Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vadného držení těla u dětí v období mladšího školního věku. Součástí teoretické části je definice vadného držení těla, jeho klinické projevy a prognóza. Speciální část zahrnuje fyzioterapeutické metody, kterými je možné vadné držení těla ovlivnit a dále možnosti jeho prevence. Součástí bakalářské práce je klinické vyšetření pacienta s diagnózou vadného držení těla s návrhem rehabilitačního plánu.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the issue of poor posture in children of primary-school age. The theoretical part defines poor posture, its clinical manifestations and prognosis. The practical part includes physiotherapy methods which can have an impact on poor posture, and possibilities for its prevention. A clinical examination of a patient diagnosed with poor posture and a suggestion for a rehabilitation plan are part of the thesis.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vadného držení těla u dětí v období mladšího školního věku. Součástí teoretické části je definice vadného držení těla, jeho klinické projevy a prognóza. Speciální část zahrnuje fyzioterapeutické metody, kterými je možné vadné držení těla ovlivnit a dále možnosti jeho prevence. Součástí bakalářské práce je klinické vyšetření pacienta s diagnózou vadného držení těla s návrhem rehabilitačního plánu.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis is focused on the issue of poor posture in children of primary-school age. The theoretical part defines poor posture, its clinical manifestations and prognosis. The practical part includes physiotherapy methods which can have an impact on poor posture, and possibilities for its prevention. A clinical examination of a patient diagnosed with poor posture and a suggestion for a rehabilitation plan are part of the thesis.
Cílem bakalářské práce je shromáždit a porovnat poznatky týkající se problematiky vadného držení těla u dětí ve vývojovém období mladšího školního věku. Součástí teoretické části je definice vadného držení těla, jeho klinické projevy a prognóza. Speciální část zahrnuje fyzioterapeutické metody, kterými se dá vadné držení těla ovlivnit či jak tomuto problému předcházet. Součástí práce je i kazuistika klienta s touto problematikou.
Časový harmonogram bakalářské práce:
Listopad - prosince 2016 - rešerše literatury
Leden - únor 2017- zpracovávání informací
Březen 2017 - závěrečné úpravy
Duben 2017 - odevzdání bakalářské práce
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je shromáždit a porovnat poznatky týkající se problematiky vadného držení těla u dětí ve vývojovém období mladšího školního věku. Součástí teoretické části je definice vadného držení těla, jeho klinické projevy a prognóza. Speciální část zahrnuje fyzioterapeutické metody, kterými se dá vadné držení těla ovlivnit či jak tomuto problému předcházet. Součástí práce je i kazuistika klienta s touto problematikou.
Časový harmonogram bakalářské práce:
Listopad - prosince 2016 - rešerše literatury
Leden - únor 2017- zpracovávání informací
Březen 2017 - závěrečné úpravy
Duben 2017 - odevzdání bakalářské práce
Seznam doporučené literatury
Hnízdil, J., Šavlík, J., & Chválová, O. (2005). Vadné držení těla dětí. Praha: Triton.
Hošková, B., & Levitová, A. (2016). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing.
Janda, V. (2001). Vadné držení těla, m. Scheuermann. Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně: Praha.
Kolář, P. (2002). Vadné držení těla z pohledu posturální ontogeneze. Pediatrie Pro Praxi, 3(3), 106-109.
Kolisko, P. (2003). Integrační přístupy v prevenci vadného držení těla a poruch páteře u dětí školního věku. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kratěnová, J., Žejglicová, K., Malý, M., & Filipová, V. (2007). Prevalence and risk factors of poor posture in school children in the Czech Republic. Journal Of School Health, 77(3), 131-137.
Larsen, Ch., Larsen, C., & Hartelt, O. (2010). Držení těla: analýza a způsoby zlepšení. Olomouc: Poznání.
Opálková, M., Dvořáková, H., & Augustýn, T. (2013). Prevence vadného držení těla u dětí z pohledu fyzioterapeuta. Česká Kinantropologie, 17(4), 35-49. Retrieved from http://www.ceskakinantropologie.cz/
Ryder, C., Harrison, K., & Johnson, K. (2015). Back pain in children and adolescents. Paediatrics and child health, 25 (12). 549 - 554.
Špringrová, I. (2011). Akrální koaktivační terapie. Čelákovice: Rehaspring?.
Seznam doporučené literatury
Hnízdil, J., Šavlík, J., & Chválová, O. (2005). Vadné držení těla dětí. Praha: Triton.
Hošková, B., & Levitová, A. (2016). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing.
Janda, V. (2001). Vadné držení těla, m. Scheuermann. Česká lékařská společnost Jana Evangelisty Purkyně: Praha.
Kolář, P. (2002). Vadné držení těla z pohledu posturální ontogeneze. Pediatrie Pro Praxi, 3(3), 106-109.
Kolisko, P. (2003). Integrační přístupy v prevenci vadného držení těla a poruch páteře u dětí školního věku. Olomouc: Univerzita Palackého.
Kratěnová, J., Žejglicová, K., Malý, M., & Filipová, V. (2007). Prevalence and risk factors of poor posture in school children in the Czech Republic. Journal Of School Health, 77(3), 131-137.
Larsen, Ch., Larsen, C., & Hartelt, O. (2010). Držení těla: analýza a způsoby zlepšení. Olomouc: Poznání.
Opálková, M., Dvořáková, H., & Augustýn, T. (2013). Prevence vadného držení těla u dětí z pohledu fyzioterapeuta. Česká Kinantropologie, 17(4), 35-49. Retrieved from http://www.ceskakinantropologie.cz/
Ryder, C., Harrison, K., & Johnson, K. (2015). Back pain in children and adolescents. Paediatrics and child health, 25 (12). 549 - 554.
Špringrová, I. (2011). Akrální koaktivační terapie. Čelákovice: Rehaspring?.