Cílem této diplomové práce je evaluace nabídky možností animace seniorů v konkrétním zařízení sociálních služeb. V rámci práce popisuji jakou formou animace seniorů probíhá, jaké motivy vedou zaměstnance zařízení k provádění animace, jaké jsou jejich vnější a vnitřní kompetence, jaké používají metody a techniky, případně s jakými se potýkají bariérami.
Dále se věnuji klientům Domova pro seniory, kde zjišťuji jaká je jejich motivace se nabízené animace účastnit, jaká jsou jejich očekávání a jaká je výsledná realita. V závěru navrhuji optimalizaci.
Anotace v angličtině
The point of this thesis is the evaluation of the offer of the possibilities of seniors animation in the particular social services centre. In this thesis I describe which form is used in animation programme, what are the reasons that lead our employees to do that job and what are their inner and outer competencies, which methods and techniques they use and what could be the barriers they encounter.
In the next part I give my attention to the clients of Retirement home in which I reveal their motivation to take a part in offered animation programmes, what are their expectations and what the final result is. In the conclusion I suggest an optimalization.
Klíčová slova
animace, aktivizace, senior, pracovník přímé péče, motivace, evaluace
Klíčová slova v angličtině
animation, activization, senior, direct care worker, motivation, evaluation
Rozsah průvodní práce
86 s. (115 190 znaků s mezer.)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je evaluace nabídky možností animace seniorů v konkrétním zařízení sociálních služeb. V rámci práce popisuji jakou formou animace seniorů probíhá, jaké motivy vedou zaměstnance zařízení k provádění animace, jaké jsou jejich vnější a vnitřní kompetence, jaké používají metody a techniky, případně s jakými se potýkají bariérami.
Dále se věnuji klientům Domova pro seniory, kde zjišťuji jaká je jejich motivace se nabízené animace účastnit, jaká jsou jejich očekávání a jaká je výsledná realita. V závěru navrhuji optimalizaci.
Anotace v angličtině
The point of this thesis is the evaluation of the offer of the possibilities of seniors animation in the particular social services centre. In this thesis I describe which form is used in animation programme, what are the reasons that lead our employees to do that job and what are their inner and outer competencies, which methods and techniques they use and what could be the barriers they encounter.
In the next part I give my attention to the clients of Retirement home in which I reveal their motivation to take a part in offered animation programmes, what are their expectations and what the final result is. In the conclusion I suggest an optimalization.
Klíčová slova
animace, aktivizace, senior, pracovník přímé péče, motivace, evaluace
Klíčová slova v angličtině
animation, activization, senior, direct care worker, motivation, evaluation
Zásady pro vypracování
Případová studie klubu seniorů v Jeseníku a jeho nabídka vzdělávacích aktivit pro seniory
Harmonogram
Četba literatury vztahující se k tématu diplomové práce. T: Průběžně. (Diplomantka předloží seznam prostudované literatury nejpozději 15. 4. 2021.)
Vypracování osnovy DP. T: 30. 4. 2021
Zpracování výzkumného projektu. T: 15.5. 2021
Realizace sběru dat. T: 30. 6. 2021.
Analýza a interpretace dat. T: červenec\textendashsrpen 2021.
Zpracování kapitol DP \textendash diplomantka bude jednotlivé kapitoly předkládat vedoucí práce postupně od 1.9. 2022.
Termín odevzdání kompletní DP k posouzení vedoucí práce: 15. 10. 2021
Zásady pro vypracování
Případová studie klubu seniorů v Jeseníku a jeho nabídka vzdělávacích aktivit pro seniory
Harmonogram
Četba literatury vztahující se k tématu diplomové práce. T: Průběžně. (Diplomantka předloží seznam prostudované literatury nejpozději 15. 4. 2021.)
Vypracování osnovy DP. T: 30. 4. 2021
Zpracování výzkumného projektu. T: 15.5. 2021
Realizace sběru dat. T: 30. 6. 2021.
Analýza a interpretace dat. T: červenec\textendashsrpen 2021.
Zpracování kapitol DP \textendash diplomantka bude jednotlivé kapitoly předkládat vedoucí práce postupně od 1.9. 2022.
Termín odevzdání kompletní DP k posouzení vedoucí práce: 15. 10. 2021
Seznam doporučené literatury
Bočková V., Celoživotní vzdělávání výzva nebo povinnost ? , Palán Z. Základy andragogiky, Rabušicová, M.: Místo vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, Rabušicová M., & Rabušic L.: Učíme se po celý život?, Šerák M.: Zájmové vzdělávání dospělých, Špatenková N.: Edukace seniorů, Sýkorová D.: Autonomie ve stáří, Bartoňková H.: Teorie celoživotního vzdělávání, Haškovcová H.: Fenomén stáří, Klevetová D. a Dlabalová I.: Motivační prvky při práci se seniory, Plamínek J.: Vzdělávání dospělých
Seznam doporučené literatury
Bočková V., Celoživotní vzdělávání výzva nebo povinnost ? , Palán Z. Základy andragogiky, Rabušicová, M.: Místo vzdělávání dospělých v kontextu celoživotního učení, Rabušicová M., & Rabušic L.: Učíme se po celý život?, Šerák M.: Zájmové vzdělávání dospělých, Špatenková N.: Edukace seniorů, Sýkorová D.: Autonomie ve stáří, Bartoňková H.: Teorie celoživotního vzdělávání, Haškovcová H.: Fenomén stáří, Klevetová D. a Dlabalová I.: Motivační prvky při práci se seniory, Plamínek J.: Vzdělávání dospělých
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Práce stažena dne 15.5.2019 - oznámení došlo mailem, současně podáno na poštu.
Brančíková