- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Spokojenost klientů sociálních služeb rané péče poskytované Společností pro ranou péči (SPRP, z.s.) v České republice.
Hlavní téma v angličtině
Clients´ Satisfaction with the Early Intervention Services Provided by the Association for Early Intervention (Společnost pro ranou péči, z.s.) in the Czech Republic.
Název dle studenta
Spokojenost uživatelů sociálních služeb rané péče poskytované Společností pro ranou péči (SPRP, z.s.) v České republice
Název dle studenta v angličtině
Client Satisfaction with Early Intervention Services Provided by the Association of Early Intervention (Společnost pro ranou péči, z.s.) in the Czech Republic
Společnost pro ranou péči, s. z. (SPRP) zjišťuje spokojenost uživatelů se službou rané péče každých pět let. Cílem bakalářské práce je identifikovat spokojenost uživatelů služeb rané péče ve střediscích SPRP v ČR a srovnat se spokojeností uživatelů služeb SPRP z roku 2011. Z cíle vychází hypotéza: Spokojenost uživatelů SPRP v jejich jednotlivých střediscích je v roce 2016 vyšší než v roce 2011. Spokojenost je vymezena jako rozdíl mezi tím, co rodiče (pečující osoby) dětí se zdravotním postižením očekávají od poskytovaných služeb rané péče a skutečně poskytnutými službami. Výzkumné dotazníkové šetření se zabývá několika oblastmi tak, aby SPRP získala zpětnou vazbu a mohla přizpůsobit nabídku potřebám a přáním uživatelů. Pomocí standardizovaného anonymního dotazníku EURLYAID 1997, byla shromážděna data a následně identifikována spokojenost uživatelů služeb rané péče ve střediscích SPRP v ČR a srovnána se spokojeností uživatelů služeb SPRP z roku 2011. Výsledkem je, že míra spokojenosti uživatelů sociálních služeb SPRP je v průměru ve všech oblastech vyšší než míra spokojenosti uživatelů v roce 2011.
Anotace v angličtině
Společnost pro ranou péči, s. z. (SPRP) determines client satisfaction with early intervention services every five years. The objective of the bachelor thesis is to identify client satisfaction with early intervention services in SPRP centres in the Czech Republic and to compare it with client satisfaction with SPRP in 2011. The objective is the basis of the hypothesis: Client satisfaction with SPRP in individual centres in 2016 is higher than in 2011. Satisfaction is defined as the difference between what the parents (caregivers) of children with a disability expect from the provided early intervention services and the services actually provided. The questionnaire survey deals with several areas so that SPRP receives feedback and can modify its offer to the needs and wishes of its clients. Using a standardised anonymous questionnaire, EURLYAID 1997, data were collected and client satisfaction with early intervention services in SPRP centres in the Czech Republic was identified and compared with client satisfaction with SPRP in 2011. The result is that the level of client satisfaction with the social services of SPRP is on average higher in all areas than the level of client satisfaction in 2011.
Klíčová slova
sociální služby, raná péče, spokojenost, uživatelé, srovnání
Klíčová slova v angličtině
social services, early intervention, satisfaction, clients, comparison
Rozsah průvodní práce
72 s. (78 245 znaků), 7 s. př.
Jazyk
CZ
Anotace
Společnost pro ranou péči, s. z. (SPRP) zjišťuje spokojenost uživatelů se službou rané péče každých pět let. Cílem bakalářské práce je identifikovat spokojenost uživatelů služeb rané péče ve střediscích SPRP v ČR a srovnat se spokojeností uživatelů služeb SPRP z roku 2011. Z cíle vychází hypotéza: Spokojenost uživatelů SPRP v jejich jednotlivých střediscích je v roce 2016 vyšší než v roce 2011. Spokojenost je vymezena jako rozdíl mezi tím, co rodiče (pečující osoby) dětí se zdravotním postižením očekávají od poskytovaných služeb rané péče a skutečně poskytnutými službami. Výzkumné dotazníkové šetření se zabývá několika oblastmi tak, aby SPRP získala zpětnou vazbu a mohla přizpůsobit nabídku potřebám a přáním uživatelů. Pomocí standardizovaného anonymního dotazníku EURLYAID 1997, byla shromážděna data a následně identifikována spokojenost uživatelů služeb rané péče ve střediscích SPRP v ČR a srovnána se spokojeností uživatelů služeb SPRP z roku 2011. Výsledkem je, že míra spokojenosti uživatelů sociálních služeb SPRP je v průměru ve všech oblastech vyšší než míra spokojenosti uživatelů v roce 2011.
Anotace v angličtině
Společnost pro ranou péči, s. z. (SPRP) determines client satisfaction with early intervention services every five years. The objective of the bachelor thesis is to identify client satisfaction with early intervention services in SPRP centres in the Czech Republic and to compare it with client satisfaction with SPRP in 2011. The objective is the basis of the hypothesis: Client satisfaction with SPRP in individual centres in 2016 is higher than in 2011. Satisfaction is defined as the difference between what the parents (caregivers) of children with a disability expect from the provided early intervention services and the services actually provided. The questionnaire survey deals with several areas so that SPRP receives feedback and can modify its offer to the needs and wishes of its clients. Using a standardised anonymous questionnaire, EURLYAID 1997, data were collected and client satisfaction with early intervention services in SPRP centres in the Czech Republic was identified and compared with client satisfaction with SPRP in 2011. The result is that the level of client satisfaction with the social services of SPRP is on average higher in all areas than the level of client satisfaction in 2011.
Klíčová slova
sociální služby, raná péče, spokojenost, uživatelé, srovnání
Klíčová slova v angličtině
social services, early intervention, satisfaction, clients, comparison
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je identifikovat míru spokojenosti klientů rodin dětí s postižením (od narození do sedmi let věku) SPRP prostřednictvím jejich středisek v ČR.
Společnost pro ranou péči, z.s. (dále SPRP) každých zhruba pět let zjišťuje spokojenost klientů se službou rané péče. Výzkumné šetření se zabývá několika oblastmi tak, aby SPRP získala potřebné informace k tomu, aby mohla své služby zlepšovat a jejich nabídka odpovídala potřebám a přáním klientů. SPRP, pro účely výzkumného šetření, definovala spokojenost jako rozdíl mezi tím, co rodiče očekávají od programů rané péče a skutečně poskytnutými službami.
Zvolena je kvantitativní výzkumná strategie, pro získání primárních dat bude sloužit standardizovaný dotazník vytvořený pracovní skupinou EURLYAID 1997, který bude anonymní. Cílovou populací výzkumného šetření budou rodiče (pečující osoby) dětí se zdravotním postižením v raném věku, využívají služeb rané péče, kteří jsou klienty jednotlivých středisek SPRP v České republice. Celkem bude odesláno cca 450 ks dotazníků 90% elektronicky, 10% v tištěné formě s průvodním dopisem.
Harmonogram práce :
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 31.8.2016
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31.1.2017
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31.3.2017
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je identifikovat míru spokojenosti klientů rodin dětí s postižením (od narození do sedmi let věku) SPRP prostřednictvím jejich středisek v ČR.
Společnost pro ranou péči, z.s. (dále SPRP) každých zhruba pět let zjišťuje spokojenost klientů se službou rané péče. Výzkumné šetření se zabývá několika oblastmi tak, aby SPRP získala potřebné informace k tomu, aby mohla své služby zlepšovat a jejich nabídka odpovídala potřebám a přáním klientů. SPRP, pro účely výzkumného šetření, definovala spokojenost jako rozdíl mezi tím, co rodiče očekávají od programů rané péče a skutečně poskytnutými službami.
Zvolena je kvantitativní výzkumná strategie, pro získání primárních dat bude sloužit standardizovaný dotazník vytvořený pracovní skupinou EURLYAID 1997, který bude anonymní. Cílovou populací výzkumného šetření budou rodiče (pečující osoby) dětí se zdravotním postižením v raném věku, využívají služeb rané péče, kteří jsou klienty jednotlivých středisek SPRP v České republice. Celkem bude odesláno cca 450 ks dotazníků 90% elektronicky, 10% v tištěné formě s průvodním dopisem.
Harmonogram práce :
pracovní verze osnovy práce nejpozději do: 31.8.2016
hotová práce k poslední konzultaci nejpozději do: 31.1.2017
odevzdání definitivní verze práce nejpozději do: 31.3.2017
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, Jiří. Nejtěžší zkouška rodiny. Děti a my. 1994, roč. 24, č. 1, s. 6-7. ISSN
DUNOVSKÝ, Jiří a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. 245 s., [8] s. barev. il. ISBN 80-7169-192-5.
DUNOVSKÝ, Jiří a kol. Sociální pediatrie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 279 s. Psyché. ISBN 80-7169-254-9.
KVĚTOŇOVÁ ŠVECOVÁ, Lea. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2003. 126 s. ISBN 80-7315-063-8.
KERR, Susan. Dítě se speciálními potřebami. Translated by Daniel Hanšpach. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. 165 s. ISBN 80-7178-147-9.
ZEMANOVÁ, Vanda a DOLEJŠ, Martin. Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 151 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-4492-5.
Seznam doporučené literatury
DUNOVSKÝ, Jiří. Nejtěžší zkouška rodiny. Děti a my. 1994, roč. 24, č. 1, s. 6-7. ISSN
DUNOVSKÝ, Jiří a kol. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Vyd. 1. Praha: Grada, 1995. 245 s., [8] s. barev. il. ISBN 80-7169-192-5.
DUNOVSKÝ, Jiří a kol. Sociální pediatrie: vybrané kapitoly. Vyd. 1. Praha: Grada, 1999. 279 s. Psyché. ISBN 80-7169-254-9.
KVĚTOŇOVÁ ŠVECOVÁ, Lea. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2003. 126 s. ISBN 80-7315-063-8.
KERR, Susan. Dítě se speciálními potřebami. Translated by Daniel Hanšpach. Vyd. 1. Praha: Portál, 1997. 165 s. ISBN 80-7178-147-9.
ZEMANOVÁ, Vanda a DOLEJŠ, Martin. Životní spokojenost, sebehodnocení a výskyt rizikového chování u klientů nízkoprahových zařízení pro děti a mládež. 1. vydání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. 151 stran. Monografie. ISBN 978-80-244-4492-5.