Bakalářská práce se zabývá komparací aktuální situace v oblasti rozvoje kompenzačních činitelů a vybaveností kompenzačními pomůckami v předškolních zařízeních pro děti se zrakovým postižením. Přibližuje specifika vývoje zrakového vnímání, podmínky rozvoje kompenzačních činitelů a poskytuje výčet kompenzačních pomůcek pro děti se zrakovým postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the comparison of the current situation in the development of compensatory factors and amenities of compensation aids in preschool facilities for children with visual impairments. Outlines particularities of the development of visual perception, conditions for the development of compensatory factors and provides a list of compensation aids for children with visual impairments.
Bakalářská práce se zabývá komparací aktuální situace v oblasti rozvoje kompenzačních činitelů a vybaveností kompenzačními pomůckami v předškolních zařízeních pro děti se zrakovým postižením. Přibližuje specifika vývoje zrakového vnímání, podmínky rozvoje kompenzačních činitelů a poskytuje výčet kompenzačních pomůcek pro děti se zrakovým postižením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the comparison of the current situation in the development of compensatory factors and amenities of compensation aids in preschool facilities for children with visual impairments. Outlines particularities of the development of visual perception, conditions for the development of compensatory factors and provides a list of compensation aids for children with visual impairments.
Práce s odbornou literaturou.
Koncepce práce a design výzkumné části.
Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
Analýza a interpretace dat.
Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Práce s odbornou literaturou.
Koncepce práce a design výzkumné části.
Vypracování teoretické části práce na základě komparace a analýzy odborné literatury.
Konkretizace metod sběru a analýzy dat.
Sběr dat potřebných k vypracování praktické části práce.
Analýza a interpretace dat.
Vyvození závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALUNOVÁ, Kristína, Libuše LUDÍKOVÁ a Dita HEŘMÁNKOVÁ. Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 70 s. ISBN 80-244-0381-1.
BUBENÍČKOVÁ, Hana, Petr KARÁSEK a Radek PAVLÍČEK. Kompenzační pomůcky pro uživatele se zrakovým postižením. 1. vyd. Brno: TyfloCentrum Brno, 2012, 136 s. ISBN 978-80-260-1538-3.
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
KVĚTOŇOVÁ- ŠVECOVÁ, LEA. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80 -7315-063-8.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Dita FINKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 87 s. ISBN 978-80-244-3697-5.
Seznam doporučené literatury
BALUNOVÁ, Kristína, Libuše LUDÍKOVÁ a Dita HEŘMÁNKOVÁ. Kapitoly z rané výchovy dítěte se zrakovým postižením. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, 70 s. ISBN 80-244-0381-1.
BUBENÍČKOVÁ, Hana, Petr KARÁSEK a Radek PAVLÍČEK. Kompenzační pomůcky pro uživatele se zrakovým postižením. 1. vyd. Brno: TyfloCentrum Brno, 2012, 136 s. ISBN 978-80-260-1538-3.
FINKOVÁ, D., LUDÍKOVÁ, L., RŮŽIČKOVÁ, V. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením. Olomouc: UP, 2007. ISBN 978-80-244-1857-5.
KVĚTOŇOVÁ- ŠVECOVÁ, LEA. Edukace dětí se speciálními potřebami v raném a předškolním věku. Brno: Paido, 2004. ISBN 80 -7315-063-8.
LUDÍKOVÁ, Libuše a Dita FINKOVÁ. Speciální pedagogika osob se zrakovým postižením v raném a předškolním věku. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013, 87 s. ISBN 978-80-244-3697-5.