Informace o kvalifikační práci Základní a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace a možnosti jejich využití u dětí s tělesným a mentálním postižením na 1. stupni základní školy
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Základní a nástavbové prvky konceptu bazální stimulace a možnosti jejich využití u dětí s tělesným a mentálním postižením na 1. stupni ZŠ
Hlavní téma v angličtině
Basic and extensive elements of the basal stimulation and possibilities of their usage in children with physical and mental disabilities at primary school.
Název dle studenta
Základní a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace a možnosti jejich využití u dětí s tělesným a mentálním postižením na 1. stupni základní školy
Název dle studenta v angličtině
Basic and extensive elements of the basal stimulation and possibilities of their usage in children with physical and mental disabilities at primary school
Cílem diplomové práce je souhrnný pohled na práci s dětmi
mladšího školního věku s tělesným a mentálním postižením
v rámci konceptu Bazální stimulace. V teoretické části se
zabýváme významem a historií konceptu Bazální stimulace,
teoretickou základnou konceptu, významem doteku v životě
člověka, komunikací a následně vymezením základních a
nástavbových prvků Bazální stimulace, biografickou
anamnézou a popisem dítěte mladšího školního věku
s tělesným a mentálním postižením. V rámci praktické části
pak prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru
zjišťujeme využití pomůcek v daných zařízeních, význam
doteků u pracovníků a samotné využití konceptu Bazální
stimulace u dětí.
Anotace v angličtině
The aim of the master thesis is a summary view of the working
process with the primary school-aged children with physical
and mental disabilities in a concept of the basal stimulation.
The theoretical section deals with a meaning and a history of
the basal stimulation concept, theoretical basics of the concept,
the meaning of the touches in everyone's life, communication
and then defining the basic and extensive elements of the basal
stimulation, biographical anamnesis and description of the
primary school-aged children with mental and physical
disabilities. The practical section explores through semistructured
interview the usage of tools, the meaning of the
touches for the workers and the usage of the basal stimulation
concept in particular institutions.
Klíčová slova
Bazální stimulace, dotek, pomůcky, mentální postižení, tělesné
postižení, komunikace, základní prvky, nástavbové prvky,
koncept
Cílem diplomové práce je souhrnný pohled na práci s dětmi
mladšího školního věku s tělesným a mentálním postižením
v rámci konceptu Bazální stimulace. V teoretické části se
zabýváme významem a historií konceptu Bazální stimulace,
teoretickou základnou konceptu, významem doteku v životě
člověka, komunikací a následně vymezením základních a
nástavbových prvků Bazální stimulace, biografickou
anamnézou a popisem dítěte mladšího školního věku
s tělesným a mentálním postižením. V rámci praktické části
pak prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru
zjišťujeme využití pomůcek v daných zařízeních, význam
doteků u pracovníků a samotné využití konceptu Bazální
stimulace u dětí.
Anotace v angličtině
The aim of the master thesis is a summary view of the working
process with the primary school-aged children with physical
and mental disabilities in a concept of the basal stimulation.
The theoretical section deals with a meaning and a history of
the basal stimulation concept, theoretical basics of the concept,
the meaning of the touches in everyone's life, communication
and then defining the basic and extensive elements of the basal
stimulation, biographical anamnesis and description of the
primary school-aged children with mental and physical
disabilities. The practical section explores through semistructured
interview the usage of tools, the meaning of the
touches for the workers and the usage of the basal stimulation
concept in particular institutions.
Klíčová slova
Bazální stimulace, dotek, pomůcky, mentální postižení, tělesné
postižení, komunikace, základní prvky, nástavbové prvky,
koncept
1. Stanovení cíle DP
2. Studium odborné literatury
3. Vypracování teoretické části práce
4. Sběr dat a podkladů pro empirickou část práce
5. Analýza a interpretace dat
6. Stanovení závěrů práce a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle DP
2. Studium odborné literatury
3. Vypracování teoretické části práce
4. Sběr dat a podkladů pro empirickou část práce
5. Analýza a interpretace dat
6. Stanovení závěrů práce a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace? pro pečující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2015. ISBN 978-80-904668-9-0
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
ZIKL, Pavel. Terapie ve speciální pedagogice: (ergoterapie, fyzioterapie, bazální stimulace). Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-493-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství I. Frýdek-Místek: Institut Bazální stimulace, 2005. ISBN 80-239-6132-2.
FÁBIANOVÁ, Adelaida. Orofaciálna a bazálna stimulácia u detí s psychomotorickým oneskorením v ranom veku. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2014. ISBN 978-80-7311-145-8.
Seznam doporučené literatury
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace? pro pečující, terapeuty, logopedy a speciální pedagogy: praktická příručka pro pracující v sociálních službách, dlouhodobé péči a ve speciálních školách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR, 2015. ISBN 978-80-904668-9-0
MÜLLER, Oldřich. Terapie ve speciální pedagogice. 2., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4172-7.
ZIKL, Pavel. Terapie ve speciální pedagogice: (ergoterapie, fyzioterapie, bazální stimulace). Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. ISBN 978-80-7435-493-9.
FRIEDLOVÁ, Karolína. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství I. Frýdek-Místek: Institut Bazální stimulace, 2005. ISBN 80-239-6132-2.
FÁBIANOVÁ, Adelaida. Orofaciálna a bazálna stimulácia u detí s psychomotorickým oneskorením v ranom veku. Havlíčkův Brod: Tobiáš, 2014. ISBN 978-80-7311-145-8.