Informace o kvalifikační práci Vztah emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení u studentů Katedry leadershipu na Univerzitě Obrany v Brně
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Vztah emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení u studentů Katedry leadershipu na Univerzitě obrany v Brně
Hlavní téma v angličtině
The relationship between emotional intelligence, constructive thinking and leadership styles with students of the Department of Leadership at the University of Defense in Brno
Název dle studenta
Vztah emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení u studentů Katedry leadershipu na Univerzitě Obrany v Brně
Název dle studenta v angličtině
The relationship between emotional intelligence, constructive thinking and leadership styles with students of the Department of Leadership at the University of Defense in Brno
Bakalářská diplomová práce se zabývá vztahem emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení. Práce je rozdělena do dvou základních částí: teoretické a výzkumné. Teoretická část pojednává o emoční inteligenci, konstruktivním myšlení, leadershipu, stylech vedení a vojenské psychologii. V empirické části práce popisujeme realizaci dotazníkového šetření na studentech (N = 50) Katedry leadershipu na Univerzitě Obrany v Brně pomocí kvantitativního výzkumu. Testová baterie se skládá z Dotazníku konstruktivního myšlení (CTI), Schutteho škály emoční inteligence (SEIS) a Testu stylů vedení (LJI). Výsledky výzkumu nepotvrzují existenci vztahu mezi mírou emoční inteligence a styly vedení podle metody LJI. Nebyl nalezen vztah mezi mírou konstruktivního myšlení a styly vedení podle metody LJI. Souvislost mezi mírou faktoru Behaviorální zvládání a preferovaným stylem vedení nebyla potvrzena. Byla nalezena signifikantně pozitivní souvislost mezi mírou faktoru Emocionální zvládání a mírou emoční inteligence.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the relationship between emotional intelligence, constructive thinking and leadership styles. The thesis is divided into two basic parts: theoretical and empirical. In the theoretical part we describe emotional intelligence, constructive thinking, leadership, leadership styles, and military psychology. In the empirical part we realize quantitative questionnaire survey on students (N = 50) of the Department of Leadership at the University of Defense in Brno. The test battery consists of Constructive Thinking Inventory (CTI), Schutte Emotional Intelligence Scale (SEIS), and Leadership Styles Indicator (LJI). We did not prove the existence of a relationship between emotional intelligence and leadership styles according to the LJI method. The relationship between the level of constructive thinking and leadership styles according to the LJI method was not proved. The positive correlation between the level of the factor Behavioral Coping and leadership styles was not confirmed. We found a significant positive correlation between the level of the factor Emotional Coping and emotional intelligence.
Klíčová slova
emoční inteligence, konstruktivní myšlení, styly vedení, leadership, vojenská psychologie
Klíčová slova v angličtině
emotional intelligence, constructive thinking, leadership styles, leadership, military psychology
Rozsah průvodní práce
66 s. (84 230 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská diplomová práce se zabývá vztahem emoční inteligence a konstruktivního myšlení se styly vedení. Práce je rozdělena do dvou základních částí: teoretické a výzkumné. Teoretická část pojednává o emoční inteligenci, konstruktivním myšlení, leadershipu, stylech vedení a vojenské psychologii. V empirické části práce popisujeme realizaci dotazníkového šetření na studentech (N = 50) Katedry leadershipu na Univerzitě Obrany v Brně pomocí kvantitativního výzkumu. Testová baterie se skládá z Dotazníku konstruktivního myšlení (CTI), Schutteho škály emoční inteligence (SEIS) a Testu stylů vedení (LJI). Výsledky výzkumu nepotvrzují existenci vztahu mezi mírou emoční inteligence a styly vedení podle metody LJI. Nebyl nalezen vztah mezi mírou konstruktivního myšlení a styly vedení podle metody LJI. Souvislost mezi mírou faktoru Behaviorální zvládání a preferovaným stylem vedení nebyla potvrzena. Byla nalezena signifikantně pozitivní souvislost mezi mírou faktoru Emocionální zvládání a mírou emoční inteligence.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the relationship between emotional intelligence, constructive thinking and leadership styles. The thesis is divided into two basic parts: theoretical and empirical. In the theoretical part we describe emotional intelligence, constructive thinking, leadership, leadership styles, and military psychology. In the empirical part we realize quantitative questionnaire survey on students (N = 50) of the Department of Leadership at the University of Defense in Brno. The test battery consists of Constructive Thinking Inventory (CTI), Schutte Emotional Intelligence Scale (SEIS), and Leadership Styles Indicator (LJI). We did not prove the existence of a relationship between emotional intelligence and leadership styles according to the LJI method. The relationship between the level of constructive thinking and leadership styles according to the LJI method was not proved. The positive correlation between the level of the factor Behavioral Coping and leadership styles was not confirmed. We found a significant positive correlation between the level of the factor Emotional Coping and emotional intelligence.
Klíčová slova
emoční inteligence, konstruktivní myšlení, styly vedení, leadership, vojenská psychologie
Klíčová slova v angličtině
emotional intelligence, constructive thinking, leadership styles, leadership, military psychology
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, řešení etických problémů, domluva s Univerzitou Obrany v Brně.
2. Formulace výzkumných cílů a hypotéz (doporučen je kvantitativní rámec výzkumu).
3. Průběžné zpracování teoretické části.
4. Příprava výzkumného části a podkladů pro výzkum.
5. Realizace výzkumu, následné statistické zpracování a vyhodnocení získaných dat.
6. Popis zjištěných výsledků.
7. Diskuze s ohledem na limity výzkumu.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, řešení etických problémů, domluva s Univerzitou Obrany v Brně.
2. Formulace výzkumných cílů a hypotéz (doporučen je kvantitativní rámec výzkumu).
3. Průběžné zpracování teoretické části.
4. Příprava výzkumného části a podkladů pro výzkum.
5. Realizace výzkumu, následné statistické zpracování a vyhodnocení získaných dat.
6. Popis zjištěných výsledků.
7. Diskuze s ohledem na limity výzkumu.
Seznam doporučené literatury
1. Goleman, D. (2000). Práce s emoční inteligencí: Jak odstartovat úspěšnou kariéru. Praha: Columbus.
2. Goleman, D. (2015). Jak se stát skutečným lídrem: Proč hraje emoční inteligence tak důležitou roli? Praha: Metafora.
3. Pletzer, M. A. (2009). Emoční inteligence: Jak ji rozvíjet a využívat. Praha: Grada.
4. Dziaková, O. (2009). Vojenská psychologie. Praha: Triton.
5. Hasson, G. (2015). Emoční inteligence. Praha: Grada.
6. Hloušková, J. (2012). Emocionální inteligence jako základní premisa leadershipu. Získáno 10. srpna 2017 z: http://www.hrforum.cz/emocionalni-inteligence-jako-zakladni-premisa-leadershipu/
Seznam doporučené literatury
1. Goleman, D. (2000). Práce s emoční inteligencí: Jak odstartovat úspěšnou kariéru. Praha: Columbus.
2. Goleman, D. (2015). Jak se stát skutečným lídrem: Proč hraje emoční inteligence tak důležitou roli? Praha: Metafora.
3. Pletzer, M. A. (2009). Emoční inteligence: Jak ji rozvíjet a využívat. Praha: Grada.
4. Dziaková, O. (2009). Vojenská psychologie. Praha: Triton.
5. Hasson, G. (2015). Emoční inteligence. Praha: Grada.
6. Hloušková, J. (2012). Emocionální inteligence jako základní premisa leadershipu. Získáno 10. srpna 2017 z: http://www.hrforum.cz/emocionalni-inteligence-jako-zakladni-premisa-leadershipu/