Diplomová práce je zaměřena na motivaci pubescentů k navštěvování výuky hry na klavír v základní umělecké škole. Teoretická část seznamuje s pojmy jako je volný čas, motivace a hudba. Charakterizuje osobnost pedagoga, vývojové období pubescence a popisuje činnost základní umělecké školy. Cílem kvalitativní výzkumné části práce je zkoumat motivaci pubescentů k navštěvování výuky hry na klavír v základní umělecké škole. K realizaci výzkumu byla zvolena metoda rozhovoru.
Annotation in English
The master´s thesis is focused on motivation of pubescents to attend piano lessons in elementary art school. The theoretical part introduces concepts such as leisure, motivation and music. It characterizes the personality of the teacher, the developmental period of pubescence and describes the activity of the elementary art school. The aim of the qualitative research part is to investigate the motivation of pubescents to attend piano lessons in elementary art school. The interview method was chosen for the realization of the research.
Keywords
Motivace, pubescence, základní umělecká škola, klavír
Keywords in English
Motivation, pubescence, elementary art school, piano
Length of the covering note
86
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce je zaměřena na motivaci pubescentů k navštěvování výuky hry na klavír v základní umělecké škole. Teoretická část seznamuje s pojmy jako je volný čas, motivace a hudba. Charakterizuje osobnost pedagoga, vývojové období pubescence a popisuje činnost základní umělecké školy. Cílem kvalitativní výzkumné části práce je zkoumat motivaci pubescentů k navštěvování výuky hry na klavír v základní umělecké škole. K realizaci výzkumu byla zvolena metoda rozhovoru.
Annotation in English
The master´s thesis is focused on motivation of pubescents to attend piano lessons in elementary art school. The theoretical part introduces concepts such as leisure, motivation and music. It characterizes the personality of the teacher, the developmental period of pubescence and describes the activity of the elementary art school. The aim of the qualitative research part is to investigate the motivation of pubescents to attend piano lessons in elementary art school. The interview method was chosen for the realization of the research.
Keywords
Motivace, pubescence, základní umělecká škola, klavír
Keywords in English
Motivation, pubescence, elementary art school, piano
Research Plan
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz.
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumných metod, výzkumného souboru.
7. Realizace výzkumu sběr dat, jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Research Plan
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Vymezení výzkumného problému práce, formulace výzkumného cíle, výzkumných otázek a hypotéz.
6. Zpracování projektu výzkumu volba výzkumných metod, výzkumného souboru.
7. Realizace výzkumu sběr dat, jejich vyhodnocení, interpretace zjištěných údajů.
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Recommended resources
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
HRABAL, V. ml., F. MAN a I. PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PLEVOVÁ, Irena a PETROVÁ Alena. Obecná psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3247-2.
Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
SPOUSTA, Vladimír. Krása umění a výchova. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1196-3.
VÁŽANSKÝ M. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiné vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.
Recommended resources
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-128-1.
HRABAL, V. ml., F. MAN a I. PAVELKOVÁ. Psychologické otázky motivace ve škole. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1989. ISBN 80-04-23487-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0592-7.
PLEVOVÁ, Irena a PETROVÁ Alena. Obecná psychologie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3247-2.
Rámcově vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. ISBN 978-80-87000-37-3.
SPOUSTA, Vladimír. Krása umění a výchova. Brno: Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1196-3.
VÁŽANSKÝ M. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN 80-86384-00-4.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiné vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů.