Tato bakalářská práce se zabývá filmem z roku 2003 11:14 se síťovým narativem. Hlavním cílem byl popis konstrukce syžetu a jeho vztah s fabulí, dále film zařadit do kategorie dle taxonomie Charlese Ramíreze Berga a identifikovat v něm jednotlivé složky uvedené ve spise Kristin Thompson. Mimo jiné v práci vycházím z pojmů užitých ve spisech Petera F. Parshalla, Davida Bordwella nebo Janet Staiger. Pozornost je kladena také na vztahové vazby mezi jednotlivými postavami a stylistickou stránku filmu jako například předěl mezi segmenty nebo úvodní titulkovou sekvenci. V teoreticko-metodologické části také postupně uvádím několik filmů, které se svým narativem snímku 11:14 podobají. V závěru práce pojednávám o vztahu tohoto filmu k trendu síťových narativů.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is the film entitled 11:14, released in 2003, that exemplifies a network narrative. The main objective was to analyze the construction of the inverse plot and its relationship with the story. Moreover, the goal was to place the film into the right category according to Charles Ramírez Berg's taxonomy and also to identify each individual component listed in the Kristin Thompson's texts. Additionally, the thesis applies concepts used in works of Peter F. Parshall, David Bordwell or Janet Staiger. Attention is also paid to the relational ties between individual characters and the stylistic aspects of the film. For example, the divide between single segments or the opening credits sequence. The theoretical-methodological section features several films with similar narrative style as 11:14. The conclusion then deals with the relation between this film and the general trend of network narratives.
Klíčová slova
11:14, síťový narativ, Charles Ramírez Berg, Kristin Thompson
Klíčová slova v angličtině
11:14, Network Narrative, Charles Ramírez Berg, Kristin Thompson
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá filmem z roku 2003 11:14 se síťovým narativem. Hlavním cílem byl popis konstrukce syžetu a jeho vztah s fabulí, dále film zařadit do kategorie dle taxonomie Charlese Ramíreze Berga a identifikovat v něm jednotlivé složky uvedené ve spise Kristin Thompson. Mimo jiné v práci vycházím z pojmů užitých ve spisech Petera F. Parshalla, Davida Bordwella nebo Janet Staiger. Pozornost je kladena také na vztahové vazby mezi jednotlivými postavami a stylistickou stránku filmu jako například předěl mezi segmenty nebo úvodní titulkovou sekvenci. V teoreticko-metodologické části také postupně uvádím několik filmů, které se svým narativem snímku 11:14 podobají. V závěru práce pojednávám o vztahu tohoto filmu k trendu síťových narativů.
Anotace v angličtině
The subject of this bachelor thesis is the film entitled 11:14, released in 2003, that exemplifies a network narrative. The main objective was to analyze the construction of the inverse plot and its relationship with the story. Moreover, the goal was to place the film into the right category according to Charles Ramírez Berg's taxonomy and also to identify each individual component listed in the Kristin Thompson's texts. Additionally, the thesis applies concepts used in works of Peter F. Parshall, David Bordwell or Janet Staiger. Attention is also paid to the relational ties between individual characters and the stylistic aspects of the film. For example, the divide between single segments or the opening credits sequence. The theoretical-methodological section features several films with similar narrative style as 11:14. The conclusion then deals with the relation between this film and the general trend of network narratives.
Klíčová slova
11:14, síťový narativ, Charles Ramírez Berg, Kristin Thompson
Klíčová slova v angličtině
11:14, Network Narrative, Charles Ramírez Berg, Kristin Thompson
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provést neoformalistickou analýzu filmu Zkurvená noc (v originále 11:14) režiséra Grega Marckse z roku 2003. Práce bude rozdělena na dvě části: teoreticko-metodologický úvod a samotnou neoformalistickou analýzu. První část se bude zabývat definicí pojmů užitých v bakalářské práci a obecným kontextem vzniku a uvedení filmu. Druhá část bude sestávat především z naratologické analýzy s důrazem na konstrukci syžetu, jeho vztah s fabulí a způsob dávkování informací. Rozbor narativu bude doplněn dílčí stylistickou analýzou zabývající se zejména střihovými postupy, kamerou a zvukem. Cílem práce bude rozklíčovat ozvláštňující narativní postupy ve vztahu k soudobému trendu tzv. síťových narativů. Metodologicky bude práce vycházet z neoformalistického přístupu Kristin Thompsonové a Davida Bordwella rozpracovaného například ve studii "Neoformalistická filmová anaýza: jeden přístup, mnoho metod" nebo v publikaci Umění filmu.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je provést neoformalistickou analýzu filmu Zkurvená noc (v originále 11:14) režiséra Grega Marckse z roku 2003. Práce bude rozdělena na dvě části: teoreticko-metodologický úvod a samotnou neoformalistickou analýzu. První část se bude zabývat definicí pojmů užitých v bakalářské práci a obecným kontextem vzniku a uvedení filmu. Druhá část bude sestávat především z naratologické analýzy s důrazem na konstrukci syžetu, jeho vztah s fabulí a způsob dávkování informací. Rozbor narativu bude doplněn dílčí stylistickou analýzou zabývající se zejména střihovými postupy, kamerou a zvukem. Cílem práce bude rozklíčovat ozvláštňující narativní postupy ve vztahu k soudobému trendu tzv. síťových narativů. Metodologicky bude práce vycházet z neoformalistického přístupu Kristin Thompsonové a Davida Bordwella rozpracovaného například ve studii "Neoformalistická filmová anaýza: jeden přístup, mnoho metod" nebo v publikaci Umění filmu.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. 680 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
BORDWELL, David. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press, 1985. 370 s. ISBN 0-299-10174-6.
BORDWELL, David. Poetics of Cinema. London and New York: Routledge, 2008. 499 s. ISBN 0-415-97779-7.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. 1. vyd. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. 264 s. ISBN 978-80-210-7756-0.
PARSHALL, Peter F. Altman and After: Multiple Narratives in Film. Lanham: Scarecrow, 2012. 264 s. ISBN 978-0-8108-8507-3.
THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: jeden přístup, mnoho metod. In.: Iluminace 1998, č. 1, s. 5-36.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. 680 s. ISBN 978-80-7331-217-6.
BORDWELL, David. Narration in the Fiction Film. Madison: University of Wisconsin Press, 1985. 370 s. ISBN 0-299-10174-6.
BORDWELL, David. Poetics of Cinema. London and New York: Routledge, 2008. 499 s. ISBN 0-415-97779-7.
KOKEŠ, Radomír D. Rozbor filmu. 1. vyd. Brno: Filozofická fakulta Masarykovy univerzity, 2015. 264 s. ISBN 978-80-210-7756-0.
PARSHALL, Peter F. Altman and After: Multiple Narratives in Film. Lanham: Scarecrow, 2012. 264 s. ISBN 978-0-8108-8507-3.
THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: jeden přístup, mnoho metod. In.: Iluminace 1998, č. 1, s. 5-36.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka nastínila předmět, cíl, metodologii a záměry práce. Obhajoba se soustředila na výhrady a otázky vznesené v posudcích.
Práce byla zkontrolována systémem Theses. Obhájená práce není plagiát.