Diplomová práce je zaměřena na spolupráci muzea a základní školy. V teoretické části se zabýváme muzeem jako vzdělávací institucí, jsou zde objasněny základní pojmy muzejní pedagogiky a její návaznost na školní vyučování. Rovněž je zde popsána vzájemná spolupráce muzea a školy.
Podrobně také představujeme Jihomoravské muzeum ve Znojmě s jeho stálými expozicemi a edukačními programy. V empirické části je představen samotný výzkum, který zjišťuje na jaké úrovni je spolupráce mezi Jihomoravským muzeem ve Znojmě a základními školami v samotném městě i jeho okolí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the cooperation of museums and elementary schools. In the theoretical part we deal with the museum as an educational institution, here we explain the basic concepts of museum pedagogy and its connection with school teaching practice. Also, there is a description of the mutual cooperation between museums and schools. We detail the South Moravian Museum in Znojmo with its permanent expositions and educational programs. The empirical part introduces the research itself, which determines the level of cooperation between the South Moravian Museum in Znojmo and the elementary schools in the city itself and its surroundings.
Klíčová slova
muzeum, muzejní pedagogika, muzejní edukace, spolupráce, škola, RVP ZV, Jihomoravské muzeum ve Znojmě
Klíčová slova v angličtině
museum, museum pedagogy, museum education, cooperation, school, RVP ZV, South Moravian Museum in Znojmo
Rozsah průvodní práce
92 s. (159 391 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na spolupráci muzea a základní školy. V teoretické části se zabýváme muzeem jako vzdělávací institucí, jsou zde objasněny základní pojmy muzejní pedagogiky a její návaznost na školní vyučování. Rovněž je zde popsána vzájemná spolupráce muzea a školy.
Podrobně také představujeme Jihomoravské muzeum ve Znojmě s jeho stálými expozicemi a edukačními programy. V empirické části je představen samotný výzkum, který zjišťuje na jaké úrovni je spolupráce mezi Jihomoravským muzeem ve Znojmě a základními školami v samotném městě i jeho okolí.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the cooperation of museums and elementary schools. In the theoretical part we deal with the museum as an educational institution, here we explain the basic concepts of museum pedagogy and its connection with school teaching practice. Also, there is a description of the mutual cooperation between museums and schools. We detail the South Moravian Museum in Znojmo with its permanent expositions and educational programs. The empirical part introduces the research itself, which determines the level of cooperation between the South Moravian Museum in Znojmo and the elementary schools in the city itself and its surroundings.
Klíčová slova
muzeum, muzejní pedagogika, muzejní edukace, spolupráce, škola, RVP ZV, Jihomoravské muzeum ve Znojmě
Klíčová slova v angličtině
museum, museum pedagogy, museum education, cooperation, school, RVP ZV, South Moravian Museum in Znojmo
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a studium odborné literatury
2. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
3. Jihomoravské muzeum ve Znojmě
4. Výzkum
Zásady pro vypracování
1. Shromažďování a studium odborné literatury
2. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
3. Jihomoravské muzeum ve Znojmě
4. Výzkum
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3
JANKŮ, Vlastimil. Historie Znojma v obrazech: příběhy z historie a současnosti. Vyd. 1. Brno: K-Public, 2005. ISBN 80-902-5047-5.
LÍBAL, Dobroslav a Lubomír Emil HAVLÍK. Znojmo. 1. vyd. V Praze: Sportovní a turistické nakladatelství, 1961, 85 s.
KACETL, Jiří. 77 divů Znojma: Znojmo - město s přívlastkem: víno, historie, turistika. Znojmo, 2008, 51 s. ISBN 978-80-254-5165-6.
DAVID, Petr a Vladimír SOUKUP. Podyjí: Znojemsko. 1. vyd. Praha: S, 1998, 170 s. Průvodce po Čechách, Moravě a Slezsku. ISBN 80-860-5014-9.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3
JANKŮ, Vlastimil. Historie Znojma v obrazech: příběhy z historie a současnosti. Vyd. 1. Brno: K-Public, 2005. ISBN 80-902-5047-5.
LÍBAL, Dobroslav a Lubomír Emil HAVLÍK. Znojmo. 1. vyd. V Praze: Sportovní a turistické nakladatelství, 1961, 85 s.
KACETL, Jiří. 77 divů Znojma: Znojmo - město s přívlastkem: víno, historie, turistika. Znojmo, 2008, 51 s. ISBN 978-80-254-5165-6.
DAVID, Petr a Vladimír SOUKUP. Podyjí: Znojemsko. 1. vyd. Praha: S, 1998, 170 s. Průvodce po Čechách, Moravě a Slezsku. ISBN 80-860-5014-9.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: MŠMT, 2013