Badatelská práce je zaměřena na vývoj domovů mládeže v ČR a výchovu mládeže ve sledu historických událostí. Zmiňuje klášterní internáty, uvádí některé osobnosti pedagogiky. Popisuje vznik internátů mladých mužů a žen Baťovy školy práce za první republiky, ubytovací zařízení a výchovu mládeže v období 2. světové války za protektorátu Čech a Moravy. Zabývá se fungováním domovů mládeže po 2. světové válce. Objasňuje, jaký vliv měl režim v daném období na výchovu mládeže a funkci domovů.
Anotace v angličtině
Research work focuses on the development of boarding houses in the Czech Republic and on the youth education in a sequence of historical events. It mentions monastery dormitories, introduces some important persons from the field of pedagogy and education. It describes the origin of boarding houses for young men and women from Baťa´s school of work during the period of first republic, boarding houses and education of youth during the World War II. and during the Protectorate of Bohemia and Moravia. It also deals with the function of boarding houses after the World War II. It explains the influence of the régime on the education of the youth and on the function of the boarding houses.
Klíčová slova
Historie, internáty, domovy mladých, domov mládeže, výchova, vychovatel, mladí lidé, učeň, volný čas
Klíčová slova v angličtině
History, boarding houses, dormitories, education, tutor, young people, apprentice, free time
Rozsah průvodní práce
56 s. ( 89 156 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Badatelská práce je zaměřena na vývoj domovů mládeže v ČR a výchovu mládeže ve sledu historických událostí. Zmiňuje klášterní internáty, uvádí některé osobnosti pedagogiky. Popisuje vznik internátů mladých mužů a žen Baťovy školy práce za první republiky, ubytovací zařízení a výchovu mládeže v období 2. světové války za protektorátu Čech a Moravy. Zabývá se fungováním domovů mládeže po 2. světové válce. Objasňuje, jaký vliv měl režim v daném období na výchovu mládeže a funkci domovů.
Anotace v angličtině
Research work focuses on the development of boarding houses in the Czech Republic and on the youth education in a sequence of historical events. It mentions monastery dormitories, introduces some important persons from the field of pedagogy and education. It describes the origin of boarding houses for young men and women from Baťa´s school of work during the period of first republic, boarding houses and education of youth during the World War II. and during the Protectorate of Bohemia and Moravia. It also deals with the function of boarding houses after the World War II. It explains the influence of the régime on the education of the youth and on the function of the boarding houses.
Klíčová slova
Historie, internáty, domovy mladých, domov mládeže, výchova, vychovatel, mladí lidé, učeň, volný čas
Klíčová slova v angličtině
History, boarding houses, dormitories, education, tutor, young people, apprentice, free time
Zásady pro vypracování
1. Orientační seznámení s literaturou a prameny.
2. Stanovení problému a hlavních cílů práce.
3. Zpracování základních pojmů.
4. Zpracování praktické části.
5. Závěrečné zhodnocení a výstupy.
Zásady pro vypracování
1. Orientační seznámení s literaturou a prameny.
2. Stanovení problému a hlavních cílů práce.
3. Zpracování základních pojmů.
4. Zpracování praktické části.
5. Závěrečné zhodnocení a výstupy.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J., Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009 ISBN: 80 - 8528 - 60 - 7
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B.,HOFBAUER, B. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002 ISBN: 80 - 7178 - 71 - 6
CHLUP, O., KUBÁLEK, J., UHER, J., Pedagogická encyklopedie. I. Díl. Praha: Novina, 1938
PŘÍHODA, V., Ontogeneze lidské psychiky II., Vývoj člověka od patnácti do třiceti let. Praha: SPN, ISBN: 16911767
BAŤA,T., Úvahy a projevy. Omega, 2013 ISBN: 978 - 0 - 7390 - 019 - 9
BOSCO, T., Don Bosco. Praha: Portál, 1993 ISBN: 80 - 85282 - 60 - 7
MATOUŠEK, O., Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2002 ISBN: 80 - 7178 - 549 - 0
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J., Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009 ISBN: 80 - 8528 - 60 - 7
PÁVKOVÁ, J., HÁJEK, B.,HOFBAUER, B. Pedagogika volného času: Teorie, praxe a perspektivy výchovy a zařízení volného času. Praha: Portál, 2002 ISBN: 80 - 7178 - 71 - 6
CHLUP, O., KUBÁLEK, J., UHER, J., Pedagogická encyklopedie. I. Díl. Praha: Novina, 1938
PŘÍHODA, V., Ontogeneze lidské psychiky II., Vývoj člověka od patnácti do třiceti let. Praha: SPN, ISBN: 16911767
BAŤA,T., Úvahy a projevy. Omega, 2013 ISBN: 978 - 0 - 7390 - 019 - 9
BOSCO, T., Don Bosco. Praha: Portál, 1993 ISBN: 80 - 85282 - 60 - 7
MATOUŠEK, O., Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2002 ISBN: 80 - 7178 - 549 - 0