Bakalářská práce se zabývá analýzou formy současného internetového fenoménu v audiovizuální tvorbě. Stručně shrnuje kontext YouTube jako alternativní možnosti produkce a distribuce videí a dále se zaměřuje na popisnou a analytickou stylistiku vloggerské tvorby Caseyho Neistata. Kvůli nedostatku odborné literatury na dané téma využívá v rámci analýzy převážně přímých pramenů a metodologii přebírá od Jeremy G. Butlera z knihy Television Style. Práce se podrobně zaměřuje na formální stránku tří vybraných vlogů, u kterých zkoumá délku záběrů, kameru, svícení, postavy, střih a zvuk. V analytické části následně shrne funkce vlogu, návaznost na dokumentární tvorbu a pokusí se vysvětlit příčiny rychlé eskalace vloggera na platformě YouTube.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis presents the detailed formal analysis of contemporary phenomenon in audiovisual art. After short summary of YouTube, as an alternative platform for production and distribution, the thesis is focused on formal characteristics of vloggs by Casey Neistat, mainly on theirs descriptive and analytic stylistics. Because of insufficiency in literature thesis uses mostly direct sources for vlog's analysis. Methodology is extracted from Jeremy G. Butler's book Television Style. Main focus is on formal description such as shot length, camera, lighting, performance, editing and sound in three chosen vloggs. Analytic stylistics represents vlog's function in general, connection with documentary and tries to explain Neistat's quick escalation on YouTube platform.
Bakalářská práce se zabývá analýzou formy současného internetového fenoménu v audiovizuální tvorbě. Stručně shrnuje kontext YouTube jako alternativní možnosti produkce a distribuce videí a dále se zaměřuje na popisnou a analytickou stylistiku vloggerské tvorby Caseyho Neistata. Kvůli nedostatku odborné literatury na dané téma využívá v rámci analýzy převážně přímých pramenů a metodologii přebírá od Jeremy G. Butlera z knihy Television Style. Práce se podrobně zaměřuje na formální stránku tří vybraných vlogů, u kterých zkoumá délku záběrů, kameru, svícení, postavy, střih a zvuk. V analytické části následně shrne funkce vlogu, návaznost na dokumentární tvorbu a pokusí se vysvětlit příčiny rychlé eskalace vloggera na platformě YouTube.
Anotace v angličtině
This bachelor´s thesis presents the detailed formal analysis of contemporary phenomenon in audiovisual art. After short summary of YouTube, as an alternative platform for production and distribution, the thesis is focused on formal characteristics of vloggs by Casey Neistat, mainly on theirs descriptive and analytic stylistics. Because of insufficiency in literature thesis uses mostly direct sources for vlog's analysis. Methodology is extracted from Jeremy G. Butler's book Television Style. Main focus is on formal description such as shot length, camera, lighting, performance, editing and sound in three chosen vloggs. Analytic stylistics represents vlog's function in general, connection with documentary and tries to explain Neistat's quick escalation on YouTube platform.
Tato bakalářská práce se bude zabývat současným internetovým fenoménem vloggerství. Práce stručně popíše kontext YouTube jako alternativní produkční a distribuční platformy a detailněji se zaměří na vybranou osobnost (youtubera) Casey Niestat a jeho kanál. Hlavním záměrem bude analyzovat jeho produkci z formálního hlediska, tedy nastínit, jaké základní typy videí se v případě tohoto konkrétního kanálu objevují, jaké "vyprávěcí" postupy autor volí, jaké se uplatňují strategie vizualizace a reprezentace, typy adresace diváků apod. Tato formálně zaměřená analýza bude metodologicky vycházet z korpusu literatury zaměřené na analýzu filmové/televizní formy (Butler), screen studies (Creeber) a samozřejmě studií věnovaných přímo platformě YouTube (Snickars, Vonderau). Předpokládaným cílem je tedy popis určité autorské "poetiky" či přístupu, s možností zobecňujících závěrů o možné typologii a rétorice vloggingu jako fenoménu současné audiovize.
Zásady pro vypracování
Tato bakalářská práce se bude zabývat současným internetovým fenoménem vloggerství. Práce stručně popíše kontext YouTube jako alternativní produkční a distribuční platformy a detailněji se zaměří na vybranou osobnost (youtubera) Casey Niestat a jeho kanál. Hlavním záměrem bude analyzovat jeho produkci z formálního hlediska, tedy nastínit, jaké základní typy videí se v případě tohoto konkrétního kanálu objevují, jaké "vyprávěcí" postupy autor volí, jaké se uplatňují strategie vizualizace a reprezentace, typy adresace diváků apod. Tato formálně zaměřená analýza bude metodologicky vycházet z korpusu literatury zaměřené na analýzu filmové/televizní formy (Butler), screen studies (Creeber) a samozřejmě studií věnovaných přímo platformě YouTube (Snickars, Vonderau). Předpokládaným cílem je tedy popis určité autorské "poetiky" či přístupu, s možností zobecňujících závěrů o možné typologii a rétorice vloggingu jako fenoménu současné audiovize.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jeremy G. Television style. New York: Routledge, 2010. ISBN 0203879570.
CREEBER, Glen. Small screen aesthetics: from TV to the internet, 2014, London. New Review of Film and Television Studies, Volume 12, Issue 3, 2014.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
CORNER, John. Television form and public address. New York: Edward Arnold, c1995. ISBN 0340625384.
SNICKARS, Pelle. a Patrick. VONDERAU. The YouTube reader. Stockholm: National Library of Sweden, 2009. Mediehistoriskt arkiv, 12. ISBN 9188468119.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Jeremy G. Television style. New York: Routledge, 2010. ISBN 0203879570.
CREEBER, Glen. Small screen aesthetics: from TV to the internet, 2014, London. New Review of Film and Television Studies, Volume 12, Issue 3, 2014.
NICHOLS, Bill. Úvod do dokumentárního filmu. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2010. ISBN 978-80-7331-181-0.
CORNER, John. Television form and public address. New York: Edward Arnold, c1995. ISBN 0340625384.
SNICKARS, Pelle. a Patrick. VONDERAU. The YouTube reader. Stockholm: National Library of Sweden, 2009. Mediehistoriskt arkiv, 12. ISBN 9188468119.
Přílohy volně vložené
1 CD/DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomantka představila svou BDP s důrazem na cíl, metodu a závěry, k nimž dospěla. Diplomantka prokázala znalost problematiky vlogů na youtube a odpověděla na otázku ohledně dokumentárních modů podle Billa Nicholse.
Práce byla zkontrolována v systému Theses a nebyla nalezena významná zhoda s necitovaným textem. Obhájená práce není plagiát.