Diplomová práce s názvem Předškolní vzdělávání Romů v České republice - komunitní mateřská škola jako podpora inkluzivního vzdělávání Romů, je věnována otázkám vzdělávání těchto dětí zejména v období předškolním. V teoretické části se zaměřuje na předškolní období v životě dítěte, předškolní vzdělávání, specifika romských dětí v předškolním věku a postavení romských předškolních dětí v českém vzdělávacím systému. V praktické části se zabývá problémem nízkého zastoupení romských dětí v českém systému předškolního vzdělávání. Cílem kvalitativního výzkumu bylo identifikovat, jaké faktory ovlivňují romské rodiče při rozhodování, zda své dítě přihlásí do mateřské školy.
Annotation in English
The title of my graduation thesis is " Pre-school Romany education In the Czech Republic - the community nursery school as the support of inclusive Romany education".
It deals with the Romany children education, especially their pre-school education.
The theoretical part focuses on pre-school life of a child, pre-school education, special characteristics of Romany children and their position in the Czech educational system.
The aim of the qualitative research was to identify which factors are the most important for the decision of the Romany parents whether to enroll their children in a nursery school or not.
Pre-school education, nursery school, Romany, Romany parents, pre- school children
Length of the covering note
82
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce s názvem Předškolní vzdělávání Romů v České republice - komunitní mateřská škola jako podpora inkluzivního vzdělávání Romů, je věnována otázkám vzdělávání těchto dětí zejména v období předškolním. V teoretické části se zaměřuje na předškolní období v životě dítěte, předškolní vzdělávání, specifika romských dětí v předškolním věku a postavení romských předškolních dětí v českém vzdělávacím systému. V praktické části se zabývá problémem nízkého zastoupení romských dětí v českém systému předškolního vzdělávání. Cílem kvalitativního výzkumu bylo identifikovat, jaké faktory ovlivňují romské rodiče při rozhodování, zda své dítě přihlásí do mateřské školy.
Annotation in English
The title of my graduation thesis is " Pre-school Romany education In the Czech Republic - the community nursery school as the support of inclusive Romany education".
It deals with the Romany children education, especially their pre-school education.
The theoretical part focuses on pre-school life of a child, pre-school education, special characteristics of Romany children and their position in the Czech educational system.
The aim of the qualitative research was to identify which factors are the most important for the decision of the Romany parents whether to enroll their children in a nursery school or not.
Pre-school education, nursery school, Romany, Romany parents, pre- school children
Research Plan
1. Teorie inkluzívního vzdělávání
2. Resilience
3. Intervenční koncept 3 P ( posilování, podpora, provázení)
Research Plan
1. Teorie inkluzívního vzdělávání
2. Resilience
3. Intervenční koncept 3 P ( posilování, podpora, provázení)
Recommended resources
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe.
HORVÁTHOVÁ, Jana. Kapitoly z dějin Romů
ALLEN, K., a Lynn R. MAROTZOVÁ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie
LERNER, Richard M., LAMB, Michael E. (Eds.). Handbook of child psychology and develo-pmental science: socioemotional processes.
ŘÍČAN, Pavel, KREJČÍŘOVÁ, Dana (Eds.). Dětská klinická psychologie
Recommended resources
HÁJKOVÁ, Vanda a Iva STRNADOVÁ. Inkluzivní vzdělávání: teorie a praxe.
HORVÁTHOVÁ, Jana. Kapitoly z dějin Romů
ALLEN, K., a Lynn R. MAROTZOVÁ. Přehled vývoje dítěte: od prenatálního období do 8 let
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie
LERNER, Richard M., LAMB, Michael E. (Eds.). Handbook of child psychology and develo-pmental science: socioemotional processes.
ŘÍČAN, Pavel, KREJČÍŘOVÁ, Dana (Eds.). Dětská klinická psychologie