Informace o kvalifikační práci Využití regionálních námětů ve vyučování vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura v 5. ročníku základní školy(realizace projektu)
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, rozebírá klíčové kompetence, průřezová témata a vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Praktická část popisuje konkrétní zrealizovaný projekt s využitím regionálních námětů z Prostějova. V této části je také navrhnut další projekt.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of the Educational Program for Basic Education. In its theoretical part, it analyzes the key competences, cross-curricular themes and the Language and Language Communication area. The practical part describes a realized project using regional themes from Protějov. In this part there is also a suggestion of one more project.
Klíčová slova
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, rozebírá klíčové kompetence, průřezová témata a vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Praktická část popisuje konkrétní zrealizovaný projekt s využitím regionálních námětů z Prostějova. V této části je také navrhnut další projekt.
Klíčová slova v angličtině
Education program for basic education, key competencies, Language and language communication, cross-curricular topics, school educational program, project teaching, project method
Rozsah průvodní práce
100
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, rozebírá klíčové kompetence, průřezová témata a vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Praktická část popisuje konkrétní zrealizovaný projekt s využitím regionálních námětů z Prostějova. V této části je také navrhnut další projekt.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of the Educational Program for Basic Education. In its theoretical part, it analyzes the key competences, cross-curricular themes and the Language and Language Communication area. The practical part describes a realized project using regional themes from Protějov. In this part there is also a suggestion of one more project.
Klíčová slova
Diplomová práce se ve své teoretické části zabývá analýzou Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, rozebírá klíčové kompetence, průřezová témata a vzdělávací oblast Jazyk a jazyková komunikace. Praktická část popisuje konkrétní zrealizovaný projekt s využitím regionálních námětů z Prostějova. V této části je také navrhnut další projekt.
Klíčová slova v angličtině
Education program for basic education, key competencies, Language and language communication, cross-curricular topics, school educational program, project teaching, project method
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Invence a selekce materiálu
3. Kompozice práce
4. Realizace didaktických výstupů pro pedagogickou praxi
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů práce
2. Invence a selekce materiálu
3. Kompozice práce
4. Realizace didaktických výstupů pro pedagogickou praxi
Seznam doporučené literatury
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z didaktického čtení a literární výchovy
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z dětské literatury
KOŠŤÁL, J. Hrátky s literaturou
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha
KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka
MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy
SILBERMAN, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu
Seznam doporučené literatury
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z didaktického čtení a literární výchovy
TOMAN, J. Vybrané kapitoly z dětské literatury
KOŠŤÁL, J. Hrátky s literaturou
LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha
KOŠŤÁLOVÁ, H. a kol. Čtenářská gramotnost jako vzdělávací cíl pro každého žáka
MAŇÁK, J. Alternativní metody a postupy
SILBERMAN, J. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu