Diplomová práce se zabývá mapování jaké množství logopedů v ČR, jakým způsobem a u jaké klientely využívá při logopedické intervenci tabletu. Ukazuje konkrétní možnosti využití tabletu při logopedické terapii u dospělých osob s neurogenní poruchou komunikace. Teoretická část práce vymezuje neurogenní poruchy komunikace, vybrané terapie neurogenních poruch komunikace a možnosti využití tabletu v logopedické intervenci. Praktická část je tvořena smíšeným výzkumem. Je sestavena z analýzy empirických dat získaných za pomoci dotazníkového šetření a tří případových studiích, které detailně popisují konkrétní možnosti využití tabletu při logopedické intervenci u dospělých osob s neurogenní poruchou komunikace.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the mapping of how many of speech and language therapist in the Czech Republic are using tablets for their intervention, what is the way of using and for which clients are using tablets in their intervention. It shows the specific use of tablet in speech and language therapy in adults with acquired neurologically based communication disorder. The theoretical part of the thesis defines acquired neurologically based communication disorder, selected therapy of acquired neurologically based communication disorder andpossibilities of use of tablet in speech and language therapy. The practical part consists of mixes research. It is compiled from an analysis of empirical data obtained through the questionnaire survey and three case studies, which are detailing the specific use of the tablet for speech and language therapy in adults with acquired neurologically based communication disorder.
Klíčová slova
Tablet, iPad, Neurogenní poruchy komunikace, Terapie, Případové studie
Klíčová slova v angličtině
Tablet, iPad, Acquired neurologically based communication disorder, Therapy, Case study
Rozsah průvodní práce
108 stran + 10 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá mapování jaké množství logopedů v ČR, jakým způsobem a u jaké klientely využívá při logopedické intervenci tabletu. Ukazuje konkrétní možnosti využití tabletu při logopedické terapii u dospělých osob s neurogenní poruchou komunikace. Teoretická část práce vymezuje neurogenní poruchy komunikace, vybrané terapie neurogenních poruch komunikace a možnosti využití tabletu v logopedické intervenci. Praktická část je tvořena smíšeným výzkumem. Je sestavena z analýzy empirických dat získaných za pomoci dotazníkového šetření a tří případových studiích, které detailně popisují konkrétní možnosti využití tabletu při logopedické intervenci u dospělých osob s neurogenní poruchou komunikace.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the mapping of how many of speech and language therapist in the Czech Republic are using tablets for their intervention, what is the way of using and for which clients are using tablets in their intervention. It shows the specific use of tablet in speech and language therapy in adults with acquired neurologically based communication disorder. The theoretical part of the thesis defines acquired neurologically based communication disorder, selected therapy of acquired neurologically based communication disorder andpossibilities of use of tablet in speech and language therapy. The practical part consists of mixes research. It is compiled from an analysis of empirical data obtained through the questionnaire survey and three case studies, which are detailing the specific use of the tablet for speech and language therapy in adults with acquired neurologically based communication disorder.
Klíčová slova
Tablet, iPad, Neurogenní poruchy komunikace, Terapie, Případové studie
Klíčová slova v angličtině
Tablet, iPad, Acquired neurologically based communication disorder, Therapy, Case study
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování literatury
3. Studium literatury
4. Stabovení struktury práce
5. Vypracování teoretické části
6. Příprava šetření
7. Provedení, zpracování a vyhodnocení šetření
8. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Shromažďování literatury
3. Studium literatury
4. Stabovení struktury práce
5. Vypracování teoretické části
6. Příprava šetření
7. Provedení, zpracování a vyhodnocení šetření
8. Závěr
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. 3., upr. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007, 248 s. Logopaedia clinica. ISBN 978-80-902536-6-7.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Základy logopédie. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2009, 343 s. ISBN 978-80-223-2574-5.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011, 386 s. ISBN 978-80-7367-901-9.
ŠKODOVÁ, Eva;JEDLIČKA, Ivan. Klinická logopedie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007, 615 s. ISBN 978-80-7367-340-6.
CSÉFALVAY, Zsolt. Terapie afázie: teorie a případové studie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 175 s. ISBN 978-80-7367-316-1.
NEUBAUER, Karel. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 227 s. ISBN 978-80-7367-159-4.
CSÉFALVAY, Zsolt; LECHTA, Viktor . Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 228 s. ISBN 978-80-262-0364-3.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁK, Josef. Logopedický slovník: [terminologický a výkladový]. 3., upr. a rozš. vyd. Žďár nad Sázavou: Logopedické centrum, 2007, 248 s. Logopaedia clinica. ISBN 978-80-902536-6-7.
KEREKRÉTIOVÁ, Aurélia. Základy logopédie. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 2009, 343 s. ISBN 978-80-223-2574-5.
LECHTA, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003, 359 s. ISBN 80-7178-801-5.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011, 386 s. ISBN 978-80-7367-901-9.
ŠKODOVÁ, Eva;JEDLIČKA, Ivan. Klinická logopedie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2007, 615 s. ISBN 978-80-7367-340-6.
CSÉFALVAY, Zsolt. Terapie afázie: teorie a případové studie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 175 s. ISBN 978-80-7367-316-1.
NEUBAUER, Karel. Neurogenní poruchy komunikace u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 227 s. ISBN 978-80-7367-159-4.
CSÉFALVAY, Zsolt; LECHTA, Viktor . Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých. Vyd. 1. Praha: Portál, 2013, 228 s. ISBN 978-80-262-0364-3.