Projekt je zaměřen na občany se zdravotním postižením, kteří mají problém s pracovním zařazením ve společnosti. Zaměření obsahuje objasnění základních pojmů pracovního místa, legislativu, poté zdravotní postižení a nezaměstnanost. V další části je popsána realizace projektu, jeho poslání a cíl v dané lokalitě.
Anotace v angličtině
In this bachelor project, I'm writing about topic of workplace in an object Charita Jasenik, which is located in Jesenik region. This project is focused on citizens with health issues. These has a problem with employment in the society. My focus contains clarification
of the basic concepts of workplace, legislative and then health issues and unemployment. In the next part I've described the project realization, mission and goal in certain locati
Klíčová slova
Pracovní místo, legislativa, nezaměstnanost, zdravotní postižení.
Projekt je zaměřen na občany se zdravotním postižením, kteří mají problém s pracovním zařazením ve společnosti. Zaměření obsahuje objasnění základních pojmů pracovního místa, legislativu, poté zdravotní postižení a nezaměstnanost. V další části je popsána realizace projektu, jeho poslání a cíl v dané lokalitě.
Anotace v angličtině
In this bachelor project, I'm writing about topic of workplace in an object Charita Jasenik, which is located in Jesenik region. This project is focused on citizens with health issues. These has a problem with employment in the society. My focus contains clarification
of the basic concepts of workplace, legislative and then health issues and unemployment. In the next part I've described the project realization, mission and goal in certain locati
Klíčová slova
Pracovní místo, legislativa, nezaměstnanost, zdravotní postižení.
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1). Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2). Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3). Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Zásady pro vypracování
Student pracuje systematicky a samostatně. Při zpracovávání kvalifikační práce se řídí pokyny vedoucího práce. Student pravidelně (minimálně jednou měsíčně) konzultuje se svým vedoucím práce výsledky své činnosti na kvalifikační práci. Nejpozději do ukončení letního zkouškového období předposledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci osnovu kvalifikační práce a text alespoň jedné kapitoly. Po schválení osnovy a předložené kapitoly kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu první zápočet (KKV/SBPR1). Nejpozději do ukončení zimního zkouškového období posledního ročníku studia studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci text všech dalších kapitol. Po schválení textů všech dalších kapitol kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu druhý zápočet (KKV/SBPR2). Nejpozději 1 měsíc před termínem, do kterého je potřeba splnit všechny studijní povinnosti studující předloží vedoucímu práce ke konzultaci a schválení celou kvalifikační práci. Po schválení celé kvalifikační práce udělí vedoucí práce studujícímu třetí zápočet (KKV/SBPR3). Vedoucí práce stanovuje rozsah a počet konzultací dle potřeb studujícího s ohledem na své časové možnosti. Opakované neplnění těchto zásad pro vypracování ze strany studujícího opravňuje vedoucího práce k odstoupení od vedení kvalifikační práce.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, B. A KOL. Nezaměstnanost, psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-9006-8.,JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9,MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Universita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1075-3.,PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4,ŠESTÁK, J. Chráněná dílna nástroj k pracovnímu uplatnění a začlenění lidí se zdravotním postižením. Týn nad Vltavou: Domov Svaté Anežky, o. p. s., 2007. ISBN 978-80-254-0108-8.,ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0992-4.,VÁGNEROVÁ, M.; HADJ-MOUSSOVÁ, Z.; ŠTECH, S.: Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-929-4.,Zákon č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku.,Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.,Zákon č. 435/ 2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.,Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, B. A KOL. Nezaměstnanost, psychologický, ekonomický a sociální problém. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-9006-8.,JESENSKÝ, J. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9,MÜLLER, O. Terapie ve speciální pedagogice. Olomouc: Universita Palackého, 2005. ISBN 80-244-1075-3.,PRŮCHA, J.; WALTEROVÁ, E.; MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-029-4,ŠESTÁK, J. Chráněná dílna nástroj k pracovnímu uplatnění a začlenění lidí se zdravotním postižením. Týn nad Vltavou: Domov Svaté Anežky, o. p. s., 2007. ISBN 978-80-254-0108-8.,ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0992-4.,VÁGNEROVÁ, M.; HADJ-MOUSSOVÁ, Z.; ŠTECH, S.: Psychologie handicapu. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-929-4.,Zákon č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku.,Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.,Zákon č. 435/ 2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů.,Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka byla komisí vyzvána k představení kvalifikační práce, jejích cílů, průběhu zpracování a dosažených výsledků. Dále byly uchazečce položeny následující otázky:
1. Ve SWOT analýze uvádíte jako slabou stránku špatný stav budovy, jsou tyto prostory vhodné pro zdravotně postižené?
2. S ohledem na aktuální situaci na trhu práce zdůvodněte potřebnost projektu.
3. Proč uvádíte informace o spolku, jak jeho založení souvisí s projektem?
4. Jak finančně projekt zabezpečíte?
5. Jak hodláte splácet půjčku v bance, když nebudete na začátku vykazovat zisk?
Uchazečka nereagovala na položené otázky adekvátně, nedokázala vysvětlit finanční stránku projektu, nebyla schopna ani obhájit důvody pro založení spolku. Komise studentce doporučila téma významně dopracovat a rozvinout, případně zvolit jiné téma.
Na základě posudků vedoucí práce a oponentky, zhodnocení průběhu obhajoby a způsobu zodpovězení položených otázek se komise usnesla na závěrečném hodnocení: F.
Předseda: Mgr. Milena ÖBRINK HOBZOVÁ, Ph.D.
Členové: doc. Dr. Rudolf SMAHEL, Th.D.
PhDr. Jiří POSPÍŠIL, Ph.D.