Tato bakalářská práce seznamuje čtenáře s číslicově řízenými obráběcími stroji a jejich využití. Text je rozdělen do tří částí. Teoretická část je zaměřena na pedagogickou stránku, která se zabývá textem, a stránku technickou podávající přehled o CNC strojích. Empirický segment uvádí výzkum ze školy VOŠ, SOŠ, SOU v Kopřivnici, jenž vzdělává žáky v oblasti CNC strojů. Z výsledků, které výzkum poskytl, je v aplikační části vytvořen odborný učební text pro studenty oboru Základy technických věd a informačních technologií na UP.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis acquaints readers with Computer Numerical Control machines and their use. The text is divided into three sections. The theoretical part is concentrated on a pedagogical aspect which deals with texts and on a technical aspect which produces a summary of the CNC machines. The empirical section presents a research from VOŠ, SOŠ, SOU secondary school in Kopřivnice which educates students about CNC machines. From the results provided by the research, a teaching text for the students of the field of Technical Science and Information Technologies at UP is created in the application part.
CNC, S2000, control system, control panel, reference points, tool correction, digital literacy, information thinking
Rozsah průvodní práce
97 s. (82 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce seznamuje čtenáře s číslicově řízenými obráběcími stroji a jejich využití. Text je rozdělen do tří částí. Teoretická část je zaměřena na pedagogickou stránku, která se zabývá textem, a stránku technickou podávající přehled o CNC strojích. Empirický segment uvádí výzkum ze školy VOŠ, SOŠ, SOU v Kopřivnici, jenž vzdělává žáky v oblasti CNC strojů. Z výsledků, které výzkum poskytl, je v aplikační části vytvořen odborný učební text pro studenty oboru Základy technických věd a informačních technologií na UP.
Anotace v angličtině
The Bachelor Thesis acquaints readers with Computer Numerical Control machines and their use. The text is divided into three sections. The theoretical part is concentrated on a pedagogical aspect which deals with texts and on a technical aspect which produces a summary of the CNC machines. The empirical section presents a research from VOŠ, SOŠ, SOU secondary school in Kopřivnice which educates students about CNC machines. From the results provided by the research, a teaching text for the students of the field of Technical Science and Information Technologies at UP is created in the application part.
CNC, S2000, control system, control panel, reference points, tool correction, digital literacy, information thinking
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Stanovení výzkumného problému - znalosti studentů UTIV o možnostech využití jejich znalostí informatiky pro řízení CNC strojů (vztah)
5. Realizace praktické části - tvorba textu
Zásady pro vypracování
1. Sběr literatury
2. Stanovení cíle diplomové práce
3. Zpracování teoretických východisek
4. Stanovení výzkumného problému - znalosti studentů UTIV o možnostech využití jejich znalostí informatiky pro řízení CNC strojů (vztah)
5. Realizace praktické části - tvorba textu
Seznam doporučené literatury
1. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998, 150 s. ISBN 80-85931-49-4.
2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 292 s. ISBN 80-858-6633-1
3. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
4. JANÍKOVÁ, M., K. VLČKOVÁ a kol. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-180-5.
5. SVOBODA, E. Technologie a programování CNC strojů. 1. vydání. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, 1998.
6. BARTOŠ, V., M. KRÁL, R. MINÁRIK, M. ŠTULPA. Základy CNC obráběcích strojů. 1. vydání. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, 1998.
KOCMAN, K., Speciální technologie: Obrábění. Brno: Fakulta strojní VUT v Brně, 1998.
Seznam doporučené literatury
1. PRŮCHA, J. Učebnice: teorie a analýzy edukačního média: Příručka pro studenty, učitele, autory učebnic a výzkumné pracovníky. Brno: Paido, 1998, 150 s. ISBN 80-85931-49-4.
2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: ISV nakladatelství, 292 s. ISBN 80-858-6633-1
3. GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7315-185-0.
4. JANÍKOVÁ, M., K. VLČKOVÁ a kol. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido, 2009. ISBN 978-80-7315-180-5.
5. SVOBODA, E. Technologie a programování CNC strojů. 1. vydání. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, 1998.
6. BARTOŠ, V., M. KRÁL, R. MINÁRIK, M. ŠTULPA. Základy CNC obráběcích strojů. 1. vydání. Havlíčkův Brod: FRAGMENT, 1998.
KOCMAN, K., Speciální technologie: Obrábění. Brno: Fakulta strojní VUT v Brně, 1998.