, analyzed and processed for the purposes of the work and set by the targets. The findings indicate that it is not the only generally accepted way to develop cognition in children and adolescents with pervasive developmental disorders.
Klíčová slova
deti, dospievajúci, autizmus, pervazívne vývinové poruchy, kognitívne schopnosti
1) Volba tématu 2) Volba vstupní studijní literatury 3) Průběžná rešeršní činnost, definování klíčových konceptů a slov 4) Formulace cílů práce a výzkumných otázek 5) Příprava designu výzkumného šetření 6) Průběžné studium a analýza dohledaných vědeckých poznatků 7) Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce 8) Průběžné konzultace s vedoucím práce 9) Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce 10) Odevzdávání kvalifikační práce
Zásady pro vypracování
1) Volba tématu 2) Volba vstupní studijní literatury 3) Průběžná rešeršní činnost, definování klíčových konceptů a slov 4) Formulace cílů práce a výzkumných otázek 5) Příprava designu výzkumného šetření 6) Průběžné studium a analýza dohledaných vědeckých poznatků 7) Průběžná tvorba jednotlivých oddílů kvalifikační práce 8) Průběžné konzultace s vedoucím práce 9) Kritické zhodnocení tvorby práce, plnění kritérií kladených na závěrečné práce 10) Odevzdávání kvalifikační práce
Seznam doporučené literatury
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus-zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003.ISBN 80-7178-856-2.
PIPEKOVÁ, J.(ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V.(eds.). Dětský autismus:přehled současných poznatků,
Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9
Čadilová, Jůn, Thorová a kol.: Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem, Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-319-2
Seznam doporučené literatury
GILLBERG, CH., PEETERS, T. Autismus-zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003.ISBN 80-7178-856-2.
PIPEKOVÁ, J.(ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V.(eds.). Dětský autismus:přehled současných poznatků,
Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9
Čadilová, Jůn, Thorová a kol.: Agrese u lidí s mentální retardací a s autismem, Portál, 2007.ISBN 978-80-7367-319-2