Tato bakalářská práce se soustředí na žáky, kteří navštěvují základní školy a trpí zrakovým postižením. Práce je rozdělena na dvě části, kdy první (teoretická) část vymezuje základní pojmy související se zrakově postiženými osobami a zaměřuje se na jejich vztah pohybové aktivitě a zařazení tělesné výchovy do edukačního procesu. Druhá (praktická) část analyzuje výzkum provedený na dvou školách pro zrakově postižené.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on pupils with visual disabilities who attend elementary schools. The whole work is divided into two parts. The first (theoretical) part defines the basic conceptions and facts which are related to visual disabled people. Another aim of this part is to have look at their attitude to physical activities and Physical Education at schools. The second (practical) part analyzes a research carried out at two elementary schools which are adapted for learning these pupils.
Visual disability, pupils with visual disabilities, physical activities, Adapted Physical Activities, Physical Education for pupils with visual disabilities
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se soustředí na žáky, kteří navštěvují základní školy a trpí zrakovým postižením. Práce je rozdělena na dvě části, kdy první (teoretická) část vymezuje základní pojmy související se zrakově postiženými osobami a zaměřuje se na jejich vztah pohybové aktivitě a zařazení tělesné výchovy do edukačního procesu. Druhá (praktická) část analyzuje výzkum provedený na dvou školách pro zrakově postižené.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on pupils with visual disabilities who attend elementary schools. The whole work is divided into two parts. The first (theoretical) part defines the basic conceptions and facts which are related to visual disabled people. Another aim of this part is to have look at their attitude to physical activities and Physical Education at schools. The second (practical) part analyzes a research carried out at two elementary schools which are adapted for learning these pupils.
Visual disability, pupils with visual disabilities, physical activities, Adapted Physical Activities, Physical Education for pupils with visual disabilities
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a pramenů
2. Zpracování teoretické části
3. Zpracování výzkumné části
4. Výsledky a diskuze
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a pramenů
2. Zpracování teoretické části
3. Zpracování výzkumné části
4. Výsledky a diskuze
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ladislav. Vybrané studie k uplatňování pohybových aktivit u osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2011, 272 s. ISBN 978-80-7414-372-4.
JANEČKA, Zbyněk a Ladislav BLÁHA. Motorické kompetence osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 245 s. ISBN 978-80-244-3953-2.
KEBLOVÁ, Alena. Zrakově postižené dítě. 1. vyd. Praha: Septima, 2001, 67 s. ISBN 80-721-6191-1.
JESENSKÝ, Ján. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 159 s. ISBN 80-706-6941-1.
VOTAVA, Jiří a Ladislav BLÁHA. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 207 s. ISBN 80-246-0708-5.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Ladislav. Vybrané studie k uplatňování pohybových aktivit u osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J.E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2011, 272 s. ISBN 978-80-7414-372-4.
JANEČKA, Zbyněk a Ladislav BLÁHA. Motorické kompetence osob se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 245 s. ISBN 978-80-244-3953-2.
KEBLOVÁ, Alena. Zrakově postižené dítě. 1. vyd. Praha: Septima, 2001, 67 s. ISBN 80-721-6191-1.
JESENSKÝ, Ján. Uvedení do rehabilitace zdravotně postižených. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1995, 159 s. ISBN 80-706-6941-1.
VOTAVA, Jiří a Ladislav BLÁHA. Ucelená rehabilitace osob se zdravotním postižením. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 207 s. ISBN 80-246-0708-5.