Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výskytu stresu u dětí předškolního věku. Teoretická část popisuje charakteristiku předškolního období, stres, jeho průběh, důsledky a řešení. Pomocí metody analýzy jsem zhotovila praktickou část, která je založena na rozboru relaxačních metod.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis deals with the occurrence of stress in children preschool-age. The theoretical part describes the characteristic of preschool-age, the stress, the proces of stress, the consequences of stress and the final solutions. Using the methods of analysis I made a practical part, which is basen on an analysis of relaxation methods.
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou výskytu stresu u dětí předškolního věku. Teoretická část popisuje charakteristiku předškolního období, stres, jeho průběh, důsledky a řešení. Pomocí metody analýzy jsem zhotovila praktickou část, která je založena na rozboru relaxačních metod.
Anotace v angličtině
This Bachelor´s thesis deals with the occurrence of stress in children preschool-age. The theoretical part describes the characteristic of preschool-age, the stress, the proces of stress, the consequences of stress and the final solutions. Using the methods of analysis I made a practical part, which is basen on an analysis of relaxation methods.
1) Předškolní období - charakteristika
2) Stresory a zátěžové situace u dětí - školka, kamarádi, povinnosti...
3) Jak stresory na dětí působí, jak se odráží v jejich fyzickém a psychickém vývoji
4) Jak stresorům předcházet a řešit jejich důsledky
Zásady pro vypracování
1) Předškolní období - charakteristika
2) Stresory a zátěžové situace u dětí - školka, kamarádi, povinnosti...
3) Jak stresory na dětí působí, jak se odráží v jejich fyzickém a psychickém vývoji
4) Jak stresorům předcházet a řešit jejich důsledky
Seznam doporučené literatury
1.) MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 6. Praha: Portál, s. r. o., 2013, 144 s. ISBN 978-80-262-0519-7.
2.) ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 3. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 144 s. ISBN 978-80-244-2433-0.
3.) ROGGE, Jan-Uwe a Jitka VRÁTILOVÁ (překl.). Dětské strachy a úzkosti. 1. Portál, 1999. ISBN 80-7178-237-8.
4.) ANTIER, Edwige a Kristyna KŘÍŽOVÁ (překl.). Agresivita dětí. Portál, 2011, 104 s. ISBN 80-7178-808-2.
5.) ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem. Grada, 2009, 101 s. ISBN 978-80-247-2698-4.
Seznam doporučené literatury
1.) MATĚJČEK, Zdeněk. Co, kdy a jak ve výchově dětí. 6. Praha: Portál, s. r. o., 2013, 144 s. ISBN 978-80-262-0519-7.
2.) ŠIMÍČKOVÁ-ČÍŽKOVÁ, Jitka. Přehled vývojové psychologie. 3. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010, 144 s. ISBN 978-80-244-2433-0.
3.) ROGGE, Jan-Uwe a Jitka VRÁTILOVÁ (překl.). Dětské strachy a úzkosti. 1. Portál, 1999. ISBN 80-7178-237-8.
4.) ANTIER, Edwige a Kristyna KŘÍŽOVÁ (překl.). Agresivita dětí. Portál, 2011, 104 s. ISBN 80-7178-808-2.
5.) ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Komunikace mezi rodičem a dítětem. Grada, 2009, 101 s. ISBN 978-80-247-2698-4.