Informace o kvalifikační práci Populární hudba a informální učení - reflexe britského přístupu v hudební výchově a možná aplikace v kontextu českého školství
Diplomová práce se zabývá problematikou informálního učení v hudební výchově ve spojení s populární hudbou, zvláště pak pojetím Lucy Green a navazujícího britského projektu Musical Futures. Cílem práce je navrhnout možnou aplikaci tohoto projektu s ohledem na limitující faktory v kontextu českého školství.
Anotace v angličtině
This Master's thesis focuses on informal learning in Music connected with popular music, especially on the approach of Lucy Green and the Musical Futures project resulting from her work. The aim is to design possible application considering the limits of Czech educational system.
Klíčová slova
informální učení, hudební výchova, populární hudba, elementární komponování, Musical Futures
Klíčová slova v angličtině
informal learning, music education, popular music, composing, Musical Futures
Rozsah průvodní práce
76 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou informálního učení v hudební výchově ve spojení s populární hudbou, zvláště pak pojetím Lucy Green a navazujícího britského projektu Musical Futures. Cílem práce je navrhnout možnou aplikaci tohoto projektu s ohledem na limitující faktory v kontextu českého školství.
Anotace v angličtině
This Master's thesis focuses on informal learning in Music connected with popular music, especially on the approach of Lucy Green and the Musical Futures project resulting from her work. The aim is to design possible application considering the limits of Czech educational system.
Klíčová slova
informální učení, hudební výchova, populární hudba, elementární komponování, Musical Futures
Klíčová slova v angličtině
informal learning, music education, popular music, composing, Musical Futures
Zásady pro vypracování
1) Stanovení cíle práce
2) Zpracování odborné literatury
3) Stanovení struktury práce
4) Teoretické zpracování dané problematiky
5) Návrh aplikace v kontextu českého školství
Zásady pro vypracování
1) Stanovení cíle práce
2) Zpracování odborné literatury
3) Stanovení struktury práce
4) Teoretické zpracování dané problematiky
5) Návrh aplikace v kontextu českého školství
Seznam doporučené literatury
D'AMORE, A (ed.). Musical Futures: an approach to teaching and learning: resource pack: 2nd edition, London: Paul Hamlyn Foundation, 2009.
GREEN, L. Music, Informal Learning and the School: A New Classroom Pedagoogy. Surrey: Ashgate, 2008.
GREEN, L. Hear, Listen, Play! New York: Oxford University Press, 2014.
HALL, R. Enhancing the Popular Music Ensemble Workshop and Maximising Student
Potential through the Integration of Creativity.In: International Journal of Music Education [online]. 2015, č. 1 [cit. 2016-01-20]. Dostupné online na http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=4&sid=2c669e56-6f39-4b88-8c9b-69d53b4ccba6%40sessionmgr112&hid=108&bdata=JnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d#AN=EJ1051665&db=eric
MUŽÍK, P. Hudba v životě adolescentů: hudební preference v souvislostech. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
RAUDUVAITE, A. - LASAUSKIENE, J. Music Education: Some Aspects of Pedagogical Efficiency of Popular Music Integration. In: Procedia Social and Behavioral Sciences [online]. 2015, č. 197 [cit. 2016-01-20]. Dostupné online na http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=2&sid=2c669e56-6f39-4b88-8c9b-69d53b4ccba6%40sessionmgr112&hid=108&bdata=JnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d#AN=S1877042815042731&db=edselp
STECOVÁ, A. Metody komponování populární hudby v hudební výchově s užitím artificiálních prvků. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.
VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002.
Seznam doporučené literatury
D'AMORE, A (ed.). Musical Futures: an approach to teaching and learning: resource pack: 2nd edition, London: Paul Hamlyn Foundation, 2009.
GREEN, L. Music, Informal Learning and the School: A New Classroom Pedagoogy. Surrey: Ashgate, 2008.
GREEN, L. Hear, Listen, Play! New York: Oxford University Press, 2014.
HALL, R. Enhancing the Popular Music Ensemble Workshop and Maximising Student
Potential through the Integration of Creativity.In: International Journal of Music Education [online]. 2015, č. 1 [cit. 2016-01-20]. Dostupné online na http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=4&sid=2c669e56-6f39-4b88-8c9b-69d53b4ccba6%40sessionmgr112&hid=108&bdata=JnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d#AN=EJ1051665&db=eric
MUŽÍK, P. Hudba v životě adolescentů: hudební preference v souvislostech. Disertační práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010.
RAUDUVAITE, A. - LASAUSKIENE, J. Music Education: Some Aspects of Pedagogical Efficiency of Popular Music Integration. In: Procedia Social and Behavioral Sciences [online]. 2015, č. 197 [cit. 2016-01-20]. Dostupné online na http://eds.b.ebscohost.com/eds/detail/detail?vid=2&sid=2c669e56-6f39-4b88-8c9b-69d53b4ccba6%40sessionmgr112&hid=108&bdata=JnNpdGU9ZWRzLWxpdmU%3d#AN=S1877042815042731&db=edselp
STECOVÁ, A. Metody komponování populární hudby v hudební výchově s užitím artificiálních prvků. Bakalářská práce. Olomouc: Univerzita Palackého, 2015.
VÁŇOVÁ, H. - SKOPAL, J. Metodologie a logika výzkumu v hudební pedagogice. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002.