Cílem práce je zjištění vlivu vzdělávacího programu Paralympijský školni den na postoje spolužáků k žákům s tělesným postiženim na vybraných zakladních školach v ČR. Výzkumu se zúčastnilo 53 žáků z toho se jednalo o 25 chlapců a 28 dívek zakladní školy ve Slušovicích. Z výsledku provedeného výzkumu vyplývá, že program Paralympijský školní den má pozitivní vliv, na žáky, kteří se ho zúčastnili. Změna postoju byla posuzována v časovém rozmezí tří týdnů. Výzkumná otázka byla zodpovězena za pomoci dotazníku CAIPE-CZ (který je složen z příslušných otázek, které se týkají následné integrace tělesně postiženého žáka do hodin TV), poté proběhla analýza vlastností žáka s tělesným postižením pomocí přídavnych jmen, které jsou součástí dotazníku Adjective checklist. Získané výsledky jsou v diplomové práci zpracovány.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find out the impact of the Paralympic School Day to the attitudes of schoolmates to students with physical disabiliy at selected elementary schools in the Czech Republic. The survey was attended by 53 students, of which 25 were boys and 28 girls from elementary school in Slušovice. The results of the research showed that the Paralympic School Day program has a positive impact to students who participated in it. Changes in attitudes were assessed over a three week period. The research question was answered with the help of the CAIPE-CZ questionnaire (which consists of the relevant questions concerning the subsequent integration of the physically handicapped student into the TV lessons), then the analysis of the disability characteristics of the student was carried out using adjectives included in the Adjective checklist. The final results are processed in the diploma thesis.
Klíčová slova
paralympijský školní den, postoje, tělesné postižení, integrace, inkluze, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
Paralympic School Day, attitudes, physical disability, integration, inclusion, physical education
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je zjištění vlivu vzdělávacího programu Paralympijský školni den na postoje spolužáků k žákům s tělesným postiženim na vybraných zakladních školach v ČR. Výzkumu se zúčastnilo 53 žáků z toho se jednalo o 25 chlapců a 28 dívek zakladní školy ve Slušovicích. Z výsledku provedeného výzkumu vyplývá, že program Paralympijský školní den má pozitivní vliv, na žáky, kteří se ho zúčastnili. Změna postoju byla posuzována v časovém rozmezí tří týdnů. Výzkumná otázka byla zodpovězena za pomoci dotazníku CAIPE-CZ (který je složen z příslušných otázek, které se týkají následné integrace tělesně postiženého žáka do hodin TV), poté proběhla analýza vlastností žáka s tělesným postižením pomocí přídavnych jmen, které jsou součástí dotazníku Adjective checklist. Získané výsledky jsou v diplomové práci zpracovány.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find out the impact of the Paralympic School Day to the attitudes of schoolmates to students with physical disabiliy at selected elementary schools in the Czech Republic. The survey was attended by 53 students, of which 25 were boys and 28 girls from elementary school in Slušovice. The results of the research showed that the Paralympic School Day program has a positive impact to students who participated in it. Changes in attitudes were assessed over a three week period. The research question was answered with the help of the CAIPE-CZ questionnaire (which consists of the relevant questions concerning the subsequent integration of the physically handicapped student into the TV lessons), then the analysis of the disability characteristics of the student was carried out using adjectives included in the Adjective checklist. The final results are processed in the diploma thesis.
Klíčová slova
paralympijský školní den, postoje, tělesné postižení, integrace, inkluze, tělesná výchova
Klíčová slova v angličtině
Paralympic School Day, attitudes, physical disability, integration, inclusion, physical education