Cílem diplomové práce bylo vytvořit pomůcky pro rozvoj čtení na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené. Teoretická část se zabývá problematikou sluchového postižení ve vztahu ke komunikaci. Věnuje se také specifikům elementárního čtení u žáků se sluchovým postižením. Praktická část práce prezentuje vytvořené pomůcky pro žáky se sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was creating materials to support reading development of children at 1st grade primary school for the hearing impaired. The theoretical part describes the issue of hearing impairment in respect of the ways communication. This part deals with specifics and problem spheres of reading of children with hearing impairment. The practical part presents the created materials for children with hearing impairment.
Klíčová slova
Sluchové postižení, surdopedie, komunikace, specifika čtení, metody výuky čtení, didaktický materiál
Klíčová slova v angličtině
Hearing impairment, education of the hearing impaired, communication, specifics of reading, methods of education reading, teaching aids
Rozsah průvodní práce
84 s. (123 144 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo vytvořit pomůcky pro rozvoj čtení na 1. stupni základní školy pro sluchově postižené. Teoretická část se zabývá problematikou sluchového postižení ve vztahu ke komunikaci. Věnuje se také specifikům elementárního čtení u žáků se sluchovým postižením. Praktická část práce prezentuje vytvořené pomůcky pro žáky se sluchovým postižením.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis was creating materials to support reading development of children at 1st grade primary school for the hearing impaired. The theoretical part describes the issue of hearing impairment in respect of the ways communication. This part deals with specifics and problem spheres of reading of children with hearing impairment. The practical part presents the created materials for children with hearing impairment.
Klíčová slova
Sluchové postižení, surdopedie, komunikace, specifika čtení, metody výuky čtení, didaktický materiál
Klíčová slova v angličtině
Hearing impairment, education of the hearing impaired, communication, specifics of reading, methods of education reading, teaching aids
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a pramenů
2. Vytyčení koncepce práce
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Zásady pro vypracování
1. Studium odborné literatury a pramenů
2. Vytyčení koncepce práce
3. Zpracování teoretické části
4. Zpracování praktické části
5. Závěr
Seznam doporučené literatury
HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. díl. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1999. 395 s. ISBN 80-7216-096-6.
KOMORNÁ, Marie. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. 2., opravené vyd. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 87 s. ISBN 9788087218181.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikační systémy sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Beakra, 2014, 375 s. ISBN 978-80-903863-2-7.
LANE Harlant, Robert HOFFMAISTER and Ben BAHAN. A Journey into the Deaf-World. San Diego: DawnSignPress, 1996. 513 s. ISBN 0-915035-63.
LANGER, Jiří a Eva SOURALOVÁ. Výchova a vzdělávání osob se sluchovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 113 s. ISBN 978-80-244-3701-9.
Seznam doporučené literatury
HRUBÝ, Jaroslav. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. díl. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1999. 395 s. ISBN 80-7216-096-6.
KOMORNÁ, Marie. Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR a specifika vzdělávacích metod při výuce. 2., opravené vyd. Praha: Česká komora tlumočníků znakového jazyka, 2008, 87 s. ISBN 9788087218181.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Komunikační systémy sluchově postižených. 1. vyd. Praha: Beakra, 2014, 375 s. ISBN 978-80-903863-2-7.
LANE Harlant, Robert HOFFMAISTER and Ben BAHAN. A Journey into the Deaf-World. San Diego: DawnSignPress, 1996. 513 s. ISBN 0-915035-63.
LANGER, Jiří a Eva SOURALOVÁ. Výchova a vzdělávání osob se sluchovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 113 s. ISBN 978-80-244-3701-9.