Tato bakalářská práce se zaměřuje na kauzu OKD. Teoretická část této práce se zabývá problematikou nastolování agendy, zpracováním otázky objektivity médií a vlivem proměny vlastnictví médií. Cílem práce bylo zjistit, zda - a popřípadě jak - se proměnil přístup k tématu kauzy privatizace OKD, a to konkrétně v denících Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, týdeníku Ekonom a časopisu Respekt. Praktická část práce se pomocí kvantitativní obsahové analýzy snaží zachytit postoje jednotlivých mediálních domů k této kauze a zjistit, jak jsou skrze svá média prezentována.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the OKD case as an example of the influence media ownership has on a media agenda. Theoretical part of this thesis focuse on the OKD case itself, terms gatekeeping, agenda setting, the owner´s impact on their media and how to look at the objectivity matter. The main goal was to compare this case in two czech media houses and see what stands they are taking about it.
Klíčová slova
kauza OKD, nastolování agendy, Zdeněk Bakala, MAFRA, Economia
Klíčová slova v angličtině
OKD case, agenda setting, Zdeněk Bakala, MAFRA, Economia
Rozsah průvodní práce
65 s. (109 685 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na kauzu OKD. Teoretická část této práce se zabývá problematikou nastolování agendy, zpracováním otázky objektivity médií a vlivem proměny vlastnictví médií. Cílem práce bylo zjistit, zda - a popřípadě jak - se proměnil přístup k tématu kauzy privatizace OKD, a to konkrétně v denících Hospodářské noviny, Mladá fronta DNES, Lidové noviny, týdeníku Ekonom a časopisu Respekt. Praktická část práce se pomocí kvantitativní obsahové analýzy snaží zachytit postoje jednotlivých mediálních domů k této kauze a zjistit, jak jsou skrze svá média prezentována.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the OKD case as an example of the influence media ownership has on a media agenda. Theoretical part of this thesis focuse on the OKD case itself, terms gatekeeping, agenda setting, the owner´s impact on their media and how to look at the objectivity matter. The main goal was to compare this case in two czech media houses and see what stands they are taking about it.
Klíčová slova
kauza OKD, nastolování agendy, Zdeněk Bakala, MAFRA, Economia
Klíčová slova v angličtině
OKD case, agenda setting, Zdeněk Bakala, MAFRA, Economia
Zásady pro vypracování
1. stanovení vzorku, předběžná analýza (2004-2018, vybrané produkty mediálních domů MAFRA, Economia)
2. definice problematiky:
b. představení kauzy OKD
c. nastolování agendy
d. otázky nestrannosti, zpracování "objektivity"
e. stanovení výzkumných hypotéz
3. kvantitativní obsahová analýza vzorku
a. včetně kódovací knihy, designu výzkumu atd.
b. kontrastní (komparativní) zobrazení:
i. postoje ke kauze ze strany médií MAFRY
ii. postoje ke kauze ze strany médií Economie
iii. prostor věnovaný kauze v časové komparatistice
4. analytický závěr
Zásady pro vypracování
1. stanovení vzorku, předběžná analýza (2004-2018, vybrané produkty mediálních domů MAFRA, Economia)
2. definice problematiky:
b. představení kauzy OKD
c. nastolování agendy
d. otázky nestrannosti, zpracování "objektivity"
e. stanovení výzkumných hypotéz
3. kvantitativní obsahová analýza vzorku
a. včetně kódovací knihy, designu výzkumu atd.
b. kontrastní (komparativní) zobrazení:
i. postoje ke kauze ze strany médií MAFRY
ii. postoje ke kauze ze strany médií Economie
iii. prostor věnovaný kauze v časové komparatistice
4. analytický závěr
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média.
MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění.
MCQUAIL, Denis, Jan JIRÁK a Marcel KABÁT. Úvod do teorie masové komunikace.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky.
SCHULZ, Winfried et al. Analýza obsahu mediálních sdělení.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média.
MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy: masová média a veřejné mínění.
MCQUAIL, Denis, Jan JIRÁK a Marcel KABÁT. Úvod do teorie masové komunikace.
TRAMPOTA, Tomáš a VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií.
TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky.
SCHULZ, Winfried et al. Analýza obsahu mediálních sdělení.