Informace o kvalifikační práci Individuální vzdělávání dětí s mentálním a kombinovaným postižením a spolupráce školského poradenského zařízení s rodinou
Práce se zabývá individuálním (domácím) vzděláváním obecně s následným zaměřením na žáky s mentálním a kombinovaným postižením s jejich specifiky a možnostmi vzdělávání. Na základě analýzy rozhovorů je výzkumné šetření zaměřeno na průběh individuálního vzdělávání v rodinách dětí s mentálním nebo kombinovaným postižením, dále se věnuje pozitivním a negativním přínosů domácího vzdělávání z pohledu rodičů.
Anotace v angličtině
This work is dedicated to individual (home) education generally and focusing on pupils with mental and multiple disabilities and their specific special needs in education. Based on the analysis of interviews the investigative reseatch of this work is focusing on the process of individual education in the families of children with mental and multiple disabilities. The work also discusses positive and negative effects of homeschooling from parent's point of view.
Klíčová slova
Individuální a domácí vzdělávání, mentální a kombinované postižení, děti, žáci, rodiče, rodina, individuální přístup
Klíčová slova v angličtině
Individual education and homeschooling, mental and multiple disability, children, pupils, parents, family, individual approach
Rozsah průvodní práce
85 s. (131.379 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá individuálním (domácím) vzděláváním obecně s následným zaměřením na žáky s mentálním a kombinovaným postižením s jejich specifiky a možnostmi vzdělávání. Na základě analýzy rozhovorů je výzkumné šetření zaměřeno na průběh individuálního vzdělávání v rodinách dětí s mentálním nebo kombinovaným postižením, dále se věnuje pozitivním a negativním přínosů domácího vzdělávání z pohledu rodičů.
Anotace v angličtině
This work is dedicated to individual (home) education generally and focusing on pupils with mental and multiple disabilities and their specific special needs in education. Based on the analysis of interviews the investigative reseatch of this work is focusing on the process of individual education in the families of children with mental and multiple disabilities. The work also discusses positive and negative effects of homeschooling from parent's point of view.
Klíčová slova
Individuální a domácí vzdělávání, mentální a kombinované postižení, děti, žáci, rodiče, rodina, individuální přístup
Klíčová slova v angličtině
Individual education and homeschooling, mental and multiple disability, children, pupils, parents, family, individual approach
Zásady pro vypracování
1. vypracování projektu (prosinec 2016)
2. zpracování teoretické části (leden 2017 - prosinec 2017)
3. realizace praktické části (únor 2017 - únor 2018)
4. interpretace výsledků (leden 2018 - únor 2018)
5. závěrečná zpracování (březen 2018
6. příprava k obhajobě ( duben 2018)
Zásady pro vypracování
1. vypracování projektu (prosinec 2016)
2. zpracování teoretické části (leden 2017 - prosinec 2017)
3. realizace praktické části (únor 2017 - únor 2018)
4. interpretace výsledků (leden 2018 - únor 2018)
5. závěrečná zpracování (březen 2018
6. příprava k obhajobě ( duben 2018)
Seznam doporučené literatury
- Slowík, J. Speciální pedagogika, Praha Grada 2016, ISBN:978-80-271-0095-8
- Bendová, P. Dítě s mentálním postižením ve škole, Praha Grada 2011, ISBN:978-80-247-3854-3
- Pipeková, J. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením, Brno 2016, ISBN:978-80-210-7689-1
- Bazalová, B. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje, Praha 2014, ISBN 978-80-262-0693-4
- Holt, J. Teach your own - book of homeschooling, New Caledonia 2003, ISBN 0-7382-0694-6
- Mountney, R. Learning without school, London 2013, ISBN 978-1-84310-685-2
Seznam doporučené literatury
- Slowík, J. Speciální pedagogika, Praha Grada 2016, ISBN:978-80-271-0095-8
- Bendová, P. Dítě s mentálním postižením ve škole, Praha Grada 2011, ISBN:978-80-247-3854-3
- Pipeková, J. Od edukace k sociální inkluzi osob se zdravotním postižením, Brno 2016, ISBN:978-80-210-7689-1
- Bazalová, B. Dítě s mentálním postižením a podpora jeho vývoje, Praha 2014, ISBN 978-80-262-0693-4
- Holt, J. Teach your own - book of homeschooling, New Caledonia 2003, ISBN 0-7382-0694-6
- Mountney, R. Learning without school, London 2013, ISBN 978-1-84310-685-2