Diplomová práce se zabývá vývojem, kterým prošel studijní obor andragogika v českém prostředí od roku 1990 do současnosti. Vývoj je zkoumán pomocí obsahové analýzy textových dokumentů oboru z jednotlivých univerzit v České republice. Textovými dokumenty jsou označeny studijní plány z jednotlivých kateder. Analýza odpovídá na výzkumné otázky: "Mění se kvantitativní rozložení disciplín podle jejich zaměření ve vývoji od 90. let do současnosti?" a "Je možné rozdělit akreditované obory andragogika podle povahy disciplín?" Z výsledků analýzy bylo zjištěno, že kvantitativní zastoupení disciplín se mění. Dále bylo také zjištěno, že akreditované obory andragogika lze rozdělit podle povahy disciplín.
Anotace v angličtině
This thesis refers to the field of study Adult Education and how Adult Education has been developing from 1990 till now. The research is made by content analyses of text documents from the Adult Education´s department all over the Czech universities. Each study plan of each department is connected with the text documents. The analyses answers following research questions: Does quantitative decomposition of disciplines change according to their focus in development since 1990 till present? Is it possible to divide accredited Adult Education studies according to the nature of discipline?
From the research you can see that quantative representation is changing according to disciplines, further we can see that accredited Adult Education studies may be divide according to the nature of discipline. From the research you can see that quantitative decomposition of disciplines is changing.
Klíčová slova
andragogika, studijní obor, vývoj, studijní plán, obsahová analýza textových dokumentů, Karlova Univerzita, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Jana Amose Komenského Praha, Masarykova Univerzita, Ostravská Univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
adult education, subject of study, development, plan of study, content analyses of text documents ,Charles University in Prague, Palacký University Olomouc, Jan Amos Komensky University Prague, Masaryk University, University of Ostrava, Tomas Bata University in Zlín
Rozsah průvodní práce
118 s. (147 695 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vývojem, kterým prošel studijní obor andragogika v českém prostředí od roku 1990 do současnosti. Vývoj je zkoumán pomocí obsahové analýzy textových dokumentů oboru z jednotlivých univerzit v České republice. Textovými dokumenty jsou označeny studijní plány z jednotlivých kateder. Analýza odpovídá na výzkumné otázky: "Mění se kvantitativní rozložení disciplín podle jejich zaměření ve vývoji od 90. let do současnosti?" a "Je možné rozdělit akreditované obory andragogika podle povahy disciplín?" Z výsledků analýzy bylo zjištěno, že kvantitativní zastoupení disciplín se mění. Dále bylo také zjištěno, že akreditované obory andragogika lze rozdělit podle povahy disciplín.
Anotace v angličtině
This thesis refers to the field of study Adult Education and how Adult Education has been developing from 1990 till now. The research is made by content analyses of text documents from the Adult Education´s department all over the Czech universities. Each study plan of each department is connected with the text documents. The analyses answers following research questions: Does quantitative decomposition of disciplines change according to their focus in development since 1990 till present? Is it possible to divide accredited Adult Education studies according to the nature of discipline?
From the research you can see that quantative representation is changing according to disciplines, further we can see that accredited Adult Education studies may be divide according to the nature of discipline. From the research you can see that quantitative decomposition of disciplines is changing.
Klíčová slova
andragogika, studijní obor, vývoj, studijní plán, obsahová analýza textových dokumentů, Karlova Univerzita, Univerzita Palackého v Olomouci, Univerzita Jana Amose Komenského Praha, Masarykova Univerzita, Ostravská Univerzita, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
adult education, subject of study, development, plan of study, content analyses of text documents ,Charles University in Prague, Palacký University Olomouc, Jan Amos Komensky University Prague, Masaryk University, University of Ostrava, Tomas Bata University in Zlín
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza a popis toho, jakým vývojem prošla andragogika v českém prostředí. Pozornost se zaměřuje na časový úsek začínající rokem 1990 a pokračujícím až do současnosti.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Filozofické, sociologické, psychologické, pedagogické a legislativní vlivy na vývoj oboru.
Návrh postupu řešení (metodika): analýza dokumentů, komparativní analýza
Nastavení kritérií pro srovnávání. Srovnání přístupů k andragogice na pracovištích v Praze, Brně, Olomouci v závislosti na zdrojích, ze kterých k předmětu andragogiky přistupují.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30. 6. 2016
- teoretická část do - 30. 9. 2017
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 28. 2. 2017
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2017
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Cílem diplomové práce je analýza a popis toho, jakým vývojem prošla andragogika v českém prostředí. Pozornost se zaměřuje na časový úsek začínající rokem 1990 a pokračujícím až do současnosti.
Konkretizace cíle a předmětu práce (včetně zdůvodnění):
Filozofické, sociologické, psychologické, pedagogické a legislativní vlivy na vývoj oboru.
Návrh postupu řešení (metodika): analýza dokumentů, komparativní analýza
Nastavení kritérií pro srovnávání. Srovnání přístupů k andragogice na pracovištích v Praze, Brně, Olomouci v závislosti na zdrojích, ze kterých k předmětu andragogiky přistupují.
Harmonogram práce:
- pracovní verze osnovy práce - nejpozději do: 30. 6. 2016
- teoretická část do - 30. 9. 2017
- hotová práce k poslední konzultaci - nejpozději do: 28. 2. 2017
- odevzdání definitivní verze práce - nejpozději do 31. 3. 2017
Seznam doporučené literatury
1. ŠKODA, Kamil. Komparativní andragogika: (srovnávací pedagogika dospělých). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1994. ISBN 8070673680.
2. BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 8086432238.
3. ŠIMEK, Dušan (ed). Kurikulum andragogiky: sborník. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 8024406381
Seznam doporučené literatury
1. ŠKODA, Kamil. Komparativní andragogika: (srovnávací pedagogika dospělých). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého, 1994. ISBN 8070673680.
2. BENEŠ, Milan. Andragogika. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. ISBN 8086432238.
3. ŠIMEK, Dušan (ed). Kurikulum andragogiky: sborník. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 8024406381