Bakalářská práce se zabývá problematikou pro-klientské komunikace ve veřejné správě. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je první kapitola věnovaná obecným poznatkům o komunikaci. Druhá kapitola charakterizuje veřejnou správu a popisuje osobu úředníka, klienta a jejich vzájemný vztah. Třetí kapitola vymezuje efektivní komunikaci a popisuje zásady efektivní pro-klientské komunikace.
V praktické části je popsán průzkum, který byl realizován formou dotazníkového šetření na MěÚ Vyškov. Respondenty byli klienti úřadu a tamní úředníci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of client focused communication in public administration. The thesis is divided into theoretical and practical part. The first chapter of the theoretical part is devoted to general information about communication. In the second chapter, the thesis characterizes public administration and describes a person of an official, a client and mutual relationship between them. The third chapter defines effective communication and describes the principles of an effective client focused communication.
The practical part discusses the research which was carried out as a questionnaire at Vyškov Municipal Office. The respondents were clients of the office and local officials.
Communication, effective client focused communication, public administration, client, official
Rozsah průvodní práce
99 s. (101 952 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou pro-klientské komunikace ve veřejné správě. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je první kapitola věnovaná obecným poznatkům o komunikaci. Druhá kapitola charakterizuje veřejnou správu a popisuje osobu úředníka, klienta a jejich vzájemný vztah. Třetí kapitola vymezuje efektivní komunikaci a popisuje zásady efektivní pro-klientské komunikace.
V praktické části je popsán průzkum, který byl realizován formou dotazníkového šetření na MěÚ Vyškov. Respondenty byli klienti úřadu a tamní úředníci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of client focused communication in public administration. The thesis is divided into theoretical and practical part. The first chapter of the theoretical part is devoted to general information about communication. In the second chapter, the thesis characterizes public administration and describes a person of an official, a client and mutual relationship between them. The third chapter defines effective communication and describes the principles of an effective client focused communication.
The practical part discusses the research which was carried out as a questionnaire at Vyškov Municipal Office. The respondents were clients of the office and local officials.
Communication, effective client focused communication, public administration, client, official
Zásady pro vypracování
1. Sběr dat, informací a podkladů, které jsou potřebné k vypracování závěrečné práce.
2. Studium odborné literatury.
3. Vymezení cílů práce.
4. Vytvoření metodiky práce.
5. Výstupy a závěry.
6. Konzultace s vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr dat, informací a podkladů, které jsou potřebné k vypracování závěrečné práce.
2. Studium odborné literatury.
3. Vymezení cílů práce.
4. Vytvoření metodiky práce.
5. Výstupy a závěry.
6. Konzultace s vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3779-9.
ERNEKER, Jaroslav. Sociální komunikace ve veřejné správě. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. ISBN 978-80-86708-66-9.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. ISBN 80-247-0650-4
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Sociální komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4.
JŮVOVÁ, Alena. Komunikativní dovednosti. Olomouc: Agentura Gevak s.r.o, 2013. ISBN 978-80-86768-75-5.
Seznam doporučené literatury
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3779-9.
ERNEKER, Jaroslav. Sociální komunikace ve veřejné správě. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008. ISBN 978-80-86708-66-9.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. ISBN 80-247-0650-4
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1988.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Sociální komunikace. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1357-4.
JŮVOVÁ, Alena. Komunikativní dovednosti. Olomouc: Agentura Gevak s.r.o, 2013. ISBN 978-80-86768-75-5.