Cílem bakalářského projektu bylo vytvořit třídní vzdělávací program, jehož součástí obsahu je charakteristika Mateřské školy Přichystalova 20, popis školního vzdělávacího programu, životospráva, organizační a psychosociální podmínky.
Je zde popsán plán na jednotlivá časová období, která jsou rozdělena podle témat do jednotlivých bloků, a s nimi související aktivity a činnosti.
V poslední kapitole jsou uvedené způsoby možnosti evaluace třídního vzdělávacího programu, který zahrnuje hodnocení dětí, jak v rámci třídy, tak individuálně a popis způsobů sebereflexe dětí a učitele.
Anotace v angličtině
The aim of Bachelor project was to create class educational program which includes characteristic of kindergarten Přichystalova 20, description of the class educatinal program, regimen, organizational and psychosocial conditions.
Here is described a plan of each time period which are devided by topic into blocks and also activites and events related with them.
The last chapter describes methods of evaluation of class educational program which includes an assesment of children both in class and also individual and a description of methods of self-reflection of children and teachers.
Klíčová slova
Předškolní výchova a vzdělávání, cíle předškolního vzdělávání, třídní vzdělávací program, evaluace.
Klíčová slova v angličtině
Pre-school education and training, the objective of preschool education class curriculum evaluation.
Rozsah průvodní práce
49 s. (82 841)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářského projektu bylo vytvořit třídní vzdělávací program, jehož součástí obsahu je charakteristika Mateřské školy Přichystalova 20, popis školního vzdělávacího programu, životospráva, organizační a psychosociální podmínky.
Je zde popsán plán na jednotlivá časová období, která jsou rozdělena podle témat do jednotlivých bloků, a s nimi související aktivity a činnosti.
V poslední kapitole jsou uvedené způsoby možnosti evaluace třídního vzdělávacího programu, který zahrnuje hodnocení dětí, jak v rámci třídy, tak individuálně a popis způsobů sebereflexe dětí a učitele.
Anotace v angličtině
The aim of Bachelor project was to create class educational program which includes characteristic of kindergarten Přichystalova 20, description of the class educatinal program, regimen, organizational and psychosocial conditions.
Here is described a plan of each time period which are devided by topic into blocks and also activites and events related with them.
The last chapter describes methods of evaluation of class educational program which includes an assesment of children both in class and also individual and a description of methods of self-reflection of children and teachers.
Klíčová slova
Předškolní výchova a vzdělávání, cíle předškolního vzdělávání, třídní vzdělávací program, evaluace.
Klíčová slova v angličtině
Pre-school education and training, the objective of preschool education class curriculum evaluation.
Zásady pro vypracování
Požadavky na zpracování Bakalářské práce/projektu Socped:
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1).
Nejpozději do ukončení zimního semestru posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2).
Nejpozději 1 měsíc před termínem do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Požadavky na zpracování Bakalářské práce/projektu Socped:
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce.
Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci.
Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1).
Nejpozději do ukončení zimního semestru posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2).
Nejpozději 1 měsíc před termínem do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3).
Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
ČÍŽKOVÁ, Z. Ekologická výchova nejmenších a malých. Vyd. 2. Praha: Pražské ekologické centrum, 1996. 152 s. ISBN 80-90-1377-5-X.
SMOLÍKOVÁ, K. Autoevaulace. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2010. 44 s. ISBN 978-80-87000-32-8.
SMOLÍKOVÁ, K. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Vyd. 2. Praha: TAURIS, 2006. 34 s. ISBN 80-87000-01-3.
SMOLÍKOVÁ, K. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2010. 48 s. ISBN 978-80-87000-34-2.
SMOLÍKOVÁ, K. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Vyd. 1. Praha: TAURIS, 2006. 31 s. ISBN 80-87000-04-8.
SMOLÍKOVÁ, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha. Tauris, 2006. 48 s. ISBN 80.87000-00-5.
Seznam doporučené literatury
ČÍŽKOVÁ, Z. Ekologická výchova nejmenších a malých. Vyd. 2. Praha: Pražské ekologické centrum, 1996. 152 s. ISBN 80-90-1377-5-X.
SMOLÍKOVÁ, K. Autoevaulace. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2010. 44 s. ISBN 978-80-87000-32-8.
SMOLÍKOVÁ, K. Manuál k přípravě školního (třídního) vzdělávacího programu mateřské školy. Vyd. 2. Praha: TAURIS, 2006. 34 s. ISBN 80-87000-01-3.
SMOLÍKOVÁ, K. Pedagogické hodnocení v pojetí RVP PV. Vyd. 1. Praha: Tauris, 2010. 48 s. ISBN 978-80-87000-34-2.
SMOLÍKOVÁ, K. Praktický průvodce třídním vzdělávacím programem mateřské školy. Vyd. 1. Praha: TAURIS, 2006. 31 s. ISBN 80-87000-04-8.
SMOLÍKOVÁ, K. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání. Vyd. 1. Praha. Tauris, 2006. 48 s. ISBN 80.87000-00-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Jakou máte zkušenost se zpětnou vazbou od dětí v uvedené MŠ? Navrhněte vhodné způsoby evaluace a autoevaluace pro celou MŠ.
2. Na některé Vámi vytyčené cíle projektu je zapotřebí poměrně vysoká časová dotace. Bude podle Vás možné tento projekt realizovat v jeho komplexní podobě?
3. Pokud jste tento projekt měla již možnost zrealizovat přímo v MŠ, byla nějaká oblast, kterou byste ráda rozšířila a pracovala s ní déle?
Uchazečka reagovala na položené otázky adekvátně.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: D
Komise:
Předseda:Mgr. Milena ÖBRINK HOBZOVÁ, Ph.D.
Členové:doc. Dr. Ludvík DŘÍMAL, Th.D.
Mgr. Helena POSPÍŠILOVÁ, Ph.D.