Tato diplomová práce se zabývá aktivizačními výukovými metodami, se zaměřením na didaktické hry v hodinách anglického a německého jazyka. Teoretická část se zaměřuje na historický vývoj a rozdělení výukových metod, a dále se blíže věnuje klasifikací didaktických her a jejich významu ve výuce. Praktická část má za cíl zjistit postoj učitelů anglického a německého jazyka k aktivizačním metodám a začleňování didaktických her do výuky cizích jazyků
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of an activating teaching methods focused on didactic games in English and German lessons. The theoretical part deals with a historical development and classification of teaching methods. Furthermore, it focuses on classification of didactic games and their significance in the teaching process. The practical part aims to find out the attitude of the English a German language teachers towards activating methods and use of didactic games in foreign language teaching.
didactic game, motivation, teaching method, activation, foreign language teaching
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
NE
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá aktivizačními výukovými metodami, se zaměřením na didaktické hry v hodinách anglického a německého jazyka. Teoretická část se zaměřuje na historický vývoj a rozdělení výukových metod, a dále se blíže věnuje klasifikací didaktických her a jejich významu ve výuce. Praktická část má za cíl zjistit postoj učitelů anglického a německého jazyka k aktivizačním metodám a začleňování didaktických her do výuky cizích jazyků
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of an activating teaching methods focused on didactic games in English and German lessons. The theoretical part deals with a historical development and classification of teaching methods. Furthermore, it focuses on classification of didactic games and their significance in the teaching process. The practical part aims to find out the attitude of the English a German language teachers towards activating methods and use of didactic games in foreign language teaching.
didactic game, motivation, teaching method, activation, foreign language teaching
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Studium odborné literatury k tématu
5) Realizace teoretické části práce
6) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
7) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
8) Zpracování výsledků a jejich interpretace
9) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
10) Shrnutí, závěry
11) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Zásady pro vypracování
1) Vymezení tématu
2) Vyhledání literatury ke zvolenému tématu
3) Vytyčení koncepce práce, formulace cílů práce
4) Studium odborné literatury k tématu
5) Realizace teoretické části práce
6) Zvolení metody a postupu výzkumu v praktické části
7) Sběr dat pro praktickou část práce, realizace praktické části práce
8) Zpracování výsledků a jejich interpretace
9) Komparace teoretických východisek se získanými informacemi i praktickými zkušenostmi
10) Shrnutí, závěry
11) Pravidelné konzultace s vedoucím práce
Seznam doporučené literatury
BRUGGER, E. and col., 1000 Spiel- und Übungsformen zum Aufwärmen, Deutschland: Schorndorf, 2004, 279 s., ISBN 377806407X.
HENDRICH, J. et al., Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498s., ISBN neuvedeno
CHODĚRA, R., RIES, L., Výuka cizích jazyků na prahu nového století. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 8070421576.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003. 219 s. ISBN 8073150395.
PODRÁPSKÁ, K., Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. 1.vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. 135 s. ISBN 9788073722937.
POLÍVKOVÁ, D., Hry pro jazykové vyučování. Praha: Státní Pedagogické Nakladatelství, 1963, 90 s., ISBN neuvedeno
Seznam doporučené literatury
BRUGGER, E. and col., 1000 Spiel- und Übungsformen zum Aufwärmen, Deutschland: Schorndorf, 2004, 279 s., ISBN 377806407X.
HENDRICH, J. et al., Didaktika cizích jazyků. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988, 498s., ISBN neuvedeno
CHODĚRA, R., RIES, L., Výuka cizích jazyků na prahu nového století. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita, 1999. 163 s. ISBN 8070421576.
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido - edice pedagogické literatury, 2003. 219 s. ISBN 8073150395.
PODRÁPSKÁ, K., Kapitoly z lingvodidaktiky německého jazyka. 1.vyd. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008. 135 s. ISBN 9788073722937.
POLÍVKOVÁ, D., Hry pro jazykové vyučování. Praha: Státní Pedagogické Nakladatelství, 1963, 90 s., ISBN neuvedeno