Práce se zabývá internetovou prezentací vzdělávacích institucí na webových stránkách a sociálních sítích. Hlavním cílem je srovnání způsobů a odhalení rozdílů mezi komunikací organizací v rámci dvou odlišných prostředí na internetu. Vedlejším záměrem je zhodnocení kvality uživatelského prožitku na těchto webových stránkách a sociálních sítích. Výsledky kvalitativní obsahové analýzy u vzorku institucí působících v Olomouckém kraji potvrzují, že hlavním prostředkem prezentace a komunikace jsou weby, a že aktivita institucí na sociálních sítích nemusí mnohdy zcela úspěšně naplňovat potřeby běžného uživatele.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on websites and social networks of educational institutions. The main goal is to compare methods and discover differences in communication of organizations in various Internet environments. The secondary purpose is evaluation of user experience quality of these websites and social networks. The results of qualitative content analysis on a sample of institutions in the region of Olomouc confirm, that the main means of presentation and communication are websites, and that the activity of institutions on social networks does not often entirely successfully meet the needs of the average user.
Klíčová slova
Webová prezentace, online komunikace, sociální síť, uživatelský prožitek, vzdělávací instituce, profesní vzdělávání, osobní rozvoj, integrální andragogika
Klíčová slova v angličtině
Web presentation, online communication, social network, user experience, educational institutions, professional education, personal development, integral andragogy
Rozsah průvodní práce
52 s. (78 450 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá internetovou prezentací vzdělávacích institucí na webových stránkách a sociálních sítích. Hlavním cílem je srovnání způsobů a odhalení rozdílů mezi komunikací organizací v rámci dvou odlišných prostředí na internetu. Vedlejším záměrem je zhodnocení kvality uživatelského prožitku na těchto webových stránkách a sociálních sítích. Výsledky kvalitativní obsahové analýzy u vzorku institucí působících v Olomouckém kraji potvrzují, že hlavním prostředkem prezentace a komunikace jsou weby, a že aktivita institucí na sociálních sítích nemusí mnohdy zcela úspěšně naplňovat potřeby běžného uživatele.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on websites and social networks of educational institutions. The main goal is to compare methods and discover differences in communication of organizations in various Internet environments. The secondary purpose is evaluation of user experience quality of these websites and social networks. The results of qualitative content analysis on a sample of institutions in the region of Olomouc confirm, that the main means of presentation and communication are websites, and that the activity of institutions on social networks does not often entirely successfully meet the needs of the average user.
Klíčová slova
Webová prezentace, online komunikace, sociální síť, uživatelský prožitek, vzdělávací instituce, profesní vzdělávání, osobní rozvoj, integrální andragogika
Klíčová slova v angličtině
Web presentation, online communication, social network, user experience, educational institutions, professional education, personal development, integral andragogy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Práce má za cíl analyzovat webové stránky a profily na sociálních sítích vybraných vzdělávacích a poradenských subjektů z hlediska internetové prezentace a online komunikace.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část vymezuje koncept vzdělávacích a poradenských institucí, komunikace v obecné rovině a konkrétněji online komunikace uvnitř organizace a organizace s okolím. Záměrem této části je rovněž postihnutí možností online komunikace ve smyslu navazování a udržování kontaktů s veřejností a ve vztahu k andragogické činnosti také její využití jako nástroje, pomocí kterého lze jedince efektivně rozvíjet.
V praktické části se zaměřím na zkoumání záměrně vybraného vzorku webů prezentující druhy těchto institucí vymezených v teoretické části, které hodlám analyzovat z hlediska obsahu 2 kategorií prezentace a dostupnost informací o dané instituci a možnosti a způsoby využití online komunikace s veřejností. Zjištění poskytnu vybraným subjektům k dalšímu využití.
Návrh postupu řešení (metodika):
Obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích zaměřená na 10 vybraných vzdělávacích a poradenských institucí, zhodnocení jejich pozitivních a negativních aspektů v rámci internetové sebeprezentace a internetové komunikace a následná komparace výsledků mezi subjekty navzájem.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 6. 2016
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31. 1. 2017
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2017
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Práce má za cíl analyzovat webové stránky a profily na sociálních sítích vybraných vzdělávacích a poradenských subjektů z hlediska internetové prezentace a online komunikace.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Teoretická část vymezuje koncept vzdělávacích a poradenských institucí, komunikace v obecné rovině a konkrétněji online komunikace uvnitř organizace a organizace s okolím. Záměrem této části je rovněž postihnutí možností online komunikace ve smyslu navazování a udržování kontaktů s veřejností a ve vztahu k andragogické činnosti také její využití jako nástroje, pomocí kterého lze jedince efektivně rozvíjet.
V praktické části se zaměřím na zkoumání záměrně vybraného vzorku webů prezentující druhy těchto institucí vymezených v teoretické části, které hodlám analyzovat z hlediska obsahu 2 kategorií prezentace a dostupnost informací o dané instituci a možnosti a způsoby využití online komunikace s veřejností. Zjištění poskytnu vybraným subjektům k dalšímu využití.
Návrh postupu řešení (metodika):
Obsahová analýza webových stránek a profilů na sociálních sítích zaměřená na 10 vybraných vzdělávacích a poradenských institucí, zhodnocení jejich pozitivních a negativních aspektů v rámci internetové sebeprezentace a internetové komunikace a následná komparace výsledků mezi subjekty navzájem.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 30. 6. 2016
- hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31. 1. 2017
- odevzdání definitivní verze práce nejpozději do 31. 3. 2017
Seznam doporučené literatury
HORSKÁ, B., LÁSKOVÁ, A., PTÁČEK, L. Internet jako cesta pomoci: internetové poradenství pro pomáhající profese. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-7419-034-6.
EGER, L. a kol. Komunikace vzdělávacích organizací s veřejností na internetu. Praha: Česká andragogická společnost, 2010. ISBN 978-80-87306-07-9.
KOPECKÝ, K. a kol. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3571-8.
VAN DIJCK, J. The culture of connectivity: a critical history of social media. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-019-997078-0.
NEGROPONTE, N. Digitální svět. Praha: Mangement Press, 2001. ISBN 8072610465.
DAVIDSON, C. N. The future of learning institutions in a digital age. Cambridge: MIT Press, 2009. ISBN 978-0-262-51359-3.
Seznam doporučené literatury
HORSKÁ, B., LÁSKOVÁ, A., PTÁČEK, L. Internet jako cesta pomoci: internetové poradenství pro pomáhající profese. Praha: SLON, 2010. ISBN 978-80-7419-034-6.
EGER, L. a kol. Komunikace vzdělávacích organizací s veřejností na internetu. Praha: Česká andragogická společnost, 2010. ISBN 978-80-87306-07-9.
KOPECKÝ, K. a kol. Rizika internetové komunikace v teorii a praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3571-8.
VAN DIJCK, J. The culture of connectivity: a critical history of social media. Oxford: Oxford University Press, 2013. ISBN 978-019-997078-0.
NEGROPONTE, N. Digitální svět. Praha: Mangement Press, 2001. ISBN 8072610465.
DAVIDSON, C. N. The future of learning institutions in a digital age. Cambridge: MIT Press, 2009. ISBN 978-0-262-51359-3.