Diplomová práce identifikuje pozici globálního rozvojového vzdělávání ve vybraných státech Evropské unie v rámci případových studií a porovnává jednotlivé státy v pěti tematických oblastech. Výzkumná část identifikuje specifika vybraných členských států Evropské unie a posuzuje přednosti a výzvy, které je v oblasti globálního rozvojového vzdělávání doprovází. Dále představuje a hodnotí konkrétní příklad spolupráce visegrádských států na mezinárodní úrovni v oblasti globálního rozvojového vzdělávání, kterým jsou společné regionální semináře států Visegrádské skupiny, konající se pod záštitou North-South Centra Rady Evropy.
Anotace v angličtině
Diploma thesis in case studies identifies the position of global development education in selected countries of European Union and compares these states in five thematic areas. The research of the diploma theses identifies the specifics of selected EU member states and introduce the strengths and challenges that are important to the global development education. It also presents and evaluates a specific example of cooperation between Visegrad countries at international level in global development education in case of regional seminars of the Visegrad Group under the auspices of the North-South Centre of the Council of Europe.
Klíčová slova
globální rozvojové vzdělávání, globální vzdělávání, aktéři globálního rozvojového vzdělávání, mezinárodní spolupráce, Evropská unie, Visegrádská skupina, visegrádské státy, případové studie, Česká republika, Maďarsko, Polsko, Slovensko
Klíčová slova v angličtině
global development education, global education, actors of global development education, international cooperation, European Union, Visegrad Group, Visegrad countries, case studies, Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia
Rozsah průvodní práce
116 s. (235 826 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce identifikuje pozici globálního rozvojového vzdělávání ve vybraných státech Evropské unie v rámci případových studií a porovnává jednotlivé státy v pěti tematických oblastech. Výzkumná část identifikuje specifika vybraných členských států Evropské unie a posuzuje přednosti a výzvy, které je v oblasti globálního rozvojového vzdělávání doprovází. Dále představuje a hodnotí konkrétní příklad spolupráce visegrádských států na mezinárodní úrovni v oblasti globálního rozvojového vzdělávání, kterým jsou společné regionální semináře států Visegrádské skupiny, konající se pod záštitou North-South Centra Rady Evropy.
Anotace v angličtině
Diploma thesis in case studies identifies the position of global development education in selected countries of European Union and compares these states in five thematic areas. The research of the diploma theses identifies the specifics of selected EU member states and introduce the strengths and challenges that are important to the global development education. It also presents and evaluates a specific example of cooperation between Visegrad countries at international level in global development education in case of regional seminars of the Visegrad Group under the auspices of the North-South Centre of the Council of Europe.
Klíčová slova
globální rozvojové vzdělávání, globální vzdělávání, aktéři globálního rozvojového vzdělávání, mezinárodní spolupráce, Evropská unie, Visegrádská skupina, visegrádské státy, případové studie, Česká republika, Maďarsko, Polsko, Slovensko
Klíčová slova v angličtině
global development education, global education, actors of global development education, international cooperation, European Union, Visegrad Group, Visegrad countries, case studies, Czech Republic, Hungary, Poland, Slovakia
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje porovnání globálního rozvojového vzdělávání v členských státech Evropské unie.
Cílem diplomové práce je identifikovat pozici globálního rozvojového vzdělávání ve státech Evropské unie a nalézt specifika, která globální rozvojové vzdělávání spolují či naopak odlišují v porovnávaných státech.
Zásady pro vypracování
Diplomová práce se věnuje porovnání globálního rozvojového vzdělávání v členských státech Evropské unie.
Cílem diplomové práce je identifikovat pozici globálního rozvojového vzdělávání ve státech Evropské unie a nalézt specifika, která globální rozvojové vzdělávání spolují či naopak odlišují v porovnávaných státech.
Seznam doporučené literatury
HARTMEYE, Helmuth. The State of Global Education in Europe 2015: A GENE Report [online]. Ireland, 2015 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://gene.eu/wp-content/uploads/State-of-GE-2015-with-covers.pdf
Department of Foreign Affairs and Trade. Irish Aid Annual Report 2015: Ireland´s commitment to a world without poverty and hunger [online]. Ireland, 2015 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: https://www.irishaid.ie/media/irishaid/allwebsitemedia/20newsandpublications/annualreport2015/IA-Annual-Report-2015.pdf
GENE. Global Education in the Czech Republic: The Global Education Peer Review process National Report on the Czech Republic [online]. Amsterdam: Print Media Services, 2008 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://gene.eu/wp-content/uploads/Gene_NationalReport-Czech.pdf
DAC (2007): Development Co-operation Special Review. Czech Republic, Paris, OECD/DAC
NOVOTNÁ, Martina. Analýza vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k V ýchově ke globálnímu občanství a základnímu vzdělávání [online]. 2016 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: https://www.varianty.cz/download/docs/2271_anly-za-vzde-la-vaci-politiky-c-r-ve-vztahu-ke-vmegs.pdf
Seznam doporučené literatury
HARTMEYE, Helmuth. The State of Global Education in Europe 2015: A GENE Report [online]. Ireland, 2015 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://gene.eu/wp-content/uploads/State-of-GE-2015-with-covers.pdf
Department of Foreign Affairs and Trade. Irish Aid Annual Report 2015: Ireland´s commitment to a world without poverty and hunger [online]. Ireland, 2015 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: https://www.irishaid.ie/media/irishaid/allwebsitemedia/20newsandpublications/annualreport2015/IA-Annual-Report-2015.pdf
GENE. Global Education in the Czech Republic: The Global Education Peer Review process National Report on the Czech Republic [online]. Amsterdam: Print Media Services, 2008 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: http://gene.eu/wp-content/uploads/Gene_NationalReport-Czech.pdf
DAC (2007): Development Co-operation Special Review. Czech Republic, Paris, OECD/DAC
NOVOTNÁ, Martina. Analýza vzdělávací politiky České republiky ve vztahu k V ýchově ke globálnímu občanství a základnímu vzdělávání [online]. 2016 [cit. 2017-01-12]. Dostupné z: https://www.varianty.cz/download/docs/2271_anly-za-vzde-la-vaci-politiky-c-r-ve-vztahu-ke-vmegs.pdf
Přílohy volně vložené
1 x CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bc. Eliška Šertlerová prezentovala záměr a výsledky své diplomové práce. Byly prezentovány posudky vedoucího práce a jejího oponenta. Diskuze se týkala tématu okruhů národní strategie GRV a zda by autorka navrhla jiné pojmenování okruhů, dalšího nakládání s výsledky práce či schvalování národní strategie GRV na MZV ČR.