Diplomová práce se zabývá vytvořením logopedického video/audio slovníku na téma koktavost. Výukový materiál má sloužit studentům logopedie k propojení teoretických pojmů s praktickými ukázkami. Teoretická část vymezuje koktavost, popisuje oblast etologie, syndromologie, diagnostiky a terapie. Praktická část popisuje proces tvorby výukového video/audio slovníku. Pro porozumění této problematice je doplněna o případovou studii osoby s koktavostí a rozhovorem s odborníkem v probírané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis deals with creating a speech therapy video/audio dictionary on topic of stuttering. Educational material can be used by students of speech therapy to compare their theoretical concepts with practical examples. The theoretical part defines stuttering, describes domain of etiology, syndromology, diagnostics and therapy. The practical part describes the proces of creating a video/audio dictionary. For understanding this problematic is case study of person with stuttering and interview with a specialist added in this subject.
Diplomová práce se zabývá vytvořením logopedického video/audio slovníku na téma koktavost. Výukový materiál má sloužit studentům logopedie k propojení teoretických pojmů s praktickými ukázkami. Teoretická část vymezuje koktavost, popisuje oblast etologie, syndromologie, diagnostiky a terapie. Praktická část popisuje proces tvorby výukového video/audio slovníku. Pro porozumění této problematice je doplněna o případovou studii osoby s koktavostí a rozhovorem s odborníkem v probírané problematice.
Anotace v angličtině
The thesis deals with creating a speech therapy video/audio dictionary on topic of stuttering. Educational material can be used by students of speech therapy to compare their theoretical concepts with practical examples. The theoretical part defines stuttering, describes domain of etiology, syndromology, diagnostics and therapy. The practical part describes the proces of creating a video/audio dictionary. For understanding this problematic is case study of person with stuttering and interview with a specialist added in this subject.
1. Shromažďování a studium odborné literatury
2. Konzultace s vedoucí práce
3. Stanovení struktury práce
4. Vypracování teoretické části
5. Příprava a sběr podkladů pro praktickou část
6. Vyhodnocení a analýza získaných výsledků
7. Zpracování praktické části
8. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a studium odborné literatury
2. Konzultace s vedoucí práce
3. Stanovení struktury práce
4. Vypracování teoretické části
5. Příprava a sběr podkladů pro praktickou část
6. Vyhodnocení a analýza získaných výsledků
7. Zpracování praktické části
8. Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. 3., upr. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007. 248 s. Logopaedia clinica. ISBN 978-80-902536-6-7.
LECHTA, Viktor. Koktavost: integrativní přístup. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2010. 333 s. ISBN 978-80-7367-643-8.
FRASER, Malcolm. Svépomocný program při koktavosti: informace, zásady, postupy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. 159 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-899-9.
LECHTA, Viktor. Diagnostika a terapie koktavosti. Praha: Asociace klinických logopedů České republiky, 2004. 6 sv. ([152] s., [233] l.). ISBN 80-903312-1-1.
CSÉFALVAY, Zsolt a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 228 s. ISBN 978-80-262-0364-3.
VRBOVÁ, Renáta a kol. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 236 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4648-6.
KROUPOVÁ, Kateřina a kol. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Vydání 1. Praha: Grada, 2016. 326 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5264-8.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. 3., upr. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007. 248 s. Logopaedia clinica. ISBN 978-80-902536-6-7.
LECHTA, Viktor. Koktavost: integrativní přístup. Vyd. 2., rozš. a přeprac. Praha: Portál, 2010. 333 s. ISBN 978-80-7367-643-8.
FRASER, Malcolm. Svépomocný program při koktavosti: informace, zásady, postupy. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. 159 s. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-7367-899-9.
LECHTA, Viktor. Diagnostika a terapie koktavosti. Praha: Asociace klinických logopedů České republiky, 2004. 6 sv. ([152] s., [233] l.). ISBN 80-903312-1-1.
CSÉFALVAY, Zsolt a kol. Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 228 s. ISBN 978-80-262-0364-3.
VRBOVÁ, Renáta a kol. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu narušené komunikační schopnosti: dílčí část. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 236 stran. Ostatní odborné publikace. ISBN 978-80-244-4648-6.
KROUPOVÁ, Kateřina a kol. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy. Vydání 1. Praha: Grada, 2016. 326 stran. Pedagogika. ISBN 978-80-247-5264-8.