Diplomová práce na téma Subjektivní prožívání smyslu života popisuje pojmy jako smysl života a jeho vnímání, svobodu, odpovědnost. Nastiňuje potřeby, které nás nutí hledat smysl života. Popisuje historický kontext smysluplnosti bytí a žití. Charakterizuje logoterapii a její techniky. Nastiňuje existenciální analýzu a její současný rozvoj. Kvantitativní výzkum zjišťuje míru prožívání smysluplnosti života u studentů v oborech Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Anotace v angličtině
The thesis on The subject of subjective experience of life describes concepts as meaning of life and its perception, freedom, responsibility. It further outlines the needs that make us look for the meaning of life. It describes the historical context of the meaningfulness of being and living. It characterizes logotherapy and its techniques. It outlines existential analysis and its current development. Quantitative research explores the extent to which the meaningfulness of life is experienced by students in the Teacher Education for Nursery Schools and Pre-school Pedagogy at the Palacky University in Olomouc.
Klíčová slova
Smysl života, Viktor Emanuel Frankl, Elisabeth S. Lukasová, odpovědnost, svoboda, úvod do psychoterapie, logoterapie, existenciální analýza, ztráta smyslu života, Logo-test
Klíčová slova v angličtině
Sense of Life, Viktor Emanuel Frankl, Elisabeth S. Lukas, Responsibility, Freedom, introduction to psychotherapy, logotherapy, existential analysis, loss of meaning, Logo-test
Rozsah průvodní práce
71 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma Subjektivní prožívání smyslu života popisuje pojmy jako smysl života a jeho vnímání, svobodu, odpovědnost. Nastiňuje potřeby, které nás nutí hledat smysl života. Popisuje historický kontext smysluplnosti bytí a žití. Charakterizuje logoterapii a její techniky. Nastiňuje existenciální analýzu a její současný rozvoj. Kvantitativní výzkum zjišťuje míru prožívání smysluplnosti života u studentů v oborech Učitelství pro mateřské školy a Předškolní pedagogika na Univerzitě Palackého v Olomouci.
Anotace v angličtině
The thesis on The subject of subjective experience of life describes concepts as meaning of life and its perception, freedom, responsibility. It further outlines the needs that make us look for the meaning of life. It describes the historical context of the meaningfulness of being and living. It characterizes logotherapy and its techniques. It outlines existential analysis and its current development. Quantitative research explores the extent to which the meaningfulness of life is experienced by students in the Teacher Education for Nursery Schools and Pre-school Pedagogy at the Palacky University in Olomouc.
Klíčová slova
Smysl života, Viktor Emanuel Frankl, Elisabeth S. Lukasová, odpovědnost, svoboda, úvod do psychoterapie, logoterapie, existenciální analýza, ztráta smyslu života, Logo-test
Klíčová slova v angličtině
Sense of Life, Viktor Emanuel Frankl, Elisabeth S. Lukas, Responsibility, Freedom, introduction to psychotherapy, logotherapy, existential analysis, loss of meaning, Logo-test
Zásady pro vypracování
Teoretická část
- koncepce V.E.Frankla
- rozvinutí teorie E. Lucasové
Praktická část
- dotazník pro začínající učitele
Zásady pro vypracování
Teoretická část
- koncepce V.E.Frankla
- rozvinutí teorie E. Lucasové
Praktická část
- dotazník pro začínající učitele
Seznam doporučené literatury
LUKASOVÁ, Elisabeth S. Logoterapie ve výchově
LÄNGLE, Silvia (ed.) a SULZ, Martha (ed.). Žít svůj vlastní život: úvod do existenciální analýzy
FRANKL, Viktor Emil. Člověk hledá smysl: úvod do logoterapie
Seznam doporučené literatury
LUKASOVÁ, Elisabeth S. Logoterapie ve výchově
LÄNGLE, Silvia (ed.) a SULZ, Martha (ed.). Žít svůj vlastní život: úvod do existenciální analýzy
FRANKL, Viktor Emil. Člověk hledá smysl: úvod do logoterapie