Bakalářský projekt je zaměřen na zlepšení a upevnění vztahu mezi matkami a jejich dětmi, které se dostaly do tíživé životní situace a jako neúplná rodina využívají služeb azylového domu.
Cílem projektu je vytvoření jedenácti aktivit, které ukážou matkám, jak lze společně se svými dětmi trávit volný čas, předávat jim své zkušenosti a zároveň děti hravou formou rozvíjet, vzdělávat a vychovávat.
Projekt je navržen pro Azylový dům Matky Terezy v Novém Jičíně a díky vstřícnosti vedení se podařilo několik setkání zrealizovat.
Anotace v angličtině
The bachelor project is focused on improving and consolidating the relationship between the mothers and their children who found themselves in a difficult life situation, and as an incomplete family they use the services of the asylum house.
Our aim is to create eleven activities, which will show the mothers how to spend the free time with their children, how to pass on their experience, as well as educate them and raise them in a playful way.
Project is designed for The Asylum House of Mother Theresa in Novy Jicin and thanks to the willingness of the asylum house management, several meetings have been accomplished.
Klíčová slova
matka, dítě, azylový dům, vztah, podpora, aktivity
Bakalářský projekt je zaměřen na zlepšení a upevnění vztahu mezi matkami a jejich dětmi, které se dostaly do tíživé životní situace a jako neúplná rodina využívají služeb azylového domu.
Cílem projektu je vytvoření jedenácti aktivit, které ukážou matkám, jak lze společně se svými dětmi trávit volný čas, předávat jim své zkušenosti a zároveň děti hravou formou rozvíjet, vzdělávat a vychovávat.
Projekt je navržen pro Azylový dům Matky Terezy v Novém Jičíně a díky vstřícnosti vedení se podařilo několik setkání zrealizovat.
Anotace v angličtině
The bachelor project is focused on improving and consolidating the relationship between the mothers and their children who found themselves in a difficult life situation, and as an incomplete family they use the services of the asylum house.
Our aim is to create eleven activities, which will show the mothers how to spend the free time with their children, how to pass on their experience, as well as educate them and raise them in a playful way.
Project is designed for The Asylum House of Mother Theresa in Novy Jicin and thanks to the willingness of the asylum house management, several meetings have been accomplished.
Klíčová slova
matka, dítě, azylový dům, vztah, podpora, aktivity
1)Studium literatury a pramenů k tématu: květen-červen 2016.
2)Návrh osnovy práce první části projektu: květen-červen 2016.
3)Vypracování první části projektu: červen 2016.
4)Návrh druhé části analýzy současného stavu zařízení: říjen 2016.
5)Vypracování analýzy současného stavu zařízení, popř. zjišťování zájmu o novou aktivitu u klientů: říjen-listopad 2016.
6)Návrh projektu a tvorba projektu: prosinec 2016-únor 2017.
7)Korektura práce: únor 2017.
8)Odevzdání práce: březen 2017.
Zásady pro vypracování
1)Studium literatury a pramenů k tématu: květen-červen 2016.
2)Návrh osnovy práce první části projektu: květen-červen 2016.
3)Vypracování první části projektu: červen 2016.
4)Návrh druhé části analýzy současného stavu zařízení: říjen 2016.
5)Vypracování analýzy současného stavu zařízení, popř. zjišťování zájmu o novou aktivitu u klientů: říjen-listopad 2016.
6)Návrh projektu a tvorba projektu: prosinec 2016-únor 2017.
7)Korektura práce: únor 2017.
8)Odevzdání práce: březen 2017.
Seznam doporučené literatury
EYRE, Linda a EYRE, Richard M. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 3. Praha: Portál, 2013.
KLEIN, Zamyat M. 100 kreativních metod a her na semináře a workshopy. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
KRAUS, B. - POLÁČKOVÁ, V. Prostředí, člověk, výchova. Brno: Paido, 2001.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATOUŠEK, O. Rodina jako vztahová síť. Vyd. 2. rozšíř. a přeprac. Praha: SLON, 1997.
MOŽNÝ, I. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008.
NEŠPOROVÁ, O.. Harmonizace rodiny a zaměstnání. Praha: VÚPSV, 2005.
Seznam doporučené literatury
EYRE, Linda a EYRE, Richard M. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 3. Praha: Portál, 2013.
KLEIN, Zamyat M. 100 kreativních metod a her na semináře a workshopy. 1. vyd. Praha: Grada, 2012.
KRAUS, B. - POLÁČKOVÁ, V. Prostředí, člověk, výchova. Brno: Paido, 2001.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
MATOUŠEK, O. Rodina jako vztahová síť. Vyd. 2. rozšíř. a přeprac. Praha: SLON, 1997.
MOŽNÝ, I. Rodina a společnost. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2008.
NEŠPOROVÁ, O.. Harmonizace rodiny a zaměstnání. Praha: VÚPSV, 2005.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Plánujete v budoucnu upravit ty aktivity, které jste již realizovala? V čem byly dané aktivity přínosem pro klienty?
2. Na s. 22 poukazujete na výsledky programu CARE. Kde podle Vašeho názoru nastala chyba v oblasti nedostatečné motivace klientek?
3. Jak budete motivovat klientky k účasti na programech, které ve Vašem projektu představujete?
4. Kdo potřebuje podle Vašeho názoru více motivovat k účasti na jednotlivých aktivitách - matky či děti? Z jakého důvodu?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: B
Komise:
Předseda:Mgr. Milena ÖBRINK HOBZOVÁ, Ph.D.
Členové:doc. Dr. Ludvík DŘÍMAL, Th.D.
Mgr. Helena POSPÍŠILOVÁ, Ph.D.