Cílem diplomové práce je komplexní zmapování historie školy v Týnci nad Labem na pozadí dějin naší země. Dále pak historie zájmové činnosti dětí v Týnci nad Labem od dob historických do současnosti. Diplomová práce vychází z mé bakalářské práce s názvem "Vývoj základní školy v Týnci nad Labem od jejího založení do současnosti", kterou doplňuje. Z metod práce jsem použila výzkum historického procesu, studium dokumentů (primárních i sekundárních) a dále metodu orálních výpovědí dosud žijících svědků. Vypracovaný materiál je významný spíše na regionální úrovni, vzhledem ke konkrétnímu místu, které popisuje. Sloužit by mohl i žákům zdejší školy pro získání povědomí o historii školy a představě o tom, jak to dříve ve škole vypadalo.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is a comprehensive mapping of the history of the school in Týnec nad Labem on the background of the history of our country. Furthermore, the history of the interest of children in Týnec nad Labem from historical to present times. This diploma thesis is based on my bachelor thesis entitled "Development of Primary School in Týnec nad Labem from its foundation to the present", which it supplements. From the methods of work I used the research of the historical process, the study of documents (primary and secondary) and the method of oral testimony of witnesses still living. The material produced is significant at the regional level, given the specific place it describes. He could also serve the pupils of the local school to get a sense of school history and an idea of how it looked like before in school.
Klíčová slova
Vývoj školy, pedagogové a děti, volný čas.
Klíčová slova v angličtině
School development, teachers and children, leisure time
Rozsah průvodní práce
70 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je komplexní zmapování historie školy v Týnci nad Labem na pozadí dějin naší země. Dále pak historie zájmové činnosti dětí v Týnci nad Labem od dob historických do současnosti. Diplomová práce vychází z mé bakalářské práce s názvem "Vývoj základní školy v Týnci nad Labem od jejího založení do současnosti", kterou doplňuje. Z metod práce jsem použila výzkum historického procesu, studium dokumentů (primárních i sekundárních) a dále metodu orálních výpovědí dosud žijících svědků. Vypracovaný materiál je významný spíše na regionální úrovni, vzhledem ke konkrétnímu místu, které popisuje. Sloužit by mohl i žákům zdejší školy pro získání povědomí o historii školy a představě o tom, jak to dříve ve škole vypadalo.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is a comprehensive mapping of the history of the school in Týnec nad Labem on the background of the history of our country. Furthermore, the history of the interest of children in Týnec nad Labem from historical to present times. This diploma thesis is based on my bachelor thesis entitled "Development of Primary School in Týnec nad Labem from its foundation to the present", which it supplements. From the methods of work I used the research of the historical process, the study of documents (primary and secondary) and the method of oral testimony of witnesses still living. The material produced is significant at the regional level, given the specific place it describes. He could also serve the pupils of the local school to get a sense of school history and an idea of how it looked like before in school.
Klíčová slova
Vývoj školy, pedagogové a děti, volný čas.
Klíčová slova v angličtině
School development, teachers and children, leisure time
Zásady pro vypracování
Výzkum historického procesu k výzkumu poslouží studium dokumentů (primárních i sekundárních) a dále metoda orálních výpovědí dosud žijících svědků. K výzkumu poslouží regionální literatura, zkoumání archiválií v Státním okresním archivu, studium dokumentů v Muzeu města Týnec nad Labem a v soukromém vlastnictví pamětníků.
Zásady pro vypracování
Výzkum historického procesu k výzkumu poslouží studium dokumentů (primárních i sekundárních) a dále metoda orálních výpovědí dosud žijících svědků. K výzkumu poslouží regionální literatura, zkoumání archiválií v Státním okresním archivu, studium dokumentů v Muzeu města Týnec nad Labem a v soukromém vlastnictví pamětníků.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-736-7040-2.
KASPER, Tomáš a Dana KASPEROVÁ. Dějiny pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 224 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4724-294.
TŮMA Josef. Paměti osad na Kolínsku. Kolín: Nákladem učitelstva školního okresu Kolínského, tiskem firmy J. L. Bayer a. s. v Kolíně, 1915.
Týnec nad Labem 1110 - 2004. 1. vyd. Týnec nad Labem: Vydalo město Týnec nad Labem, tisk Tiskárna Nové Město s. r. o., červen 2004.
ŽMOLIL, Horymír. 870 let města Týnce nad Labem. Kolín: Obchodní tiskárny Kolín, 1980.
ŽMOLIL, Horymír. Týnec nad Labem. Vyd. 1. Hostivice: Baron, 2010, 177 s. ISBN 978-80-86914-99-2.
ŽMOLIL, Horymír a ČEPEK Miloslav. 100 let školy v Týnci nad Labem. Vyd. 1. Týnec nad Labem, 2005.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2005, 407 s. ISBN 80-736-7040-2.
KASPER, Tomáš a Dana KASPEROVÁ. Dějiny pedagogiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008, 224 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-802-4724-294.
TŮMA Josef. Paměti osad na Kolínsku. Kolín: Nákladem učitelstva školního okresu Kolínského, tiskem firmy J. L. Bayer a. s. v Kolíně, 1915.
Týnec nad Labem 1110 - 2004. 1. vyd. Týnec nad Labem: Vydalo město Týnec nad Labem, tisk Tiskárna Nové Město s. r. o., červen 2004.
ŽMOLIL, Horymír. 870 let města Týnce nad Labem. Kolín: Obchodní tiskárny Kolín, 1980.
ŽMOLIL, Horymír. Týnec nad Labem. Vyd. 1. Hostivice: Baron, 2010, 177 s. ISBN 978-80-86914-99-2.
ŽMOLIL, Horymír a ČEPEK Miloslav. 100 let školy v Týnci nad Labem. Vyd. 1. Týnec nad Labem, 2005.