Bakalářská práce je rozdělena do dvou základních částí, části teoretické a části praktické. Teoretická část bakalářské práce podává komplexní přehled strukturovaného dramatu. Jeho cílů, metod a technik, historie, zásad plánování a výstavby strukturovaných dramatických lekcí a taktéž je zde vysvětlen pojem ústavní zařízení s konkretizací na vybraný typ zařízení.
V praktické části je názorně popsáno plánování, realizace a následná evaluace vytvořeného projektu.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Theoretical part provides a complex overwiew of structured drama. Its goals, methods and techniques, history, principles of planning and structuring a layout of structured drama lessons. The term institutional facility is explained there as well, with specialization on a selected type of facility. In practical part, planning, realization and evaluation of the project is documented
Klíčová slova
Strukturované drama, Cíle SD, Dějiny SD. Metody a techniky SD, Plánování SD, Výstavba SD, Ústavní zařízení
Klíčová slova v angličtině
Structured drama, Goals of SD, History of SD, Methods and techniques of SD, Planning of SD, Creation of SD, institutional
Rozsah průvodní práce
55
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je rozdělena do dvou základních částí, části teoretické a části praktické. Teoretická část bakalářské práce podává komplexní přehled strukturovaného dramatu. Jeho cílů, metod a technik, historie, zásad plánování a výstavby strukturovaných dramatických lekcí a taktéž je zde vysvětlen pojem ústavní zařízení s konkretizací na vybraný typ zařízení.
V praktické části je názorně popsáno plánování, realizace a následná evaluace vytvořeného projektu.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis is divided in two parts, theoretical and practical. Theoretical part provides a complex overwiew of structured drama. Its goals, methods and techniques, history, principles of planning and structuring a layout of structured drama lessons. The term institutional facility is explained there as well, with specialization on a selected type of facility. In practical part, planning, realization and evaluation of the project is documented
Klíčová slova
Strukturované drama, Cíle SD, Dějiny SD. Metody a techniky SD, Plánování SD, Výstavba SD, Ústavní zařízení
Klíčová slova v angličtině
Structured drama, Goals of SD, History of SD, Methods and techniques of SD, Planning of SD, Creation of SD, institutional
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5) Shromažďování a studium odborné literatury k tématu
6) Realizace teoretické části práce
7) Zvolení metody a postupy výzkumného šetření v praktické části
8) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
9) Zpracování výsledků výzkumného šetření a jejich interpretace
10) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
11) Shrnutí, závěry
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
5) Shromažďování a studium odborné literatury k tématu
6) Realizace teoretické části práce
7) Zvolení metody a postupy výzkumného šetření v praktické části
8) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
9) Zpracování výsledků výzkumného šetření a jejich interpretace
10) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
11) Shrnutí, závěry
Seznam doporučené literatury
1) Jennings, Sue. Úvod do dramaterapie: divadlo a léčba: Ariadnina nit. 1. vyd. Praha: Asociace dramaterapeutů České republiky v nakl. Jalna, 2014. 144 s. ISBN 978-80-86396-79-8.
2) Valenta, Milan. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd., V nakl. Grada 2. Praha: Grada, 2011. 264 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3851-2.
3) Valenta, Milan. Dramaterapie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 252 s. Psyché. ISBN 978-80-247-1819-4.
4) MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. 156 stran. ISBN 978-80-7068-298-2.
5) MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 187 s. ISBN 978-80-262-0374-2.
6) MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3.
7) MACKOVÁ, Silva. Dramatická výchova. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2004. 214 s., [12] s. barev. obr. příl. ISBN 80-85429-93-4.
8) ŠVAŘÍČEK, Roman a kol. Kvalitativní výzkumv pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
9) MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. 156 stran. ISBN 978-80-7068-298-2.
10) Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, v platném znění
Seznam doporučené literatury
1) Jennings, Sue. Úvod do dramaterapie: divadlo a léčba: Ariadnina nit. 1. vyd. Praha: Asociace dramaterapeutů České republiky v nakl. Jalna, 2014. 144 s. ISBN 978-80-86396-79-8.
2) Valenta, Milan. Dramaterapie. 4., aktualiz. a rozš. vyd., V nakl. Grada 2. Praha: Grada, 2011. 264 s. Psyché. ISBN 978-80-247-3851-2.
3) Valenta, Milan. Dramaterapie. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. 252 s. Psyché. ISBN 978-80-247-1819-4.
4) MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. 156 stran. ISBN 978-80-7068-298-2.
5) MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro mladší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 187 s. ISBN 978-80-262-0374-2.
6) MACHKOVÁ, Eva, ed. Projekty dramatické výchovy pro starší školní věk. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013. 150 s. ISBN 978-80-262-0504-3.
7) MACKOVÁ, Silva. Dramatická výchova. Vyd. 1. Brno: Janáčkova akademie múzických umění, 2004. 214 s., [12] s. barev. obr. příl. ISBN 80-85429-93-4.
8) ŠVAŘÍČEK, Roman a kol. Kvalitativní výzkumv pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. 377 s. ISBN 978-80-262-0644-6.
9) MACHKOVÁ, Eva. Metodika dramatické výchovy: zásobník dramatických her a improvizací. 13. vydání. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2015. 156 stran. ISBN 978-80-7068-298-2.
10) Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních a o změně dalších zákonů, v platném znění