Práce obsahuje nově zpracované výukové CD určené pro podporu výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy. Výukové CD je tematicky zaměřeno na dvoukřídlé a obsahuje jak textovou část, tak obrazovou část zpracovanou pomocí programu PowerPoint2013. V tištěné verzi bakalářské práce je zařazena také metodická příručka pro práci s tímto výukovým materiálem.
Anotace v angličtině
The thesis contains a new tutorial CD to support the natural history training in the secondary education. The CD is focused on flies and both the text and the figure parts are processed using PowerPoint 2013 program. The printed version of the bachelor thesis is equipped by a methodological guide for the work with this tutorial material.
Klíčová slova
Dvoukřídlí, přírodopis, výukové CD
Klíčová slova v angličtině
Flies, natural history, tutorial CD
Rozsah průvodní práce
42
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje nově zpracované výukové CD určené pro podporu výuky přírodopisu na 2. stupni základní školy. Výukové CD je tematicky zaměřeno na dvoukřídlé a obsahuje jak textovou část, tak obrazovou část zpracovanou pomocí programu PowerPoint2013. V tištěné verzi bakalářské práce je zařazena také metodická příručka pro práci s tímto výukovým materiálem.
Anotace v angličtině
The thesis contains a new tutorial CD to support the natural history training in the secondary education. The CD is focused on flies and both the text and the figure parts are processed using PowerPoint 2013 program. The printed version of the bachelor thesis is equipped by a methodological guide for the work with this tutorial material.
Klíčová slova
Dvoukřídlí, přírodopis, výukové CD
Klíčová slova v angličtině
Flies, natural history, tutorial CD
Zásady pro vypracování
- zpracování výukového CD se zaměřením na bezobratlé živočichy
- práce bude obsahovat textovou a obrazovou část
- textová část bude zpracována s využitím uvedené literatury, obsahem bude metodika práce se zpracovaným výukovým CD
- obrazová část bude zaměřena na zpracování vlastních digitálních fotografií materiálu bezobratlých, který je k dispozici na katedře biologie,
dále budou využívány fotografie z literatury, příp. z internetu
- výukové CD bude zpracováno s využitím Visual Basic, Front Page, Powerpoint
- práci vypracovat samostatně podle pokynů vedoucího práce
s použitím doporučené literatury
- veškeré převzaté údaje je nutno náležitě citovat
Zásady pro vypracování
- zpracování výukového CD se zaměřením na bezobratlé živočichy
- práce bude obsahovat textovou a obrazovou část
- textová část bude zpracována s využitím uvedené literatury, obsahem bude metodika práce se zpracovaným výukovým CD
- obrazová část bude zaměřena na zpracování vlastních digitálních fotografií materiálu bezobratlých, který je k dispozici na katedře biologie,
dále budou využívány fotografie z literatury, příp. z internetu
- výukové CD bude zpracováno s využitím Visual Basic, Front Page, Powerpoint
- práci vypracovat samostatně podle pokynů vedoucího práce
s použitím doporučené literatury
- veškeré převzaté údaje je nutno náležitě citovat
Seznam doporučené literatury
Autorský kolektiv: Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna, 1998, 336 pp.
BRUSCA, RC., BRUSCA, GJ. 2003. Invertebrates. Sinauer Assoc. Inc., Ed. 2, 936 pp.
BUCHAR, J. et al. 1995. Klíč k určování bezobratlých. Scientia, Praha.
BUCHAR, J. 1997. Stručný přehled zoologie bezobratlých. Skriptum, Karolinum, Praha.
CRACRAFT, J., DONOGHUE, MJ. 2004. Assembling the tree of life. Oxford University Press, 576 pp.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. 2004. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení u žáků. Olomouc, Hannex, 2000, 159 pp.
KREST E. Učíme se jinak. Praha, Portál, 1995, 59 pp.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál, 2008, 380 s.
SEDLÁK, E. 2002. Zoologie bezobratlých. Skriptum, Masarykova univ. Brno, 337 pp.
ZRZAVÝ, J. 2006. Fylogeneze živočišné říše. Scientia, Praha, 255 pp
Seznam doporučené literatury
Autorský kolektiv: Vzdělávací program Základní škola. Praha, Fortuna, 1998, 336 pp.
BRUSCA, RC., BRUSCA, GJ. 2003. Invertebrates. Sinauer Assoc. Inc., Ed. 2, 936 pp.
BUCHAR, J. et al. 1995. Klíč k určování bezobratlých. Scientia, Praha.
BUCHAR, J. 1997. Stručný přehled zoologie bezobratlých. Skriptum, Karolinum, Praha.
CRACRAFT, J., DONOGHUE, MJ. 2004. Assembling the tree of life. Oxford University Press, 576 pp.
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. 172 s.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. 2004. Praha: Výzkumný ústav pedagogický.
GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, E., NOVOTNÝ P. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení u žáků. Olomouc, Hannex, 2000, 159 pp.
KREST E. Učíme se jinak. Praha, Portál, 1995, 59 pp.
PETTY, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál, 2008, 380 s.
SEDLÁK, E. 2002. Zoologie bezobratlých. Skriptum, Masarykova univ. Brno, 337 pp.
ZRZAVÝ, J. 2006. Fylogeneze živočišné říše. Scientia, Praha, 255 pp