Cílem práce je vybrat a analyzovat myšlenky z konferencí TED, které se týkají motivace žáků v hodinách matematiky a představit je tak, aby se staly pro učitele matematiky přínosem pro práci s motivací jejich žáků. Další část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, kde jsou zkoumány reakce učitelů matematiky a studentů učitelství matematiky na rozebrané myšlenky. Vše je navrženo tak, aby na základě výsledků výzkumu bylo možno odhadnout přínos nových podnětů z konferencí TED. Výsledky ukazují, že tato práce má pro učitele matematiky inspirující charakter a může být tímto pro obor didaktiky matematiky přínosná.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to choose and analyze ideas from the TED Conferences that are related to motivating students in Mathematics lessons and introduce in a way that they would become a contribution to Mathematics teachers in motivating their students. The next part of the thesis is dedicated to a qualitative research, which analyzes reactions of Mathematics teachers and students of teaching Mathematics to these ideas. Everything is designed to estimate based on the thesis results the contribution of new impulses from the TED Conferences. The results show that this thesis has an inspiring character for Mathematics teachers, which can be contributive for the discipline of didactics of Mathematics.
Klíčová slova
motivace žáků, výuka matematiky, konference TED, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
motivating students, teaching of Mathematics, TED Conferences, qualitative research
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je vybrat a analyzovat myšlenky z konferencí TED, které se týkají motivace žáků v hodinách matematiky a představit je tak, aby se staly pro učitele matematiky přínosem pro práci s motivací jejich žáků. Další část práce je věnována kvalitativnímu výzkumu, kde jsou zkoumány reakce učitelů matematiky a studentů učitelství matematiky na rozebrané myšlenky. Vše je navrženo tak, aby na základě výsledků výzkumu bylo možno odhadnout přínos nových podnětů z konferencí TED. Výsledky ukazují, že tato práce má pro učitele matematiky inspirující charakter a může být tímto pro obor didaktiky matematiky přínosná.
Anotace v angličtině
The goal of the thesis is to choose and analyze ideas from the TED Conferences that are related to motivating students in Mathematics lessons and introduce in a way that they would become a contribution to Mathematics teachers in motivating their students. The next part of the thesis is dedicated to a qualitative research, which analyzes reactions of Mathematics teachers and students of teaching Mathematics to these ideas. Everything is designed to estimate based on the thesis results the contribution of new impulses from the TED Conferences. The results show that this thesis has an inspiring character for Mathematics teachers, which can be contributive for the discipline of didactics of Mathematics.
Klíčová slova
motivace žáků, výuka matematiky, konference TED, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
motivating students, teaching of Mathematics, TED Conferences, qualitative research
Zásady pro vypracování
Pojednat o motivaci ve vyučování z hlediska psychologie a pedagogiky. Charakterizovat TED a poukázat na možnosti jeho využití při zkvalitňování práce učitele matematiky. Provést výzkumnou sondu prostřednictvím ankety mezi stávajícími i budoucími učiteli matematiky zaměřenou na jejich názory týkající se užitečnosti materiálů TED. Získaný výzkumný materiál zpracovat prostřednictvím kvalitativní analýzy.
Zásady pro vypracování
Pojednat o motivaci ve vyučování z hlediska psychologie a pedagogiky. Charakterizovat TED a poukázat na možnosti jeho využití při zkvalitňování práce učitele matematiky. Provést výzkumnou sondu prostřednictvím ankety mezi stávajícími i budoucími učiteli matematiky zaměřenou na jejich názory týkající se užitečnosti materiálů TED. Získaný výzkumný materiál zpracovat prostřednictvím kvalitativní analýzy.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2001
Turek, I.: Didaktika. Iura edition, Bratislava 2010
Další literaturu si studující vyhledá samostatně.
Seznam doporučené literatury
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Portál, Praha 2001
Turek, I.: Didaktika. Iura edition, Bratislava 2010
Další literaturu si studující vyhledá samostatně.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem své práce.\\
2. Vedoucí práce a oponentka přečetli posudky.\\
3. Diskuze:\\
a) Vysvětlení pojmu Pygmalion efekt a Golem efekt.\\
b) Otázka rovnocenosti a rozdílu mezi jednotlivými předměty ve školách.\\
c) Použití metody Zlatý kruh ve výuce matematiky.\\
d) Možné další pokračování řešené problematiky.\\
Komise hodnotí práci a její obhajobu známkou A.