Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod čtení a specificky narušeného vývoje řeči, je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá čtením jako takovým, metodami výuky čtení, narušenou komunikační schopností, vymezením specificky narušeného vývoje řeči a jeho pojetím v rámci logopedické intervence. Součástí praktické části charakteristika jednotlivých metod výzkumu, popis anamnestických údajů, vyhodnocení výzkumného šetření Výzkumné šetření probíhalo v základních školách v mém okolí, kde jsem vyhledala 6 žáků s vývojovou dysfázií s rozdílnou metodou výuky čtení. Cílem diplomové práce je zhodnocení metod výuky čtení, jejich porovnání vzhledem ke čtenářským dovednostem žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with problems of teaching methods of reading and specifically disrupted speech development. It is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the meaning of reading in general, methods of teaching reading, disrupted communication ability, delimitation of speech disorders and its concepts in the context of speech therapy intervention. The practical part deals with the characteristics of the individual research methods, description of the anamnestic data, and evaluation of the research survey. The research was carried out in elementary schools in my hometown, where I searched 6 pupils with dysphasia with different teaching methods of reading. The main goal of the diploma thesis is to evaluate the teaching methods of reading, their comparison with pupils' reading skills.
Klíčová slova
Čtení, Metoda Splývavého čtení?, analyticko-syntetická metoda, genetická metoda, narušený vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie.
Klíčová slova v angličtině
Reading, the technique of Splývavé čtení?, analytic-synthetic method, genetic method, disrupted speech development, specifically disrupted speech development, dysphasia.
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou výukových metod čtení a specificky narušeného vývoje řeči, je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá čtením jako takovým, metodami výuky čtení, narušenou komunikační schopností, vymezením specificky narušeného vývoje řeči a jeho pojetím v rámci logopedické intervence. Součástí praktické části charakteristika jednotlivých metod výzkumu, popis anamnestických údajů, vyhodnocení výzkumného šetření Výzkumné šetření probíhalo v základních školách v mém okolí, kde jsem vyhledala 6 žáků s vývojovou dysfázií s rozdílnou metodou výuky čtení. Cílem diplomové práce je zhodnocení metod výuky čtení, jejich porovnání vzhledem ke čtenářským dovednostem žáků.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with problems of teaching methods of reading and specifically disrupted speech development. It is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the meaning of reading in general, methods of teaching reading, disrupted communication ability, delimitation of speech disorders and its concepts in the context of speech therapy intervention. The practical part deals with the characteristics of the individual research methods, description of the anamnestic data, and evaluation of the research survey. The research was carried out in elementary schools in my hometown, where I searched 6 pupils with dysphasia with different teaching methods of reading. The main goal of the diploma thesis is to evaluate the teaching methods of reading, their comparison with pupils' reading skills.
Klíčová slova
Čtení, Metoda Splývavého čtení?, analyticko-syntetická metoda, genetická metoda, narušený vývoj řeči, specificky narušený vývoj řeči, vývojová dysfázie.
Klíčová slova v angličtině
Reading, the technique of Splývavé čtení?, analytic-synthetic method, genetic method, disrupted speech development, specifically disrupted speech development, dysphasia.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelná konzultace s vedoucím práce.
2. Shromažďování a studium odborné literatury.
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce.
4. Realizace teoretické části práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Komparace teoretických východisek s praktickými zkušenostmi.
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace.
8. Závěrečná doporučení pro práci.
Zásady pro vypracování
1. Pravidelná konzultace s vedoucím práce.
2. Shromažďování a studium odborné literatury.
3. Vytýčení koncepce práce, formulace cílů práce.
4. Realizace teoretické části práce.
5. Realizace praktické části práce.
6. Komparace teoretických východisek s praktickými zkušenostmi.
7. Zpracování výsledků a jejich interpretace.
8. Závěrečná doporučení pro práci.
Seznam doporučené literatury
Bendová P. - Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole
Strejčková L. - Logopedie
Klenková J. - Logopedie
Stará E. - Logopedie
Škodová E - Klinická logopedie
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ct24/domaci/1357483-metoda-splyvaveho-cteni-ukazuje-pozoruhodne-vysledky
http://www.abcmusic.cz/privat2/1_qwdnvsuiykjncvbp1573945ckbvnbn.pdf
http://www.abcmusic.cz/odkazy.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/2_asdfpoiqwercvbn7831085uipolkj.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/3_xcvmwtoihsvkjbnqort45786sdfoij.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/4_uzcmewprt37918564kasdowerntg.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/5_ledopwvyjfbgm574168992fgjexcq.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/6_yfkjebpxswllqqz18620579144coejfyt.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/7_rislkdvbnjq24765895poslifbnjslkdkug.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/8_buwmnopefisoyre44457321ewlrdcmkf.pdf
http://www.sfumato.cz/index.php?link=elearning1
Seznam doporučené literatury
Bendová P. - Dítě s narušenou komunikační schopností ve škole
Strejčková L. - Logopedie
Klenková J. - Logopedie
Stará E. - Logopedie
Škodová E - Klinická logopedie
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ct24/domaci/1357483-metoda-splyvaveho-cteni-ukazuje-pozoruhodne-vysledky
http://www.abcmusic.cz/privat2/1_qwdnvsuiykjncvbp1573945ckbvnbn.pdf
http://www.abcmusic.cz/odkazy.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/2_asdfpoiqwercvbn7831085uipolkj.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/3_xcvmwtoihsvkjbnqort45786sdfoij.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/4_uzcmewprt37918564kasdowerntg.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/5_ledopwvyjfbgm574168992fgjexcq.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/6_yfkjebpxswllqqz18620579144coejfyt.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/7_rislkdvbnjq24765895poslifbnjslkdkug.pdf
http://www.abcmusic.cz/privat2/8_buwmnopefisoyre44457321ewlrdcmkf.pdf
http://www.sfumato.cz/index.php?link=elearning1
Přílohy volně vložené
Příloha 1 Souhlas rodičů pro šetření dítěte vzor
Příloha 2 Test vypracovaný žákem zastupující metodu Splývavého čtení?
Příloha 3 Test vypracovaný žákem zastupující metodu Analyticko-syntetickou