Práce se zabývá evropským vzdělávacím programem Erasmus+, jako jednou z možností osvojování si cizího jazyka, v tomto případě němčiny v německy mluvících zemích. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Praktická část se zabývá osvojováním němčiny v Německu a Rakousku v průběhu mobility.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on educational programme Erasmus+ as one of the posibilities of a foreign language aquisition, in this case aquisition of German in German speaking countries. It is divided into two parts - theoretical and practical. The practical part focuses on aquiring German in Germany and Austria during Erasmus+ mobility.
Klíčová slova
Programm Erasmus+, Fremdsprachenerwerb, Deutsch, Mobilität, deutschsprachige Länder, Deutschland, Österreich
Klíčová slova v angličtině
Erasmus+ programme, foreign language aquisition, German, mobility, German speaking countries, Germany, Austria
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
NE
Anotace
Práce se zabývá evropským vzdělávacím programem Erasmus+, jako jednou z možností osvojování si cizího jazyka, v tomto případě němčiny v německy mluvících zemích. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Praktická část se zabývá osvojováním němčiny v Německu a Rakousku v průběhu mobility.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on educational programme Erasmus+ as one of the posibilities of a foreign language aquisition, in this case aquisition of German in German speaking countries. It is divided into two parts - theoretical and practical. The practical part focuses on aquiring German in Germany and Austria during Erasmus+ mobility.
Klíčová slova
Programm Erasmus+, Fremdsprachenerwerb, Deutsch, Mobilität, deutschsprachige Länder, Deutschland, Österreich
Klíčová slova v angličtině
Erasmus+ programme, foreign language aquisition, German, mobility, German speaking countries, Germany, Austria
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Studium odborné literatury k tématu
5) Realizace teoretické části práce
6) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
7) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
8) Zpracování výsledků a jejich interpretace
9) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
10) Shrnutí, závěry
11) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Studium odborné literatury k tématu
5) Realizace teoretické části práce
6) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
7) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
8) Zpracování výsledků a jejich interpretace
9) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
10) Shrnutí, závěry
11) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
Erasmus+: Ein Leitfaden zu Fördermöglichkeiten der Europäischen Union für die Bereiche allgemeine und berufliche Bildung, Jugend und Sport. Luxemburg: Amt für Veröffentlichungen der Europäischen Union, 2014. ISBN 978-92-79-30964-9.
Krňanská, Petra Emílie, ed., Heclová, Olga, ed. a Pávková, Jana, ed. Erasmus očima studentů. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010- . sv. ISBN 978-80-87335-09-3.
Studying and Training Abroad: Student Guidebook [online]. Belgium: Erasmus Student Network AISBL, 2015 [cit. 2018-01-08]. Dostupné z:https://esn.org/sites/default/files/pages/Student%20Guidebook%202015%20by%20Erasmus%20Student%20Network_0.pdf, ISBN nemá
OTERO, Manuel Souto. The Socio-Economic Background of Erasmus Students: A Trend Towards Wider Inclusion? International Review of Education [online]. 2008, 54(2), 135-154 [cit. 2018-01-08]. DOI: 10.1007/s11159-007-9081-9. ISSN 0020-8566. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s11159-007-9081-9
Erasmus+ mládež: příklady dobré praxe v oblasti Evropské dobrovolné služby. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2016. 43 stran. ISBN 978-80-88153-27-6.
Erasmus+ mládež: o pozitivních dopadech inkluzivních projektů. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2016. 33 stran. ISBN 978-80-88153-12-2.
Seznam doporučené literatury
Erasmus+: Ein Leitfaden zu Fördermöglichkeiten der Europäischen Union für die Bereiche allgemeine und berufliche Bildung, Jugend und Sport. Luxemburg: Amt für Veröffentlichungen der Europäischen Union, 2014. ISBN 978-92-79-30964-9.
Krňanská, Petra Emílie, ed., Heclová, Olga, ed. a Pávková, Jana, ed. Erasmus očima studentů. Praha: Dům zahraničních služeb, 2010- . sv. ISBN 978-80-87335-09-3.
Studying and Training Abroad: Student Guidebook [online]. Belgium: Erasmus Student Network AISBL, 2015 [cit. 2018-01-08]. Dostupné z:https://esn.org/sites/default/files/pages/Student%20Guidebook%202015%20by%20Erasmus%20Student%20Network_0.pdf, ISBN nemá
OTERO, Manuel Souto. The Socio-Economic Background of Erasmus Students: A Trend Towards Wider Inclusion? International Review of Education [online]. 2008, 54(2), 135-154 [cit. 2018-01-08]. DOI: 10.1007/s11159-007-9081-9. ISSN 0020-8566. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s11159-007-9081-9
Erasmus+ mládež: příklady dobré praxe v oblasti Evropské dobrovolné služby. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2016. 43 stran. ISBN 978-80-88153-27-6.
Erasmus+ mládež: o pozitivních dopadech inkluzivních projektů. [Praha]: Dům zahraniční spolupráce, 2016. 33 stran. ISBN 978-80-88153-12-2.