Diplomová práce "Biblioterapeutická intervence jako jedna z metod doprovázení dětí v pěstounské péči" je věnována problematice biblioterapie. Teoretická část vychází z uvedené literatury a zabývá se biblioterapií všeobecně, pěstounskou péčí a službou doprovázení pro pěstounské rodiny. Na základě výzkumného šetření byla hodnocena vhodnost užití této terapeutické metody v praxi. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří ji chtějí použít při práci s dětmi v pěstounské péči.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Bibliotherapeutic intervention as one of the methods of accompaniment for children in foster care" deals with with a problem of bibliotherapy. The theoretical part results from the used literature and occupies by the bibliotherapy generally, foster care and accompaniment servicies for foster families. This thesis analyzes each forms of bibliotherapy, possibilities of its usage in practices. This project should use as a inspiration for specialist and all people, who would like to use bibliotherapy with children in foster care.
bibliotherapy, book, expressive therapy, children, foster care, accompaniment
Rozsah průvodní práce
111
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Biblioterapeutická intervence jako jedna z metod doprovázení dětí v pěstounské péči" je věnována problematice biblioterapie. Teoretická část vychází z uvedené literatury a zabývá se biblioterapií všeobecně, pěstounskou péčí a službou doprovázení pro pěstounské rodiny. Na základě výzkumného šetření byla hodnocena vhodnost užití této terapeutické metody v praxi. Práce by měla sloužit jako inspirace pro odborníky a všechny ty, kteří ji chtějí použít při práci s dětmi v pěstounské péči.
Anotace v angličtině
Diploma thesis "Bibliotherapeutic intervention as one of the methods of accompaniment for children in foster care" deals with with a problem of bibliotherapy. The theoretical part results from the used literature and occupies by the bibliotherapy generally, foster care and accompaniment servicies for foster families. This thesis analyzes each forms of bibliotherapy, possibilities of its usage in practices. This project should use as a inspiration for specialist and all people, who would like to use bibliotherapy with children in foster care.
bibliotherapy, book, expressive therapy, children, foster care, accompaniment
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Shromažďování a studium odborné literatury.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Zpracování praktické části práce.
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Shromažďování a studium odborné literatury.
3. Zpracování teoretické části práce.
4. Zpracování praktické části práce.
5. Průběžné konzultace s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
PIPEKOVÁ, Vítková. Terapie ve specialně pedagogické péči. 2. rozš. Vyd. Brno: Paido edice pedagogické literatury, 2001, 165 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-731-5010-7.
SVOBODA, Pavel. Biblioterapie. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2013. 99 s. ISBN 978-80-244-3684-5.
VÁŠOVÁ, Lidmila a Milena ČERNÁ. Bibliopedagogika: vysokoškolská učebnice pro stud. filozofických fakult studijních oborů 72-36-8. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 132 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VÁŠOVÁ, Lidmila. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV, 1995. Knihovnictví. ISBN 80-85866-07-2.
VYMĚTAL, Jan a kolektiv. Speciální psychoterapie. 2. přepracované vyd. Praha. 2007. 396 s. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1315-1
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů. In: Sbírka zákonů České republiky. ISSN 1211-1244. Dostupný také z:
Seznam doporučené literatury
MIOVSKÝ, Michal. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1362-4.
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
PAZLAROVÁ, Hana, ed. Pěstounská péče: manuál pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1020-7.
PIPEKOVÁ, Vítková. Terapie ve specialně pedagogické péči. 2. rozš. Vyd. Brno: Paido edice pedagogické literatury, 2001, 165 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-731-5010-7.
SVOBODA, Pavel. Biblioterapie. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2013. 99 s. ISBN 978-80-244-3684-5.
VÁŠOVÁ, Lidmila a Milena ČERNÁ. Bibliopedagogika: vysokoškolská učebnice pro stud. filozofických fakult studijních oborů 72-36-8. 1. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 132 s. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).
VÁŠOVÁ, Lidmila. Úvod do bibliopedagogiky. Praha: ISV, 1995. Knihovnictví. ISBN 80-85866-07-2.
VYMĚTAL, Jan a kolektiv. Speciální psychoterapie. 2. přepracované vyd. Praha. 2007. 396 s. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-1315-1
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů. In: Sbírka zákonů České republiky. ISSN 1211-1244. Dostupný také z: