Cieľom práce je hľadanie paralel medzi dvoma axiomatickými prístupmi: prístupom Johna Nasha k teórii hier a psychologickou konštrukciou, ktorá popisuje prahový psychický proces ľudstva a ich následným popisom pomocou teoretického aparátu
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find parallels between two axiomatic approaches: approach of John Nash to the game theory and psychological structure which describes psychological threshold process of humanity and the subsequent description by theoretical apparatus.
Klíčová slova
axiómy, axiomatický prístup, teória hier, John Nash, Nashova rovnováha, psychológia, psychický proces
Klíčová slova v angličtině
axioms, axiomatic approach, game theory, John Nash, Nash equilibrium, psychology, psychological process
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
SK
Anotace
Cieľom práce je hľadanie paralel medzi dvoma axiomatickými prístupmi: prístupom Johna Nasha k teórii hier a psychologickou konštrukciou, ktorá popisuje prahový psychický proces ľudstva a ich následným popisom pomocou teoretického aparátu
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to find parallels between two axiomatic approaches: approach of John Nash to the game theory and psychological structure which describes psychological threshold process of humanity and the subsequent description by theoretical apparatus.
Klíčová slova
axiómy, axiomatický prístup, teória hier, John Nash, Nashova rovnováha, psychológia, psychický proces
Klíčová slova v angličtině
axioms, axiomatic approach, game theory, John Nash, Nash equilibrium, psychology, psychological process
Zásady pro vypracování
Diplomová práca bude zameraná na hľadanie ekvivalencií medzi axiomatickým prístupom k teórii hier Johna Nasha a apriórnou psychologickou konštrukciou, ktorá popisuje prahový psychický proces ľudstva. Cieľom práce bude popísať dané ekvivalencie teoreticky a pomocou matematického aparátu.
Zásady pro vypracování
Diplomová práca bude zameraná na hľadanie ekvivalencií medzi axiomatickým prístupom k teórii hier Johna Nasha a apriórnou psychologickou konštrukciou, ktorá popisuje prahový psychický proces ľudstva. Cieľom práce bude popísať dané ekvivalencie teoreticky a pomocou matematického aparátu.
Seznam doporučené literatury
[1] Nash, J.: "Non-Cooperative games", Annals of Mathematics, Vol.54, 1951, pp.286-295
[2] Nash, J.: "Two person cooperative games", Econometria, Vol.21, 1953, pp. 128-140
[3] Koplin, V.: "Equilibrium refinements in psychological games, Games and Economic behavior, Vol.4, 1992 ,pp.218-231
[4] Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Vyd. 1. Praha: SNTL-Nakladatelství technické literatury, 1974, 255 s. Matematický seminář SNTL, Sv.6.
Seznam doporučené literatury
[1] Nash, J.: "Non-Cooperative games", Annals of Mathematics, Vol.54, 1951, pp.286-295
[2] Nash, J.: "Two person cooperative games", Econometria, Vol.21, 1953, pp. 128-140
[3] Koplin, V.: "Equilibrium refinements in psychological games, Games and Economic behavior, Vol.4, 1992 ,pp.218-231
[4] Maňas, M.: Teorie her a optimální rozhodování. Vyd. 1. Praha: SNTL-Nakladatelství technické literatury, 1974, 255 s. Matematický seminář SNTL, Sv.6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
V úvodu obhajoby diplomové práce s názvem \uv{ Aplikace Nashova přístupu k teorii her v psychologii\uv{}} studentka Jana Milová seznámila komisi s cílem své práce. Nejdříve uvedla studentka zdroje, ze kterých během své interdisciplinární práce vycházela. Poté představila jednotlivé části práce. V matematické části se věnovala historii, zaměřila se na teorii her a axiomatický přístup Johna Nashe. Psychologické části uvedla potřebné pojmy a teoretické postuláty PhDr. Václava Mazala. Závěrem práce se studentka pokusila najít možné koincidence mezi přístupem Johna Nashe a PhDr. Václava Mazala. Po přečtení posudků vedoucího i oponenta práce proběhla diskuze. Na dotazy oponenta práce studentka reagovala uspokojivě. Práce i obhajoba byly hodnoceny jako kvalitní. Komise se shodla na celkovém hodnocení oponované práce stupněm A.