V teoretické části se diplomová práce věnuje světovým, evropským a českým trendům v oblasti zpřístupňování muzejních a galerijních sbírek osobám s postižením. Popisuje specifika dospívajících studentů s postižením. A v poslední části přibližuje Národní galerii, Veletržní palác a umělce Františka Skálu. V praktická část představuje sestavení a vývoj edukačního programu pro Národní galerii. Sleduje tři realizace programu a výsledný edukační program. Tématem programu je František Skála a jeho dílo.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the world, European and Czech trends in the accessibility of museums and galleries to people with disabilities. Describes the specifics of adolescent students with disabilities. And the last part of theoretical part tell us about National Gallery, Veletržní palác and the artist František Skála. The practical part consists of the creation of the educational program for the National Gallery. It follows three program realizations and the final education program. The theme of the program is František Skála and his work.
Klíčová slova
Edukační program, žáci s tělesným postižením, žáci s mentálním postižením, žáci s kombinovaným postižením, Národní galerie, František Skála
Klíčová slova v angličtině
Educational program, pupils with physical disabilities, pupils with mental disabilities, pupils with combined disabilities, National Gallery, František Skála
Rozsah průvodní práce
93 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části se diplomová práce věnuje světovým, evropským a českým trendům v oblasti zpřístupňování muzejních a galerijních sbírek osobám s postižením. Popisuje specifika dospívajících studentů s postižením. A v poslední části přibližuje Národní galerii, Veletržní palác a umělce Františka Skálu. V praktická část představuje sestavení a vývoj edukačního programu pro Národní galerii. Sleduje tři realizace programu a výsledný edukační program. Tématem programu je František Skála a jeho dílo.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the thesis deals with the world, European and Czech trends in the accessibility of museums and galleries to people with disabilities. Describes the specifics of adolescent students with disabilities. And the last part of theoretical part tell us about National Gallery, Veletržní palác and the artist František Skála. The practical part consists of the creation of the educational program for the National Gallery. It follows three program realizations and the final education program. The theme of the program is František Skála and his work.
Klíčová slova
Edukační program, žáci s tělesným postižením, žáci s mentálním postižením, žáci s kombinovaným postižením, Národní galerie, František Skála
Klíčová slova v angličtině
Educational program, pupils with physical disabilities, pupils with mental disabilities, pupils with combined disabilities, National Gallery, František Skála
Zásady pro vypracování
Autorka se své práci bude zabývat tématem edukačních programů v galeriích pro osoby se specifickými potřebami. Svou práci rozdělí do tří částí. První část bude zkoumat teoretická východiska. Objasní cíle práce, vysvětlí základní pojmy, historii a současné tendence. Druhá část bude praktická. Autorka se zaměření na výzkumný projekt. Navrhne ideální podobu konkrétního edukačního programu pro osoby se specifickými potřebami, projekt uskuteční, provede výzkumná šetření, v poslední části autorka výsledky výzkumy analyzuje, zapracuje do původního návrhu a vytvoří závěr.
Autorka bude v celé práci dodržovat aktuální směrnice, etické i morální zásady.
Autorka bude svůj postup pravidelně konzultovat s vedoucí diplomové práce.
Zásady pro vypracování
Autorka se své práci bude zabývat tématem edukačních programů v galeriích pro osoby se specifickými potřebami. Svou práci rozdělí do tří částí. První část bude zkoumat teoretická východiska. Objasní cíle práce, vysvětlí základní pojmy, historii a současné tendence. Druhá část bude praktická. Autorka se zaměření na výzkumný projekt. Navrhne ideální podobu konkrétního edukačního programu pro osoby se specifickými potřebami, projekt uskuteční, provede výzkumná šetření, v poslední části autorka výsledky výzkumy analyzuje, zapracuje do původního návrhu a vytvoří závěr.
Autorka bude v celé práci dodržovat aktuální směrnice, etické i morální zásady.
Autorka bude svůj postup pravidelně konzultovat s vedoucí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
JIROUTOVÁ, J.: Muzejní a galerijní pedagogika pohledem zahranicních odborníku
ŠOBÁŇOVÁ, P.: Vzdělávací obsah v muzejní edukaci
ŠOBÁŇOVÁ, P.,JOHNOVÁ ČAPKOVÁ, M.: Plánování edukačních aktivit v muzeu.
NOVÁK, V.: Divadelní tvorba ve specifických skupinách
VALENTA M., MULLER O.: Psychopedie - teoretické základy a metodika
VALENTA M.: Dramaterapie
ZIKL: Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole
Seznam doporučené literatury
JIROUTOVÁ, J.: Muzejní a galerijní pedagogika pohledem zahranicních odborníku
ŠOBÁŇOVÁ, P.: Vzdělávací obsah v muzejní edukaci
ŠOBÁŇOVÁ, P.,JOHNOVÁ ČAPKOVÁ, M.: Plánování edukačních aktivit v muzeu.
NOVÁK, V.: Divadelní tvorba ve specifických skupinách
VALENTA M., MULLER O.: Psychopedie - teoretické základy a metodika
VALENTA M.: Dramaterapie
ZIKL: Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole