Bakalářská práce se zabývá scénickým čtením jako samostatnou divadelní formou a jeho uplatněním při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části je definováno kdo jsou děti s SVP a dále jsou zde vymezeny pojmy scénické čtení a čtenářská gramotnost. Praktická část se pomocí kvalitativních metod pozorování a rozhovoru pokouší v rámci výzkumného projektu zodpovědět formulované otázky týkající se využití scénického čtení v rozvoji nejen čtenářské gramotnosti, ale i práce s hlasem, motivace ke čtenářství a schopnosti dramatizace u dětí s SVP.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on stage reading as specific theatrical form and its use in work with children with special needs. Theoretical part of this work defines children with special needs and terms such as stage reading and reading literacy. Practical part is attempting to answer questions about use of stage reading to advance not just reading literacy, but also voice development, motivation to read a dramatical abilities among children with special needs.
Stage reading, special needs in education, reading literacy, child's readership
Rozsah průvodní práce
53 (75 744 znaků včetně mezer)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá scénickým čtením jako samostatnou divadelní formou a jeho uplatněním při práci s dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami. V teoretické části je definováno kdo jsou děti s SVP a dále jsou zde vymezeny pojmy scénické čtení a čtenářská gramotnost. Praktická část se pomocí kvalitativních metod pozorování a rozhovoru pokouší v rámci výzkumného projektu zodpovědět formulované otázky týkající se využití scénického čtení v rozvoji nejen čtenářské gramotnosti, ale i práce s hlasem, motivace ke čtenářství a schopnosti dramatizace u dětí s SVP.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on stage reading as specific theatrical form and its use in work with children with special needs. Theoretical part of this work defines children with special needs and terms such as stage reading and reading literacy. Practical part is attempting to answer questions about use of stage reading to advance not just reading literacy, but also voice development, motivation to read a dramatical abilities among children with special needs.
Stage reading, special needs in education, reading literacy, child's readership
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace
Dodržování harmonogramu tvorby práce
Standardní uvádění zdrojů, komparace získaných výsledků
Důsledné dodržování metodologických postupů
Využití vědomostí nabytých v době studia a praxe
Využití rozhovoru se speciálními pedagogy
Zásady pro vypracování
Pravidelné konzultace
Dodržování harmonogramu tvorby práce
Standardní uvádění zdrojů, komparace získaných výsledků
Důsledné dodržování metodologických postupů
Využití vědomostí nabytých v době studia a praxe
Využití rozhovoru se speciálními pedagogy
Seznam doporučené literatury
Oldřcih Muller: Terapie ve speciální pedagogice
Eva Cílková, Irena Hříbková: Děti hrají divadlo
Markéta Lukáčová: Mámo, táto, tvořte se mnou!
Pavel Svoboda: Poetoterapie
Milan Valenta: Dramaterapie
Seznam doporučené literatury
Oldřcih Muller: Terapie ve speciální pedagogice
Eva Cílková, Irena Hříbková: Děti hrají divadlo
Markéta Lukáčová: Mámo, táto, tvořte se mnou!
Pavel Svoboda: Poetoterapie
Milan Valenta: Dramaterapie