Diplomová práce na téma "Intervenci u vybraných poruch narušené komunikační schopnosti v logopedické třídě mateřské školy" obsahuje základní charakteristiku komplexu logopedické intervence, specifikaci vybraných poruch narušené komunikační schopnosti a přehled o poskytování logopedické péče v jednotlivých rezortech v České republice i ve vybraných logopedických organizacích. Praktická část obsahuje cíle, metody a průběh výzkumného šetření, analýzu dat i zhodnocení výsledků. Závěr práce obsahuje výzkumné limity a některá doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Thesis on "intervention for selected disorders of communication skills in speech therapy kindergarten class" contains the basic characteristics of complex speech therapy intervention, the specification of selected disorders of communication skills and provide an overview of speech therapy in various ministries in the Czech Republic and speech therapy in selected organizations. The practical part contains the objectives, methods and course of the research, data analysis and evaluation of results. The conclusion includes research limits and some recommendations for practice.
Klíčová slova
logopedie, intervence, dítě, předškolní věk, porucha, řeč, mateřská škola, organizace
Diplomová práce na téma "Intervenci u vybraných poruch narušené komunikační schopnosti v logopedické třídě mateřské školy" obsahuje základní charakteristiku komplexu logopedické intervence, specifikaci vybraných poruch narušené komunikační schopnosti a přehled o poskytování logopedické péče v jednotlivých rezortech v České republice i ve vybraných logopedických organizacích. Praktická část obsahuje cíle, metody a průběh výzkumného šetření, analýzu dat i zhodnocení výsledků. Závěr práce obsahuje výzkumné limity a některá doporučení pro praxi.
Anotace v angličtině
Thesis on "intervention for selected disorders of communication skills in speech therapy kindergarten class" contains the basic characteristics of complex speech therapy intervention, the specification of selected disorders of communication skills and provide an overview of speech therapy in various ministries in the Czech Republic and speech therapy in selected organizations. The practical part contains the objectives, methods and course of the research, data analysis and evaluation of results. The conclusion includes research limits and some recommendations for practice.
Klíčová slova
logopedie, intervence, dítě, předškolní věk, porucha, řeč, mateřská škola, organizace
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Sběr dostupné a zahraniční literatury
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Diskuze
6. Závěry
7. Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. Konzultace s vedoucím práce
2. Sběr dostupné a zahraniční literatury
3. Vypracování teoretické části
4. Vypracování praktické části
5. Diskuze
6. Závěry
7. Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 224 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Dyslalie - patlavost: vady a poruchy výslovnosti. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Beakra, 2013, 295 s. ISBN 978-80-903863-1-0.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011, 386 s. ISBN 978-80-7367-901-9.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-80-7367-859-3.
Seznam doporučené literatury
KLENKOVÁ, Jiřina. Logopedie: narušení komunikační schopnosti, logopedická prevence, logopedická intervence v ČR, příklady z praxe. Vyd. 1. Praha: Grada, 2006, 224 s. Pedagogika (Grada). ISBN 80-247-1110-9.
KRAHULCOVÁ, Beáta. Dyslalie - patlavost: vady a poruchy výslovnosti. 2., rozš. a přeprac. vyd. Praha: Beakra, 2013, 295 s. ISBN 978-80-903863-1-0.
LECHTA, Viktor. Terapie narušené komunikační schopnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2011, 386 s. ISBN 978-80-7367-901-9.
MICHALÍK, Jan. Zdravotní postižení a pomáhající profese. Vyd. 1. Praha: Portál, 2011, 511 s. ISBN 978-80-7367-859-3.