Diplomová práce "Komparace individuální a jiné formy výuky sjezdového lyžování dětí" se zaměřuje na detailní porovnání těchto forem, jejich výhod i nevýhod při výuce sjezdového lyžování dětí. Cílem teoretické části je vymezit pojem sjezdové lyžování, popsat vhodnou lyžařskou výstroj i výzbroj, informovat o vývoji dětí v rámci jejich připravenosti na výuku lyžování z hlediska jejich psychického, fyzického i sociálního vývoje, charakterizovat osobnost učitele a didaktiku lyžování z pohledu metod, forem, postupů i zásad. Cílem praktické části práce je vytvořit metodiky individuální i jiné formy výuky sjezdového lyžování dětí na základě vlastních zkušeností a poznatků. Cílem empirické části je zjistit zkušenosti, názory a postoje instruktorů sjezdového lyžování k individuální a jiné formě lyžařské výuky, získané poznatky vyhodnotit, jejich výsledky porovnat a celkově zhodnotit, která z forem výuky se dotázaným instruktorům jeví jako lepší a efektivnější pro naučení dětí rekreačnímu lyžařskému sportu.
Anotace v angličtině
The thesis "Comparison of individual and other forms of teaching downhill skiing Children" focuses on a detailed comparison of these forms, their advantages and disadvantages in teaching alpine skiing children. The theoretical part is to define the concept of downhill skiing, describe the appropriate ski equipment and armament, inform the development of children within their readiness for skiing lessons in terms of their psychological, physical and social development, characterize the personality of the teacher and didactics of skiing in terms of methods, forms, procedures and principles. The aim of the practical part is to create a methodology for individual and other forms of teaching alpine skiing children based on their own experience and knowledge. The aim of the empirical part is to determine experiences, opinions and attitudes as alpine ski instructors for individual or other form of ski lessons, lessons learned to evaluate their results to compare and generally assess which form of teaching respondents instructors appear to be better and more effective to teach children recreational ski sport.
Klíčová slova
Individuální forma výuky, jiná forma výuky, lyžování, instruktor, žák, metodika.
Klíčová slova v angličtině
Individual form of teaching, another form of teaching, skiing instructor, student, methodology.
Rozsah průvodní práce
141 s. (175 285 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Komparace individuální a jiné formy výuky sjezdového lyžování dětí" se zaměřuje na detailní porovnání těchto forem, jejich výhod i nevýhod při výuce sjezdového lyžování dětí. Cílem teoretické části je vymezit pojem sjezdové lyžování, popsat vhodnou lyžařskou výstroj i výzbroj, informovat o vývoji dětí v rámci jejich připravenosti na výuku lyžování z hlediska jejich psychického, fyzického i sociálního vývoje, charakterizovat osobnost učitele a didaktiku lyžování z pohledu metod, forem, postupů i zásad. Cílem praktické části práce je vytvořit metodiky individuální i jiné formy výuky sjezdového lyžování dětí na základě vlastních zkušeností a poznatků. Cílem empirické části je zjistit zkušenosti, názory a postoje instruktorů sjezdového lyžování k individuální a jiné formě lyžařské výuky, získané poznatky vyhodnotit, jejich výsledky porovnat a celkově zhodnotit, která z forem výuky se dotázaným instruktorům jeví jako lepší a efektivnější pro naučení dětí rekreačnímu lyžařskému sportu.
Anotace v angličtině
The thesis "Comparison of individual and other forms of teaching downhill skiing Children" focuses on a detailed comparison of these forms, their advantages and disadvantages in teaching alpine skiing children. The theoretical part is to define the concept of downhill skiing, describe the appropriate ski equipment and armament, inform the development of children within their readiness for skiing lessons in terms of their psychological, physical and social development, characterize the personality of the teacher and didactics of skiing in terms of methods, forms, procedures and principles. The aim of the practical part is to create a methodology for individual and other forms of teaching alpine skiing children based on their own experience and knowledge. The aim of the empirical part is to determine experiences, opinions and attitudes as alpine ski instructors for individual or other form of ski lessons, lessons learned to evaluate their results to compare and generally assess which form of teaching respondents instructors appear to be better and more effective to teach children recreational ski sport.
Klíčová slova
Individuální forma výuky, jiná forma výuky, lyžování, instruktor, žák, metodika.
Klíčová slova v angličtině
Individual form of teaching, another form of teaching, skiing instructor, student, methodology.
Zásady pro vypracování
Metodika výuky sjezdového lyžování dětí.
Cílová skupina dětí předškolního a mladšího školního věku.
Pohybový vývoj cílové skupiny dětí ve vztahu k lyžování.
Metody individuální a skupinové výuky sjezdového lyžování dětí a její komparace.
Osobnost instruktora a jeho práce při individuální a skupinové výuce.
Analýza srovnání osobnosti instruktora v individuální a skupinové výuce.
Metoda pozorování.
Zásady pro vypracování
Metodika výuky sjezdového lyžování dětí.
Cílová skupina dětí předškolního a mladšího školního věku.
Pohybový vývoj cílové skupiny dětí ve vztahu k lyžování.
Metody individuální a skupinové výuky sjezdového lyžování dětí a její komparace.
Osobnost instruktora a jeho práce při individuální a skupinové výuce.
Analýza srovnání osobnosti instruktora v individuální a skupinové výuce.
Metoda pozorování.
Seznam doporučené literatury
AYLEA, T. Kids Skiing Journal. Createspace, 82 s., ISBN 9781519351234.
BARTH, K., BRUHL, H. Learning Skiing. Meyer & Meyer Fachverlag und Buchhandel GmbH, 134 s. ISBN 9781841261546.
ŠTANCL, P. Lyžování s úsměvem. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004, 111 s., ISBN 80-7182-183-7.
KUTÁČ, P. Lyžařský kurz v kostce. Olomouc: Hanex Olomouc, 2009, 112 s. ISBN 9788074090264.
DRAHOŇOVSKÝ, R., NOVÁK, O., a metodická komise APUL. Lyžování: metodika výuky sjezdového lyžování. Špindlerův Mlýn: Asociace APUL a lyžařské školy, 2011, 83 s.
DUŠEK, L., Metodika výuky lyžování. Metodika výuky sjezdového lyžování dle nejnovějších poznatků alpských lyžařských škol. Olomouc: Univerzita Palackého, 1. vyd., 2002, ISBN 8024405261.
NOVOSAD, J., OBAL, R., VEVERKA, F. Teorie a metodika lyžování. Olomouc: Univerzita Palackého, 1. vyd., 1968, 116 s.
KOMEŠTÍK, B., PŮŽA, B., MOJŽÍŠ, J. Texty a obrázky lyžování. Hradec Králové: Gaudeamus, 1. vyd., 2005, 115 s., ISBN 807041703X.
Seznam doporučené literatury
AYLEA, T. Kids Skiing Journal. Createspace, 82 s., ISBN 9781519351234.
BARTH, K., BRUHL, H. Learning Skiing. Meyer & Meyer Fachverlag und Buchhandel GmbH, 134 s. ISBN 9781841261546.
ŠTANCL, P. Lyžování s úsměvem. Olomouc: Nakladatelství Olomouc, 2004, 111 s., ISBN 80-7182-183-7.
KUTÁČ, P. Lyžařský kurz v kostce. Olomouc: Hanex Olomouc, 2009, 112 s. ISBN 9788074090264.
DRAHOŇOVSKÝ, R., NOVÁK, O., a metodická komise APUL. Lyžování: metodika výuky sjezdového lyžování. Špindlerův Mlýn: Asociace APUL a lyžařské školy, 2011, 83 s.
DUŠEK, L., Metodika výuky lyžování. Metodika výuky sjezdového lyžování dle nejnovějších poznatků alpských lyžařských škol. Olomouc: Univerzita Palackého, 1. vyd., 2002, ISBN 8024405261.
NOVOSAD, J., OBAL, R., VEVERKA, F. Teorie a metodika lyžování. Olomouc: Univerzita Palackého, 1. vyd., 1968, 116 s.
KOMEŠTÍK, B., PŮŽA, B., MOJŽÍŠ, J. Texty a obrázky lyžování. Hradec Králové: Gaudeamus, 1. vyd., 2005, 115 s., ISBN 807041703X.