Bakalářská práce se věnuje problematice hematoonkologického onemocnění u dětí a adol-escentů s důrazem na vzdělávání v této oblasti. Teoretická část popisuje historii a současnost oboru dětské onkologie. Vysvětluje možnosti léčby hematoonkologického onemocnění a rozdíly v léčbě dětských a dospělých pacientů. Zvláštní důraz je kladen na možnosti pomoci nemocným v oblasti psychologie a sociální práce. Závěr teoretické části je věnován možnos-tem vzdělávání dětí a adolescentů s tímto závažným onemocněním. Cílem empirické části bakalářské práce je popsat zkušenosti s onemocněním v dětském a adolescentním věku a také zkušenosti pedagoga, který se dlouhodobě věnuje práci s hematoonkologicky nemoc-nými dětmi a adolescenty
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of hematooncological disease in children and adol-escents with an emphasis on education. The theoretical part describes the history and the present of the field of children oncology. It explains the possibilities of treatment of hema-tooncological disease and the differences in the treatment of children and the adult people. Specific emphasis is placed to possibilities of help patients in the field of psychology and social work. The end of theoretical part is about the possibilities of education of children and adolescents who have this terrible disease. The aim of the empirical part of bachelor thesis is to describe the experiences children and adolescents as well as the experiences of the pedagogue who works with the hematooncological children and adolscents for many years
Klíčová slova
Dětská onkologie, hematoonkologické onemocnění u dětí, psychologická pomoc v nemoci, sociální opora, speciální vzdělávání, škola při nemocnici
Klíčová slova v angličtině
Child oncology, hematooncological disease in children, psychological help in illness, social support, special education, education in school at the hospital
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice hematoonkologického onemocnění u dětí a adol-escentů s důrazem na vzdělávání v této oblasti. Teoretická část popisuje historii a současnost oboru dětské onkologie. Vysvětluje možnosti léčby hematoonkologického onemocnění a rozdíly v léčbě dětských a dospělých pacientů. Zvláštní důraz je kladen na možnosti pomoci nemocným v oblasti psychologie a sociální práce. Závěr teoretické části je věnován možnos-tem vzdělávání dětí a adolescentů s tímto závažným onemocněním. Cílem empirické části bakalářské práce je popsat zkušenosti s onemocněním v dětském a adolescentním věku a také zkušenosti pedagoga, který se dlouhodobě věnuje práci s hematoonkologicky nemoc-nými dětmi a adolescenty
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of hematooncological disease in children and adol-escents with an emphasis on education. The theoretical part describes the history and the present of the field of children oncology. It explains the possibilities of treatment of hema-tooncological disease and the differences in the treatment of children and the adult people. Specific emphasis is placed to possibilities of help patients in the field of psychology and social work. The end of theoretical part is about the possibilities of education of children and adolescents who have this terrible disease. The aim of the empirical part of bachelor thesis is to describe the experiences children and adolescents as well as the experiences of the pedagogue who works with the hematooncological children and adolscents for many years
Klíčová slova
Dětská onkologie, hematoonkologické onemocnění u dětí, psychologická pomoc v nemoci, sociální opora, speciální vzdělávání, škola při nemocnici
Klíčová slova v angličtině
Child oncology, hematooncological disease in children, psychological help in illness, social support, special education, education in school at the hospital
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace problémů práce
2. Studium odborné literatury a dalších zdrojů
3. Zpracování teoretické části práce
4. Realizace praktické části práce
5. Zpracování a zhodnocení získaných dat
6. Konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů a formulace problémů práce
2. Studium odborné literatury a dalších zdrojů
3. Zpracování teoretické části práce
4. Realizace praktické části práce
5. Zpracování a zhodnocení získaných dat
6. Konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
INDRÁK, K. Hematologie. 1. vyd. Praha: TRITON, 2011, 280 s. ISBN 80-7254-868-9.
ADAM, Z., VORLÍČEK, J. Hematologie II. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 684 s. ISBN 80-247-0116-2.
ARCECI, R., HANN, I., SMITH, O., HOFFBRAND, V. Pediatric Hematology. 3rd ed. New York: Wiley-Blackwell, 2006, 840 s. ISBN: 978-1-4051-3400-2.
KLIEGMAN, R., STANTON, B., GEME, J., SCHOR, N., BEHRMAN, R. Nelson Textbook of Pediatrics. 19th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders, 2011, 142 s. ISBN 978-1-4377-0755-7.
Seznam doporučené literatury
INDRÁK, K. Hematologie. 1. vyd. Praha: TRITON, 2011, 280 s. ISBN 80-7254-868-9.
ADAM, Z., VORLÍČEK, J. Hematologie II. 1. vyd. Praha: Grada, 2001, 684 s. ISBN 80-247-0116-2.
ARCECI, R., HANN, I., SMITH, O., HOFFBRAND, V. Pediatric Hematology. 3rd ed. New York: Wiley-Blackwell, 2006, 840 s. ISBN: 978-1-4051-3400-2.
KLIEGMAN, R., STANTON, B., GEME, J., SCHOR, N., BEHRMAN, R. Nelson Textbook of Pediatrics. 19th ed. Philadelphia: Elsevier Saunders, 2011, 142 s. ISBN 978-1-4377-0755-7.