Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. teoretická část je věnována jednotlivým oblastem vývoje předškolního dítěte. Dále je pozornost zaměřena na koncepci lesních MŠ a vlivu přírodních podmínek na dítě, poskytovaných v lesní MŠ. V praktické části byla použita metoda pozorování, dotazníku a rozhovoru.
Hlavním cílem bakalářské práce bylo prokázat pozitivní vliv lesní mateřské školy na rozvoj osobnosti dítěte. Dále byly stanoveny dílčí cíle. Teoretická část kladla za cíl popsat vliv přírodního prostředí v lesní mateřské škole na rozvoj osobnosti dítěte. V empirické části bylo cílem prostřednictvím autora prokázat pozitivní vliv lesní mateřské školy. Dalším cílem bylo zjistit, jak je rodiči vnímán vliv lesní mateřské školy na rozvoj osobnosti dítěte. Z pozice pedagogů bylo cílem objasnit specifika jednotlivých oblastí rozvoje dítěte
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is divided into theoretical and practical part. The bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with individual areas of pre-school child development. Further, the concept of forestry schools and the influence of natural conditions on the child, provided in the forestry kindergarten. In the practical part, I used a method of observation, a questionnaire and an interview.
The main goal of this bachelor´s thesis was to prove positive impact of kindergaten set in forest to child character development. Futher there were defined partiel goals. Theoretical part targeted to describe impact of natural enviroment in forest kindergarten to child character development. Empirical part aimed to prove positive impact of forest kindergarten by the thesis´s author. Futher goal was to find out, how parents see the impact of forest kindergarten to child character development. From position of pedagogue was to clarify specifics of particular areas of child development.
Klíčová slova
Předškolní věk, rozvoj osobnosti dítěte, LMŠ, příroda, pozitivní vliv, jemná motorika, hrubá motorika, grafomotorika, vnímání, sociální kompetence
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, development of the personality of the child, nature, positive influence, fine motoring, crude motoring, graphomotorics, perception, social competence
Rozsah průvodní práce
59 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. teoretická část je věnována jednotlivým oblastem vývoje předškolního dítěte. Dále je pozornost zaměřena na koncepci lesních MŠ a vlivu přírodních podmínek na dítě, poskytovaných v lesní MŠ. V praktické části byla použita metoda pozorování, dotazníku a rozhovoru.
Hlavním cílem bakalářské práce bylo prokázat pozitivní vliv lesní mateřské školy na rozvoj osobnosti dítěte. Dále byly stanoveny dílčí cíle. Teoretická část kladla za cíl popsat vliv přírodního prostředí v lesní mateřské škole na rozvoj osobnosti dítěte. V empirické části bylo cílem prostřednictvím autora prokázat pozitivní vliv lesní mateřské školy. Dalším cílem bylo zjistit, jak je rodiči vnímán vliv lesní mateřské školy na rozvoj osobnosti dítěte. Z pozice pedagogů bylo cílem objasnit specifika jednotlivých oblastí rozvoje dítěte
Anotace v angličtině
The Bachelor's thesis is divided into theoretical and practical part. The bachelor thesis is divided into the theoretical and practical part. In the theoretical part I deal with individual areas of pre-school child development. Further, the concept of forestry schools and the influence of natural conditions on the child, provided in the forestry kindergarten. In the practical part, I used a method of observation, a questionnaire and an interview.
The main goal of this bachelor´s thesis was to prove positive impact of kindergaten set in forest to child character development. Futher there were defined partiel goals. Theoretical part targeted to describe impact of natural enviroment in forest kindergarten to child character development. Empirical part aimed to prove positive impact of forest kindergarten by the thesis´s author. Futher goal was to find out, how parents see the impact of forest kindergarten to child character development. From position of pedagogue was to clarify specifics of particular areas of child development.
Klíčová slova
Předškolní věk, rozvoj osobnosti dítěte, LMŠ, příroda, pozitivní vliv, jemná motorika, hrubá motorika, grafomotorika, vnímání, sociální kompetence
Klíčová slova v angličtině
Preschool age, development of the personality of the child, nature, positive influence, fine motoring, crude motoring, graphomotorics, perception, social competence
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
Zpracování rešerše
Příprava teoretické části
Příprava praktické části
Vymezení metod výzkumu
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
Zpracování rešerše
Příprava teoretické části
Příprava praktické části
Vymezení metod výzkumu
Seznam doporučené literatury
HEDERER, Josef, Zdena ČÍŽKOVÁ a Hildegard SCHMIDBAUER. Les a praktická ekologická výchova v mateřských školách. 1rd ed. Praha-Pražské ekologické centrum, 1996. ISBN 80-901377-0-9.
VOŠÁHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. 1rd ed. Praha: ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1
LEBLOVÁ, Eliška. Environmentální výchova v mateřské škole. 1rd ed. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6200-949.
LANGMEIER, J. a D. KREJČÍŘÍKOVÁ. Vývojová psychologie. 3rd ed. Praha: Grada publishing, 1998. ISBN 80-7169-195
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Edice neuvedena. Brno: PdF MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Lesní mateřské školy. Asociace lesních mateřských škol [online]. Praha: Asociace LMŠ, 2010 [cit. 2016-11-22]. Dostupné z: http://www.lesnims.cz
Seznam doporučené literatury
HEDERER, Josef, Zdena ČÍŽKOVÁ a Hildegard SCHMIDBAUER. Les a praktická ekologická výchova v mateřských školách. 1rd ed. Praha-Pražské ekologické centrum, 1996. ISBN 80-901377-0-9.
VOŠÁHLÍKOVÁ, Tereza. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. 1rd ed. Praha: ministerstvo životního prostředí, 2010. ISBN 978-80-7212-537-1
LEBLOVÁ, Eliška. Environmentální výchova v mateřské škole. 1rd ed. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-802-6200-949.
LANGMEIER, J. a D. KREJČÍŘÍKOVÁ. Vývojová psychologie. 3rd ed. Praha: Grada publishing, 1998. ISBN 80-7169-195
HORKÁ, H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21. století. Edice neuvedena. Brno: PdF MU, 2005. ISBN 80-210-3750-4.
Lesní mateřské školy. Asociace lesních mateřských škol [online]. Praha: Asociace LMŠ, 2010 [cit. 2016-11-22]. Dostupné z: http://www.lesnims.cz
Přílohy volně vložené
Příloha č. 1 rozhovor s pedagogy LMŠ
Příloha č. 2 dotazník pro rodiče