Práce obsahuje pět částí, které se dále člení. První část pojednává o geografických termínech spjatých s jevem střídání ročních dob. Druhá část se věnuje chodu společnosti a přírody ve spjatosti se střídáním ročních období, a také tradicím a písním České republiky. Třetí kapitola obsahuje církevní svátky a tradice. Čtvrtá kapitola je věnována analýze písní podle daných kritérií. Poslední kapitola se zaměřuje na návrh vyučovacího bloku s tématem ročních dob a realizují se v něm mezipředmětové vztahy mezi hudební výchovou a zeměpisem.
Anotace v angličtině
The thesis contains five parts, which are further divided. The first part deals with the geographical terms associated with the phenomenon of changing seasons. The second part is dedicated to running the company and the nature of connection between the change of seasons, and the traditions and songs of the Czech Republic. The third chapter includes religious holidays and traditions. The fourth chapter is devoted to analyzing the songs according to given criteria. The last chapter focuses on the design of the teaching block with the theme of the seasons and implement it in interdisciplinary relationship between music education and geography.
Klíčová slova
roční doby, píseň, tradice, hudební výchova, geografie
Klíčová slova v angličtině
seasons, song, tradition, music, geography
Rozsah průvodní práce
73 s. (10 259 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje pět částí, které se dále člení. První část pojednává o geografických termínech spjatých s jevem střídání ročních dob. Druhá část se věnuje chodu společnosti a přírody ve spjatosti se střídáním ročních období, a také tradicím a písním České republiky. Třetí kapitola obsahuje církevní svátky a tradice. Čtvrtá kapitola je věnována analýze písní podle daných kritérií. Poslední kapitola se zaměřuje na návrh vyučovacího bloku s tématem ročních dob a realizují se v něm mezipředmětové vztahy mezi hudební výchovou a zeměpisem.
Anotace v angličtině
The thesis contains five parts, which are further divided. The first part deals with the geographical terms associated with the phenomenon of changing seasons. The second part is dedicated to running the company and the nature of connection between the change of seasons, and the traditions and songs of the Czech Republic. The third chapter includes religious holidays and traditions. The fourth chapter is devoted to analyzing the songs according to given criteria. The last chapter focuses on the design of the teaching block with the theme of the seasons and implement it in interdisciplinary relationship between music education and geography.
Klíčová slova
roční doby, píseň, tradice, hudební výchova, geografie
Klíčová slova v angličtině
seasons, song, tradition, music, geography
Zásady pro vypracování
1. Roční období - svátky, lidové obyčeje a jejich průnik do lidové a umělé písně.
2. Využití tématických písní v jednotlivých hudebních činnostech na ZŠ.
3. Návrh projektového vyučování zaměřeného na konkrétní roční období s výrazným podílem mezipředmětových vztahů (přírodopis, zeměpis aj.)
Zásady pro vypracování
1. Roční období - svátky, lidové obyčeje a jejich průnik do lidové a umělé písně.
2. Využití tématických písní v jednotlivých hudebních činnostech na ZŠ.
3. Návrh projektového vyučování zaměřeného na konkrétní roční období s výrazným podílem mezipředmětových vztahů (přírodopis, zeměpis aj.)
Seznam doporučené literatury
SPANLANG, Tomáš. Koloběh života v přírodě. Praha: Komenium, 1990.
SUŠIL, František. Moravské národní písně. Praha: Argo, 1998.
SUŠIL, František. Moravské národní hry a obyčeje s nápěvy. Praha: Besední pořady, 1925.
ZÍBRT, Čeněk. Veselé chvíle v životě lidu českého. Praha, 1910.
Seznam doporučené literatury
SPANLANG, Tomáš. Koloběh života v přírodě. Praha: Komenium, 1990.
SUŠIL, František. Moravské národní písně. Praha: Argo, 1998.
SUŠIL, František. Moravské národní hry a obyčeje s nápěvy. Praha: Besední pořady, 1925.
ZÍBRT, Čeněk. Veselé chvíle v životě lidu českého. Praha, 1910.