Cílem bakalářské práce v teoretické části je ujednotit poznatky z oblastí týkajících se problematiky pořádání celotáborových her na letních dětských táborech. Jedná se poznatky z vývojové psychologie, výchovy ve volném času, organizace dětských táborů, programové dramaturgie a zážitkové pedagogiky. V praktické části je detailně zpracována konkrétní celotáborová hra, která vychází z teoretických poznatků a je možné ji využít na letních dětských táborech různého typu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis at the theoretical part is to unify knowledge from fields in connection with problematics of organisation of long-term game of summer camp for children. The knowledge is from fields of developmental psychology, leisure time education, organisation of children's camps, program dramaturgy and pedagogy of experience. At the practical part, there is one particular long-term game processed, which is based on the theoretical knowledge, and it is possible to use it in various children's camps.
Klíčová slova
Tábor, hra, celotáborová hra, dítě, mladší školní věk, starší školní věk, programová příprava, zážitková pedagogika, pedagogika volného času, děti, kooperace, realizace tábora
Klíčová slova v angličtině
Camp, game, long-term game of summer camp, child, younger school age, older school age, program preparation, pedagogy of experience, leisure time pedagogy, children, cooperation, camp realisation
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce v teoretické části je ujednotit poznatky z oblastí týkajících se problematiky pořádání celotáborových her na letních dětských táborech. Jedná se poznatky z vývojové psychologie, výchovy ve volném času, organizace dětských táborů, programové dramaturgie a zážitkové pedagogiky. V praktické části je detailně zpracována konkrétní celotáborová hra, která vychází z teoretických poznatků a je možné ji využít na letních dětských táborech různého typu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis at the theoretical part is to unify knowledge from fields in connection with problematics of organisation of long-term game of summer camp for children. The knowledge is from fields of developmental psychology, leisure time education, organisation of children's camps, program dramaturgy and pedagogy of experience. At the practical part, there is one particular long-term game processed, which is based on the theoretical knowledge, and it is possible to use it in various children's camps.
Klíčová slova
Tábor, hra, celotáborová hra, dítě, mladší školní věk, starší školní věk, programová příprava, zážitková pedagogika, pedagogika volného času, děti, kooperace, realizace tábora
Klíčová slova v angličtině
Camp, game, long-term game of summer camp, child, younger school age, older school age, program preparation, pedagogy of experience, leisure time pedagogy, children, cooperation, camp realisation
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Zpracování projektu celotáborové hry - stanovení cílů, tématu, časového harmonogramu a organizačních záležitostí hry.
7. Realizace a zhodnocení celotáborové hry.
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cíle práce.
2. Prostudování odborné literatury a pramenů vztahujících se k tématu práce.
3. Vymezení základních pojmů.
4. Zpracování teoretické části práce.
5. Zpracování projektu celotáborové hry - stanovení cílů, tématu, časového harmonogramu a organizačních záležitostí hry.
7. Realizace a zhodnocení celotáborové hry.
8. Závěry a výstupy práce, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek (ed.). Fenomén hry: teoretické a metodické příspěvky k tématu hry. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 76 s. Sborník (Univerzita Palackého).
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika (Grada).
CHOUR, Jiří, Miloš ZAPLETAL a Jaroslav FOGLAR. Etapové hry. Liberec: Skauting, 1997, 301 s.
MIŠKAR, J. Příprava etapových her pro dětské kolektivy: diplomová práce. Brno. 2007. MU. PdF. Vedoucí diplomové práce Jaroslav Vrbas.
OBOŘILOVÁ, Anna. Využití her na letním dětském táboře. 2015, 65 s.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha : Portál, 2002. 231 s.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013, 208 s.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. 136 s.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno : Print-Typia,
2001. 175 s.
ZAPLETAL, Miloš. Jak vést letní tábor. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1969, 264 s.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, Radek (ed.). Fenomén hry: teoretické a metodické příspěvky k tématu hry. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003, 76 s. Sborník (Univerzita Palackého).
HANUŠ, Radek a Lenka CHYTILOVÁ. Zážitkově pedagogické učení. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 192 s. Pedagogika (Grada).
CHOUR, Jiří, Miloš ZAPLETAL a Jaroslav FOGLAR. Etapové hry. Liberec: Skauting, 1997, 301 s.
MIŠKAR, J. Příprava etapových her pro dětské kolektivy: diplomová práce. Brno. 2007. MU. PdF. Vedoucí diplomové práce Jaroslav Vrbas.
OBOŘILOVÁ, Anna. Využití her na letním dětském táboře. 2015, 65 s.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. 3. vyd. Praha : Portál, 2002. 231 s.
PELÁNEK, Radek. Příručka instruktora zážitkových akcí. Vyd. 2. Praha: Portál, 2013, 208 s.
PELÁNEK, R. Zážitkové výukové programy. Praha : Portál, 2010. 136 s.
VÁŽANSKÝ, M. Základy pedagogiky volného času. 2. vyd. Brno : Print-Typia,
2001. 175 s.
ZAPLETAL, Miloš. Jak vést letní tábor. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 1969, 264 s.