Diplomová práce se zabývá problematikou profesního růstu učitele matematiky na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou obsaženy pojmy, které souvisí s touto problematikou. Druhá charakterizuje profesní rozvoj a etapy rozvoje. Třetí kapitola stručně popisuje další vzdělávání a také jeho příklady a cíle. V praktické části je uveden výzkum vztahu učitelů k matematice a jejich informovanosti o možnostech profesního růstu. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 32 respondentů.
Anotace v angličtině
This dissertation is engaged in questions of professional development of mathematics teachers at primary schools. Theoretical part is divided to the three sections. The first section contains concepts related to this issue. The second section describes career development and development stages.The third section of this dissertation shortly describes further education, examples and aims. In the practical part of dissertation is presented a research of Teachers' attitudes about professional development. This research included 32 respondents.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, professional development, education
Rozsah průvodní práce
77 s. (110 278 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou profesního růstu učitele matematiky na prvním stupni ZŠ. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. V první kapitole jsou obsaženy pojmy, které souvisí s touto problematikou. Druhá charakterizuje profesní rozvoj a etapy rozvoje. Třetí kapitola stručně popisuje další vzdělávání a také jeho příklady a cíle. V praktické části je uveden výzkum vztahu učitelů k matematice a jejich informovanosti o možnostech profesního růstu. Tohoto výzkumu se zúčastnilo 32 respondentů.
Anotace v angličtině
This dissertation is engaged in questions of professional development of mathematics teachers at primary schools. Theoretical part is divided to the three sections. The first section contains concepts related to this issue. The second section describes career development and development stages.The third section of this dissertation shortly describes further education, examples and aims. In the practical part of dissertation is presented a research of Teachers' attitudes about professional development. This research included 32 respondents.
Klíčová slova
Další vzdělávání učitelů, profesní rozvoj, vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
Further education of teachers, professional development, education
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Studium internetových zdrojů
3. Zpracování teoretické části práce
4. Zpracování praktické části práce -experiment
5. Komplementace diplomové práce
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury
2. Studium internetových zdrojů
3. Zpracování teoretické části práce
4. Zpracování praktické části práce -experiment
5. Komplementace diplomové práce
Seznam doporučené literatury
KOHNOVÁ, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha, 2004. Univerzita Karlova Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-148-6.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012, 188 s. ISBN 978-80-246-2087-9.
LAZAROVÁ, Bohumíra, 2006. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Překlad Jiří Strážnický, Ivana Zahradníková. Brno: Paido, 230 s. ISBN 80-731-5114-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2007. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 76 s. ISBN 978-807-2903- 252.
Karel Starý, Dominik Dvořák, David Greger, Karolína Duschinská: Profesní rozvoj učitele. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha, Karolinum 2012. ISBN 978-80- 246-2087-9
ŠVEC, Vlastimil, ed. Profesní růst učitele: sborník příspěvků z 10. konference ČPdS : 20.-21. listopadu 2001 Šlapanice u Brna. V Brně: Konvoj, 2002. ISBN 80-7302-039-4.
URBÁNEK, Petr. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická, 2005. ISBN 80-7083-942-2.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2017-01-02]. Dostupné z WWW:.
Seznam doporučené literatury
KOHNOVÁ, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha, 2004. Univerzita Karlova Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-148-6.
STARÝ, Karel. Profesní rozvoj učitelů: podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. V Praze: Karolinum, 2012, 188 s. ISBN 978-80-246-2087-9.
LAZAROVÁ, Bohumíra, 2006. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Překlad Jiří Strážnický, Ivana Zahradníková. Brno: Paido, 230 s. ISBN 80-731-5114-6.
VAŠUTOVÁ, Jaroslava, 2007. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 76 s. ISBN 978-807-2903- 252.
Karel Starý, Dominik Dvořák, David Greger, Karolína Duschinská: Profesní rozvoj učitele. Podpora učitelů pro zlepšování výsledků žáků. Praha, Karolinum 2012. ISBN 978-80- 246-2087-9
ŠVEC, Vlastimil, ed. Profesní růst učitele: sborník příspěvků z 10. konference ČPdS : 20.-21. listopadu 2001 Šlapanice u Brna. V Brně: Konvoj, 2002. ISBN 80-7302-039-4.
URBÁNEK, Petr. Vybrané problémy učitelské profese: aktuální analýza. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta pedagogická, 2005. ISBN 80-7083-942-2.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: MŠMT, 2013. 142 s. [cit. 2017-01-02]. Dostupné z WWW:.